Kako funkcionišu pogon, transmisija i hodni sistem kod kombajna
Kod kombajna pogonski motor je sličan kao i kod traktora međutim kod transmisije i hodnog sistema postoje bitne razlike.
Powered By AGROmedia
Kao i kod traktora, pogonski motor je u gotovo svim slučajevima dizel, četvorotaktni, a za njega važi isto što i za traktorske motore. Izuzetak je to što kombajn radi u uslovima velikog prisustva prašine. Zbog toga se primenjuju posebna rešenja za prečišćavanje usisnog vazduha, veće su dimenzije filtra, a postavlja se grubi filtar sa uređajem za čišćenje.
Transmisija je mehaničko hidraulička, pri čemu je, na savremenim kombajnima, na mnogim mestima primenjen hidrostatski pogon. Zbog toga se obično ugrađuje i hladnjak za ulje. Pogon kretanja je mehanički ili hidrostatski, a po pravilu sa kontinualnom promenom prenosnog odnosa, odnosno promenom brzine kretanja. Na većim kombajnima se koristi hidrostatski pogon vitla i ventilatora uređaja za čišćenje, sa upravljanjem iz kabine. Upravljanje skretanjem, zakretanjem zadnjih točkova, je hidrauličko.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Svetska premijera nove Toyote GR Yaris
Spremna značajna poboljšanja za Toyotin “hečbek” visokih performansi proisteklih iz automobilskih takmičenja...»