BLIC SAVETI: Da li su bolje uže ili šire zimske gume?

BLIC SAVETI: Da li su bolje uže ili šire zimske gume?

Nekad je bilo: "zimi su bolje uže gume, a osim za trakciju, bolje su i pri akvaplaningu". Ali, da li je ovo i dalje istina? Mešavina gume i konstrukcija pneumatika... »

Poštovani čitaoci, ostavljanje komentara na vesti starije od 5 dana nije moguće.

Prijavi komentar

drLaki
Četvrtak, 19. 01. 2017. 12:37h
neregistrovan korisnik
Glup naslov, obzirom da nigde ne pise koje su gume bolje za sneg - sire ili uze.
Preporuka:
74
11
Odgovori

Prijavi komentar

citaj-i-tekst
Četvrtak, 19. 01. 2017. 14:40h
neregistrovan korisnik
@drLaki : drLaki nigde osim onog dela gde pise da su se 18-ice pokazale kao pobednik
Preporuka:
24
24
Odgovori

Prijavi komentar

Crni
Četvrtak, 19. 01. 2017. 15:44h
neregistrovan korisnik
@citaj-i-tekst : Kad ono, medjutim ... Video sam ceo tekst na nemackom, osim voznje po snegu, testirane su i po suvom i mokrom kolovozu. Najbolju vucnu silu na snegu su ostvarile, pogadjate, najuze gume, u velicini 15". Sto se tice drzanja, na snegu, 17" su bile najbolje, a odmah iza su 18" i 15", i bile su sporije svega 0.1 kmh, sto je zanemarljivo. Na kocenju najbolje sire gume, bilo po suvom, snegu ili vlaznom kolovozu, razumljivo, zbog veceg otpora koji stvaraju. Sto se tice Akvaplaninga, najbolje su najuze, dok su se gume od 17" i 18" znacajno losije pokazale. Da su siroke gume bolje po snegu, na zimskom reliju, bi se vozile siroke gume, a ne ultra uske.
Preporuka:
85
86
Odgovori

Prijavi komentar

vlada
Četvrtak, 19. 01. 2017. 22:09h
neregistrovan korisnik
@Crni : hvala, da sam prvo video tvoj komentar ovaj gore tekst ne bi ni citao
Preporuka:
36
40
Odgovori

Prijavi komentar

Sale
Petak, 20. 01. 2017. 10:22h
neregistrovan korisnik
@Crni : 'Na kocenju najbolje sire gume, bilo po suvom, snegu ili vlaznom kolovozu, razumljivo, zbog veceg otpora koji stvaraju.' Auuu, što se ti nalupa, kakve veze ima širina guma sa kočenjem ? Pa ne koči guma već se zaustavlja kočioni disk a pošto je većina auta sa ABS, nema blokiranja točkova i nikakvog trenja gume o podlogu tokom kočenja, valjda bi toliko trebao znati ako si ikada seo za volan.
Preporuka:
71
104
Odgovori

Prijavi komentar

Stewuss
Ponedeljak, 23. 01. 2017. 14:22h
neregistrovan korisnik
@Sale : Naročito po zaleđenom putu ili utabanom snegu nema blokiranja točkova, ni sa ABS-om... A da nema trenja gume o podlogu, video bih koji bi diskovi zau+stavili to vozilo.
Preporuka:
40
13
Odgovori

Prijavi komentar

Graoras
Utorak, 24. 01. 2017. 08:50h
neregistrovan korisnik
@citaj-i-tekst : 18-ice mogu biti šire i uže. Dakle odgovor pričitajte kad kupite Auto Build.
Preporuka:
12
3
Odgovori

Prijavi komentar

cc
Četvrtak, 19. 01. 2017. 12:58h
neregistrovan korisnik
Po utabanom snegu,mozda su bolje te 18ce... Ali kad se probija prtina,sa njima mozes da se slikas....
Preporuka:
50
9
Odgovori

Prijavi komentar

Dejan
Četvrtak, 19. 01. 2017. 14:32h
neregistrovan korisnik
@cc : Sto uza guma to pre dodje do kontakta sa podlogom i efikasnije je kocenje ! Siroka guma (letrnja-zimska) daje samo stabilnost u krivinama i povecava potrosnju goriva, tu je kraj price ! Gde ces sa 18 na sneg i led, pa samo pomnozi sirinu te gume sa 4 i vidi koja je duzine kontaktne povrsine a koja je kad imas 15`` ?
Preporuka:
39
39
Odgovori

Prijavi komentar

Crni
Četvrtak, 19. 01. 2017. 15:46h
neregistrovan korisnik
@Dejan : SIra guma bolje koci, zbog veceg otpora. Razlika u stabilnosti relativno zanemarljiva, sira bolje drzi, ali ne mnogo bolje od uze.
Preporuka:
13
39
Odgovori

Prijavi komentar

Dejan
Četvrtak, 19. 01. 2017. 16:22h
neregistrovan korisnik
@Crni : Idi sa sirokom gumom po snegu pa ces da vidis sta ce se desiti ! To sto si nspisao vazi za suvu podlogu, kako se izmedju gume i podloge ubaci voda, blato, sneg, sve ide kontra. Koliko samo vremena treba da voda iz sredine gume dodje do krajeva gume kod npr sirine 265 i kod 185mm, akvaplaning i letis levo desno.
Preporuka:
42
40
Odgovori

Prijavi komentar

Crni
Četvrtak, 19. 01. 2017. 17:28h
neregistrovan korisnik
@Dejan : Kupi Auto Bild, pogledaj test, pa ces videti da sira guma bolje koci. BItna stvar, blato, tanak sloj vode, da kazemo vlazan kolovoz,, duboka voda, utaban sneg, nije isto.
Preporuka:
9
26
Odgovori

Prijavi komentar

Kocenje-na-ledu
Petak, 20. 01. 2017. 09:41h
neregistrovan korisnik
@Dejan : Ti si nešto pobrkao. Kažeš kontakt sa podlogom i kočenje a pričaš o snegu i ledu?! Pa na utabanom snegu još i nekako (ovlaš) ali na ledu nema kočenja ili si izvisio. Ti i mnogi drugi brkate pojam trenje i kontakt sa podlogom. Na ledu imaš kontakt sa podlogom ali nemaš trenje i zato se ne sme kočiti jer onda gubiš i pravac (da, pravac a ne smer jer nebitno je u kom smeru ideš). Ako voziš po snegu, što je dublji sneg lošiji je kontakt sa podlogom (i manje trenje između pneumatika i podloge) ali je veći otpor kretanju koji daje sneg. U veoma dubokom snegu si potpuno izgubio kontakt sa podlogom ali je otpor koji pruža duboki sneg toliki da ne možeš uopšte da voziš. Zato se koristi ašovčić da se razgrne sneg da bi se ostvario kontakt sa podlogom ali ako nema TRENJA sa podlogom (npr. ispod je led) onda opet nećeš moći krenuti. Trenje ćeš ostvariti ako npr. malo ašovčićem izlupkaš led ili ako imaš baciš malo rizle.
Preporuka:
10
17
Odgovori

Prijavi komentar

Bane
Petak, 20. 01. 2017. 10:51h
neregistrovan korisnik
@Dejan : Na Audiju A6 imam letnje 245/45 R17 i na istim felnama zimske, po savetu Audi servisa, 225/50-17
Preporuka:
26
9
Odgovori

Prijavi komentar

Dejan
Subota, 21. 01. 2017. 17:13h
neregistrovan korisnik
@Bane : I sta sad, imas 2cm uze zimske gume po komadu, sta to govori ? Audi nije hteo da poremeti broj obrtaja sa polu osovine pa su ostali u istom obimu gume, doblo si sire i nize letnje gume i uze i vislje zimske gume. Mogao si to i sam da skontas a nevda te servis savetuje.
Preporuka:
15
26
Odgovori

Prijavi komentar

Bane
Nedelja, 22. 01. 2017. 09:27h
neregistrovan korisnik
@Dejan : Mogao si sam da skontaš da je tema bloga da li šire ili uže zimske gume i ja ti navodim primer da se savetuju uže zimske gume i kad zadržavaš iste felne mada je izbor limitiran jer na postojeću širinu felne ne može bas mnogo uža guma, dakle poenta je da se savetuje uža i to od stručnih lica a normalno ako odeš u prodavnicu da će ti pokušati uvaliti zimske od 19 inča iako su ti letnje 18 te u tom smislu treba gledati i ovaj 'test u pomenutoj reviji' koji je očito sponzorisan od prodavaca guma a ne automobila. A što se tiče proračunavanja koje dimenzije da kupim to izračunavam sam a mogao bi i ti ako si završio osnovnu u suprotnom potraži neki tire size calculator.
Preporuka:
30
9
Odgovori

Prijavi komentar

Dejan
Nedelja, 22. 01. 2017. 10:04h
neregistrovan korisnik
@Bane : Meni nije potreban bio savet servisa, stavio sam uze zimske gume (od letnjih) jos pre 11 godina kad sam poceo da vozim automobil... Da ne bi bio lmitiran precnikom felge, kupujes dodatne 4 felge sa manjom precnikom, tu si ustedeo jer si kupio npr. 16`` zimsku gumu koje je automatski jeftinija i ne maltretiras gume 2 puta godisnje, stavi-skini i tu jos bacas najmanje 2-3 crvene, kad imas set zimskih i set letnjih guma na felgama, nista te ne kosta da sam podignes svoj Audi i ,,besplatno,, zamesnis kompelt guma. Sta kaze size kalkulator u tom slucaju, kaze nula dinara. Znam da si sad malo ovredio, al sta ces, bolje pitati i traziti savet, tako sam i ja radio ! Ja i dalje pisem o ponavljam, bolja je uza zimska guma u odnosu na letnju !!!
Preporuka:
18
20
Odgovori

Prijavi komentar

Bane
Nedelja, 22. 01. 2017. 12:38h
neregistrovan korisnik
@Dejan : Tvoj problem proizilazi iz tvog limitiranog rezonovanja, naime kad sam napisao da koristim iste felne i za zimske gume ti si odmah pomislio da skidam letnje gume i na iste felne postavljam zimske, neeee, posebno što to pominješ u kontekstu 2-3 crvene, neee. Pošto mi se baš sviđaju Audijeve felne od 17 inča (model ET 45) nisam hteo da kupujem druge osim tih da bi auto izgledao isto tokom cele godine i kupio sam set identičnih, dakle radi se o identičnim felnama i za letnje i zimske gume a da su bile u pitanju crvene, koje očito uslovljavaju tvoj rezon, pa kupio bih jeftine čelične felne od 16 inča. Dakle kad sam već kupio identične felne umesto da kupim i zimske gume istih dimenzija kao letnje, mala promena je bila ta i po savetu Audija da se kupe 225/50 a ne 245/45 što su mi dimenzije letnjih. Jel sad malo jasnije i ne istrčavaj pred rudu, posebno što ne znaš kome se obraćaš i da sam tačno TRI PUTA iskusniji vozač od tebe, eto tačno ispade da vozim 33 godine, ako veruješ. I na kraju pošto i ja naglašavam da su bolje malo uže nego šire zimske gume ne shvatam što se strecaš i skačeš na moje postove, jel ti baš toliko dosadno ili je drugi problem u pitanju, koji ne moraš javno iznositi.
Preporuka:
25
15
Odgovori

Prijavi komentar

Voja
Utorak, 24. 01. 2017. 11:28h
neregistrovan korisnik
@Bane : ET45 nije model. To je offset tog tipa felne.
Preporuka:
13
19
Odgovori

Prijavi komentar

Bane
Nedelja, 22. 01. 2017. 12:43h
neregistrovan korisnik
@Dejan : A šta si hteo sa ovim reći 'Sta kaze size kalkulator u tom slucaju, kaze nula dinara' ? Ništa drugo osim da i ne znaš kako se i zašto koristi Tire Size Calculator, malo školice nije na odmet ;)
Preporuka:
26
11
Odgovori

Prijavi komentar

Sale
Nedelja, 22. 01. 2017. 10:27h
neregistrovan korisnik
@Dejan : 'Audi nije hteo da poremeti broj obrtaja sa polu osovine' Ajde ovo elaboriraj, onako kao za domaći zadatak, kako to da poremeti ? Pa upravo zato što su obrtaji 'nepromenjljivi' (rečeno tvojim rečnikom) obavezno se mora zadržati isti obim točka kad se menjaju dimenzije gume da se ne bi povećavala ili smanjivala brzina vozila, primer ako ugradiš veći obim brzinomer ti pokazuje 100 a ti ideš recimo 108. I kao drugo pošto je već reč o pogonskim točkovima, na njima nije osovina već vratilo, jer osovina prenosi obrtno kretanje (primer osovine na železničkom vagonu) a vratilo prenosi obrtni momenat - snagu, jasno, sedi, jedan.
Preporuka:
26
11
Odgovori

Prijavi komentar

Dejan
Nedelja, 22. 01. 2017. 12:15h
neregistrovan korisnik
@Sale : Odes u servis i kazes im hteo bih da promenim vratilo na automobilu, mislim sa ce te popreko pogledati i pitati na cemu si ?
Preporuka:
13
23
Odgovori

Prijavi komentar

Vuki
Četvrtak, 19. 01. 2017. 15:19h
neregistrovan korisnik
Nije Reno glup, što stavlja točkove od 20 inča..
Preporuka:
7
43
Odgovori

Prijavi komentar

Crni
Četvrtak, 19. 01. 2017. 15:47h
neregistrovan korisnik
@Vuki : Tockovi od 20 inca sluze da proizvodjaci guma uzimaju vise para. Osim supersportskih automobila, ne znam koji su drugi na koje, zbog kocnica, ne moze da se montira felna manja od npr. 17". 16"-17" je sasvim dovoljno, 20" je previse, posebno za nase puteve, jer na takve felne obicno ide guma veoma niskog profila.
Preporuka:
40
13
Odgovori

Prijavi komentar

Dejan
Četvrtak, 19. 01. 2017. 15:55h
neregistrovan korisnik
@Vuki : Tu sedi zamka, kupis ono mini cudo sa 20" tockovima i posle zveknes finansijski na zimskim gumama koje su nasi nasli za 520eura, ma da kako da ne, verovatno neka no name low klasa. A na 1,5tone auto staviti 20" to nimalo nije pametno raditi, naidje mini pljusak i eto te u jendeku a kamoli zimi po snegu. Al najbolja stavka je kad kazu da trosi 4,7lit kombinovano, zanima me kojo su to matematikom dobili. E moj vuki, za tebe su samo slike auta i nista vise od toga,ok
Preporuka:
45
29
Odgovori

Prijavi komentar

Deki
Petak, 20. 01. 2017. 13:44h
neregistrovan korisnik
@Vuki : Širina ili tačnije dodirna površina sa podlogom je neophodna da prenese veliku snagu na podlogu bez proklizavanja tako da je za motor od 200 KS i više nego dovoljna guma širine 225 koja ide na felne 16 inča.
Preporuka:
21
4
Odgovori

Prijavi komentar

mmmm
Četvrtak, 19. 01. 2017. 16:34h
neregistrovan korisnik
I gde je savet...?
Preporuka:
14
0
Odgovori

Prijavi komentar

Zoran
Četvrtak, 19. 01. 2017. 17:56h
neregistrovan korisnik
Po dubljem snegu ne pomaze nesto, napune se sare, pa kao i da nema sara. A po tvrdom snegu i pomaze malo. Po ledu ne momaze nikakva. Zimska guma(uska ili siroka), po snegu nema neku buitnu vrednost. Neko rece siroka guma smeta po kisi jer voda slabo izlazi. Nisam primetio da se po kisi stavljaju uze gume na formuli.
Preporuka:
4
29
Odgovori

Prijavi komentar

hm
Petak, 20. 01. 2017. 09:06h
neregistrovan korisnik
@Zoran : Koliko ja znam upravo je poenta da se napune sare. Jer se sneg na sneg bolje hvata i tada ne proklizava.
Preporuka:
22
2
Odgovori

Prijavi komentar

Marko
Četvrtak, 19. 01. 2017. 19:49h
neregistrovan korisnik
Najbole su Nokian gume
Preporuka:
8
23
Odgovori

Prijavi komentar

aca
Četvrtak, 19. 01. 2017. 22:22h
neregistrovan korisnik
Ja jos uvek vozim 14". I vozicu jos dugo.
Preporuka:
23
1
Odgovori

Prijavi komentar

zvek
Četvrtak, 19. 01. 2017. 23:11h
neregistrovan korisnik
reli automobili po snegu kad se trkaju, imaju uske gume, verovatno znaju sta rade.
Preporuka:
35
0
Odgovori

Prijavi komentar

T
Nedelja, 22. 01. 2017. 00:17h
neregistrovan korisnik
@zvek : Svi terenci su do devedesetih imali uske gume (Jeep, Landrover, Mercedes/Puch, Lada Niva...). I tada je postojala tehnologija da se napravi siroka guma; da su smatrali da je korisno imati siroke gume, stavljali bi oni siroke gume jos 1942. Nije nikakav prboj napravljen u masinstvu 1990-tih i da je onda neko naprasno shvatio da decenijama grese, nego je to stvar pomodarstva.
Preporuka:
20
1
Odgovori

Prijavi komentar

Slavisa
Petak, 20. 01. 2017. 09:16h
neregistrovan korisnik
Od svih saveta iz članka uhvatio sam jedino da treba da kupim Auto Bild jer ima u sebi švedski teve detektor, ovaj, švedski test guma.
Preporuka:
24
0
Odgovori

Prijavi komentar

Vlada-Rolovic
Petak, 20. 01. 2017. 11:36h
neregistrovan korisnik
@zvek, Imaju vrlo uske gume da bi lakse sekli kroz dubok i rastresit sneg i u isto vreme imaju vrlo dugacke klinove za slucaj leda ili tvrdog snega. Sve ovo da bi isli sto brze. U normalnim uslovima ovo gore ne vazi sasvim (cilj nije ici sto brze nego bezbednije). Sira guma kao i na suvom tako i na snegu ima bolju trakciju i bolje kocenje. Testovi raznih institucija su to dokazali jos pre 10-15 godina.
Preporuka:
6
6
Odgovori

Prijavi komentar

Peca-srb
Petak, 20. 01. 2017. 12:48h
neregistrovan korisnik
Kad je -10 t.Gume hvataju zaledjene ivice snega i idu ko lude.Gume treba testirati kada je bljuzgavica,tad proklizavaju.
Preporuka:
4
2
Odgovori

Prijavi komentar

Sokrat
Petak, 20. 01. 2017. 16:02h
neregistrovan korisnik
U naslovu pitaju, uže ili šire gume? U tekstu kažu da su najbolje od 18 cola a to je dijametar a ne širina...
Preporuka:
18
1
Odgovori

Prijavi komentar

Nn
Subota, 21. 01. 2017. 07:14h
neregistrovan korisnik
Za zimu uvek uzmite uzu gumu
Preporuka:
14
0
Odgovori

Prijavi komentar

mixon
Subota, 21. 01. 2017. 12:36h
neregistrovan korisnik
Naravno uži pneumatik zimi! Autori teksta su pobrkali pojmove. Mogli su da uzmu npr tehničku dokumentaciju VW ili Audi i pročitaju fabričke preporuke u pogledu zimskih pneumatika.
Preporuka:
5
2
Odgovori

Prijavi komentar

Vuki
Utorak, 24. 01. 2017. 09:13h
neregistrovan korisnik
Svi automobili, treba da imaju minimum 20 inca..
Preporuka:
3
10
Odgovori