Poljoprivreda ispred Gugla

Ako pitate nekog poljoprivrednika šta misli o tome što se razvijaju autonomna putnička vozila, verovatno će vam odgovoriti da oni već imaju iskustva sa tom tehnologijom. Njihove poljoprivredne mašine već godinama same voze i same se kreću po njivama.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Powered By AGROmedia

 

 

 

 

Vozači vole tehnologiju i njene blagodeti. Istina, neki klasični stari automobili imaju svoj šmek, ali tehnologija nam ipak svima olakšava svakodnevnu vožnju. Pomaže nam i da budemo bezbedniji i da manje trošimo, a ništa manje važno je komfor koji nam pruža.

 

Proizvođači su to prepoznali pa su počeli da implementiraju tehnologije koje nam sve to omogućuju. Ugradnja tempomata (drugim rečima cruise control-e) olakšala je pre svega duga putovanja. Istraživanja su pokazala da su uz upotrebu tempomata vozači manje umorni i da su svesniji stanja na putu. Problem sa tempomatom je što nema praktičnu upotrebu u gradu. Zato je Gugl rešio da tu prazninu popuni sa razvijanjem potpuno autonomnog vozila za sve režime saobraćaja. Naravno, bilo je skepse, što je i normalno, ali projekat napreduje i nema nameru da stane. Istina, bilo je saobraćajnih nesreća, ali su za njih najčešće bili krivi vozači u drugim vozilima koji nisu poštovali saobraćajne znake, ograničenja brzine i pravila saobraćaja. Međutim, i pored oduševljenja Guglovim napretkom, često zaboravljamo gde su koreni te tehnologije - a oni su tamo gde su i ostali koreni - u zemlji.


Od kanapa do Džon Dira
Pokušaji da se razviju vozila bez vozača počeli su u poljoprivredi. Prvi korak ka automatizaciji napravio je jedan američki farmer 1940. godine tako što je svoj traktor vezao kablom koji ga je vodio u krug, i svakim krugom smanjivao distancu. Iako tehnološki primitivan, ovaj korak je započeo sve.

Nekih 10 godina kasnije Ford je razvio traktor bez vozača, ali nije imao praktičnu primenu jer je zavisio od kablova koji bi morali da budu instalirani ispod zemlje. Ovaj model nikada nije ušao u serijsku proizvodnju.

Opširnije pročitajte OVDE.

Povezane teme: traktor, poljoprivreda, svet poljoprivrede