„Blic“ test: „Hjundai elantra“

Elegantna i prostrana limuzina

Prodajni rezultati pokazali su da više nemamo pravo da sumnjamo u „Hjundaijeve“ automobile. „Elantra“ je klasičan primer, jer nudi sve što je potrebno prosečno zahtevnoj srpskoj porodici. U nedostatku „hjundaija i30“ u limuzinskoj verziji, „elantra“ ima sve osobine da privuče kupce kojima su prioritet prostrana kabina i veliki prtljažnik.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

"Elantra" je dugačka 4,53 metra, a zapremina prtljažnika je 485 litra

Cilj pete generacije je da aerodinamičnim izgledom i bogatom serijskom opremom postane lider u segmentu kompaktnih sedana. Na prvom mestu, „elantra“ će udariti na još jedan model korejskog porekla, „ševrolet kruz“, koji je privukao veliki broj kupaca u Srbiji.

 

„Elantra“ se ne nudi na najvećim evropskim tržištima kao što su Nemačka i Francuska, već je privilegija, pored Srbije, pripala Španiji, Poljskoj, BiH, Hrvatskoj i Sloveniji. Naime, za „Hjundai“ su, osim domaćeg tržišta, gde se „elantra“ prodaje još od kraja 2010. godine, najvažniji kupci na Bliskom istoku i u SAD.
 

Hjundai elantra 1.6
- Motor 4-cilindrični, benzinac
- Zapremina 1.591 kubik
- Snaga 132 KS pri 6.300 o/min
- Maks. obrtni moment 158 Nm pri 4.850 o/min
- Maksimalna brzina 200 km/h
- Ubrzanje 10,7 s
- Menjač 6-stepeni, ručni
- Pogon na prednje točkove
- Emisija CO2 148 g/km
- Prosečna potrošnja 8,5 l
- Rezervoar 48.5 l
- Prtljažnik 485 l
- Cena 13.490 evra
- Cena testiranog modela 15.990 evra

Zbog toga ne iznenađuje mešavina stilova, pogotovo u kabini. Ono što nikako ne ostavlja ravnodušnim jeste atraktivna linija 4,53 metra dugačke „elantre“ i izuzetna ponuda prostora, čemu doprinosi međuosovinsko rastojanje od 2,7 metara.
 

Otvaranjem vrata bilo nam je jasno da unutrašnjost ne prati ekstravagantne linije dizajna karoserije. A i što bi?! Egzibicije s modelima niže srednje klase samo povećavaju konačnu cenu, koja kod kupaca i dalje igra glavnu ulogu.

Dobro upoznati s adutima „ševrolet kruza“, tačno smo znali šta bi trebalo da očekujemo od „elantre“ - i to smo i dobili. Vozač i putnici stvarno nemaju na šta da se požale.

 

Upravljač je zadebljan i može da se podešava po visini i dubini. Prijatno su nas iznenadila „full size“ sedišta, jer kod automobila koji nam dolaze iz Japana i Koreje često imamo zamerku da su sedišta pravljena za vozače i putnike niže od 1,75 metara. Kao što smo rekli, kvalitet plastike bi mogao da bude bolji, ali onda ponovo ulazimo u sukob s višom cenom.

 

Osnovna zapremina prtljažnika je vrlodobrih 485 litara, a u prva dva paketa opreme „echo“ i „shine“ dobija se rezervni točak malih dimenzija.
 

Testirani model pokretao je zasad jedini motor u ponudi: 1,6-litarski benzinac sa 132 konjske snage, povezan s uverljivim šestostepenim ručnim menjačem. Šta je sa dizel motorima? Trenutno niko nema precizan odgovor. Pominje se ugradnja 1.7 (115 KS) i 2.0 (135 KS) motora, ali se sve završilo na rekla-kazala.
 

Upravljač se podešava po visini i dubini

Benzinski motor u „elantri“ nema direktno ubrizgavanje goriva (GDI), već sistem stalnog podešavanja usisnih i izduvnih ventila (CVVT). U pitanju je proverena i povoljnija kombinacija, koja odgovara „elantrinom“ temperamentu.

Ne previše energičan ali srčan i iznenađujuće tih, u gradskoj

vožnji je prosečno trošio prihvatljivih 8,5 litara, dok na otvorenom putu može da se kontroliše na oko šest litara na 100 pređenih kilometara.

„Elantra“ u Srbiji startuje od 13.490 evra za verziju s paketom opreme „echo“ koji, između ostalog, obuhvata klima-uređaj, ESP i vazdušne jastuke za vozača i suvozača, ali ne i radio uređaj. Takođe, u ponudi je i „elantra 1.6“ sa šestostepenim automatskim menjačem, čija je cena za 1.000 evra viša od modela s manuelnim menjačem.

Povezane teme: Hjundai, Elantra, Benzin, Oprema, Test

Poslednji komentari


Nikola Milutinovic
Subota, 12. 11. 2011. 15:34h
Saradjuju oni sa japancima......uzimali su i gotove motore za neke malo "bolje" modele, ali vozila i ponude nikada nije bilo vise, polovni su smesno jeftini !!!!
svasta
Ponedeljak, 07. 11. 2011. 22:47h
neregistrovan korisnik
Verovatno zato što hyndai ima u fabrici 5 zaposlenih i 1000 robota ?
Vlada-Edmonton
Nedelja, 06. 11. 2011. 02:52h
neregistrovan korisnik
Nema sta proizvodjaci iz Koreje oduzimaju dobar deo kolaca Japancima. Napreduju sa dizajnom, a sto se kvaliteta tice, on je vec godinama na zavidnom nivou. Ovde u Edmontonu ima poprilican broj Elantri i Sonata. Hyundai pokusava da se probije i u klasu luksuznih vozila sa Genesis i Equus. Zelim im svako dobro, ali problem je u imenu, odn. u predrasudi medju ljudima. Da li ces pre da das oko $65000 za Equus ili za neki BMW ili Mercedes? Inace Equus je sa opremom da se smrznes. I na kraju da ponovim sto sam i pre nekoliko puta napisao - Sto se Zastava nepoveza sa ovima?
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»