Kako funkcionišu pogon, transmisija i hodni sistem kod kombajna

Kod kombajna pogonski motor je sličan kao i kod traktora međutim kod transmisije i hodnog sistema postoje bitne razlike.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Powered By AGROmedia

 

 

 

 

 

Kao i kod traktora, pogonski motor je u gotovo svim slučajevima dizel, četvorotaktni, a za njega važi isto što i za traktorske motore. Izuzetak je to što kombajn radi u uslovima velikog prisustva prašine. Zbog toga se primenjuju posebna rešenja za prečišćavanje usisnog vazduha, veće su dimenzije filtra, a postavlja se grubi filtar sa uređajem za čišćenje. 

 

Transmisija je mehaničko hidraulička, pri čemu je, na savremenim kombajnima, na mnogim mestima primenjen hidrostatski pogon. Zbog toga se obično ugrađuje i hladnjak za ulje. Pogon kretanja je mehanički ili hidrostatski, a po pravilu sa kontinualnom promenom prenosnog odnosa, odnosno promenom brzine kretanja. Na većim kombajnima se koristi hidrostatski pogon vitla i ventilatora uređaja za čišćenje, sa upravljanjem iz kabine. Upravljanje skretanjem, zakretanjem zadnjih točkova, je hidrauličko.


Opširnije pročitajte OVDE.

Povezane teme: Kombajn, Vršidbeni aparat, Transmisija, Hodni sistem