Tri segmenta u održavanju mehanizacije koje ne treba zanemarivati tokom žetve

Tokom letnjih meseci, višak slobodnog vremena treba posvetiti mehanizaciji koja će se koristi u žetvi ili tokom jeseni. Veoma je važno da kombajni, traktori i prikolice budu pregledani i spremni za žetvu, prvo pšenice, a kasnije i kukuruza.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Powered By AGROmedia

 

 

 

 

Pored navedenog, prskalice se koriste tokom cele godine, pa treba razmisliti i o njihovom održavanju. Bilo da je u pitanju fungicdni tretman ili folijarna prihrana, prskalice moraju biti spremne, jer određene radove treba izvesti na vreme, jer se kašnjenje može znatno odraziti na prinos. Prskalice treba detaljno oprati deterdžentom nakon svakog korišćenja, kako bi se smanjilo mešanje hemikalija i treba proveriti dizne, pumpu i izmešivače.

Postoje 3 stvari koje treba proveravati na vašim mašinama jer se lako zanemaruju, a rezultiraju skupim popravkama.

Pritisak u gumama
Stanje guma i nivo naduvavanja su veoma važni kod mašina koje koristimo na terenu. Veliki broj poljoprivrednih proizvođača ne posvećuje veliku pažnju ovom segmentu, dok god guma nije u popunosti ravna. Uticaj pritiska u gumama na tlo je veoma važan, a stručnjaci kažu da je ovaj segment jednako bitan kao i odabir semena.

Zanemarivanje stanje guma i tvrdoću u odnosu na teret koji se prevozi, može da uništi strukturu tla, posebno tokom žetve.

Kako bi mašine davale svoj maksimum i smanjili uticaj na tlo, ove parametre treba redovno kontrolisati. Jedini precizan način da se ovo ustanovi je da se pritisak izmeri kada je mašina natovarena i kada je prazna, i naravno da se poštuju preporuke proizvođača guma ukoliko su vam poznate.

Jednom kada sakupite ove podatke, to će znatno olakšati buduće podešavanje, rad mašine i ujedno se smanjuje uticaj na degradaciju kvaliteta zemljišta. Naravno pored navedenog usled smanjenja pritiska u gumama može doći i do oštećenje felni, a zbog neravnomerne raspodele težine i do drugih kvarova.

 

Opširnije pročitajte OVDE.

Povezane teme: kombajn, mehanizacija, Poljomehanizacija
Krosoveri su oko nas, a ovo je adut iz Dačije

Krosoveri su oko nas, a ovo je adut iz Dačije

Priča o Dačiji kao brendu koji pruža savršen odnos uloženog i dobijenog traje evo već 14 godina, tačnija...»

OVO MORATE da proverite u kolima PRE KIŠE!

OVO MORATE da proverite u kolima PRE KIŠE!

Poplavljen patos isperd vozačevog ili suvozačevog sedišta? Može da bude loša guma za dihtovanje oko vrata,...»

Prototip Škode Superb otkriva važne detalje

Prototip Škode Superb otkriva važne detalje

Škoda testira prototip verzije Superba još od avgusta 2016. godine. Ove nedelje su prvi put kroz oko...»