Kako da pokrenete vozilo posle dugog stajanja

Isterali sve i svašta, jer je zima… Nimalo olakšavajuću okolnost tokom zimskih meseci na ulicama ne čine „tehnički sumnjiva“ vozila. Ljudi po hladnoći stavljaju u funkciju vozila "iz naftalina". Ipak, postoji način na koji se pokreće vozilo posle dugog stajanja...

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Sigurno ste primetili da je tokom hladnih dana gužva na parkingu odjednom veća i da se po ulici u većem broju kreću vozila izvučena "iz naftalina". Ovo nije neobično jer se ljudi odlučuju da zbog hladnoće pokrenu i neke stare automobile koji im duže vremena stoje… samo da se spasu smrzavanja na autobuskim stanicama ili pešačenja po hladnoći. To naravno treba da se razume, ali sa druge strane, znamo (a i vidimo) da su ovakva vozila tek tako pokrenuta samo kako bi se osoba prevezla "od tačke A do tačke B". Niko na njihovu pripremu za učestvovanje u saobraćaju nakon dužeg perioda stagnacije nije obratio pažnju. Ipak, treba znati da se vozilo ne može tek tako pokrenuti samo zato što ste mu dolili goriva kao da je do juče „palio“ i očekivati da će sve ići kao po loju!

Svako vozilo posle dužeg stajanja zahteva određenu negu ne bi li se pokrenulo.

 

"ČEK LISTA"

 

- Sva svetla, kederi, brisači, brave, sirena… Sve su to delovi vozila koja morate da proverite pre vožnje

- Ne zaboravite da sipate zimsku tečnost za vetrobran

- Ako ste ustanovili da tečnost curi iz određenih delova, potrebno je da te delove zamenite ili sanirate (creva, spojevi na hladnjaku, pumpi za vodu...)

Ukoliko se ovo zanemari slede ne samo kvarovi, već i ozbiljan rizik po vas i po druge u saobraćaju. Počnimo od loših guma, preko ustajalog motornog ulja, pohabanih kaiševa, sumnjive rashladne tečnosti, oštećenih brisača, problematičnog trapa, izvetrelog goriva… Vrlo je važno da znate koliko dugo je automobil stajao jer od toga zavisi i način pripreme za vožnju. Grubo, ali vrlo grubo, recimo da sva vozila koja su stajala duže od šest meseci do godinu dana zahtevaju ozbiljniji pregled u servisu, zamenu svih tečnosti i slično. Ona koja su stajala i više godina zahtevaju da dobar majstor pokrene motor (možda je bregasta "zapekla" pa mora da se pokrene ključem i slično)

Znajte da svaki kvar na vozilu koji vas zadesi u toku zime u saobraćaju, prouzrokuje sate i sate provedene napolju (ciča zima), veliku nervozu (ne treba vam), stravičan bes drugih vozača (zaista niste fer!), duge kolone, dosadno čekanje, grozne psovke, smaranje prijatelja da vas šlepuje ili (još gore) plaćanje šlep-službe… I ovo je samo ako se nešto sitnije desi. Od krupnijih nezgoda mislimo na izazivanje sudara usled tehničke neispravnosti vozila, bilo da je reč o lošim gumama, dotrajalim kočnicama ili bilo čega drugog što je doprinelo da ugrozite tuđu bezbednost. Uz sve to, dodajte i ogromne kazne koje vam slede budući da ste svojom krivicom izazvali udes. U najmanju ruku.

Opširnije o pripremi automobila za vožnju posle dužeg stajanja možete pročitati u novom, 150. broju magazina "Auto Bild" koji se nalazi u prodaji. U njemu se nalaze i aktuelne teme vezane za promociju nove Opelove "insignije grand sport" i test vožnje noviteta - Mercedesove "E-klase karavan ol-terejn", "suzukija ignis" i restilizovane "mazde 3", dok su na iscprljujućem "supertestu", tokom kojeg su prešli po 200.000 kilometara (!) bili "mercedes A klase" i njegov rival - "golf VII".

Od ostalih rubrika izdvaja se "eko-patrola" do Skandinavije, tokom koje su izveštači "Auto Bilda" u svega nekoliko dana prešli preko 5.500 kilometara, a zanimljiva je i priča o čudu na šest točkova koje je u stanju da povuče i najveći avion na svetu!

 

Povezane teme: zimska vožnja, Bezbednost u saobraćaju, Auto Bild 150

Poslednji komentari

Vasilj
Ponedeljak, 26. 12. 2016. 19:21h
neregistrovan korisnik
Не може аутомобил да стоји дуже од годину дана. Потребно га је регистровати, а то обавезно значи да се дотера на технички преглед, да се испитају светла, гуме, опрема сијалице, кочнице, остала исправност... Или можда није тако. Можна нека возила и не иду на опреглде, а само се издају потврде о техничкој исправности и мењају налепнице.
Zoran
Subota, 24. 12. 2016. 13:51h
neregistrovan korisnik
To je bilo dabvno, 70-ih godina proslog veka. Moj ujak, koji je znao da rasturi ceo motor i sklopi ga ponovo, je kupio nekog Opela karavana, ogroman auto. Posto nije bio u voznom stanju, morao je nego da ga slepa. Dok ga je auto vukao ujak je probao da pusti kvacilo da bar proba da li ce da upali auto. Desilo se da su gume skripale po asvaltu, kao da je pritisnuo kocnicu, toliko zapekao motor. Onda ga je rasturio kuci u najmanje delove, sklopio i palio kao mina.
axle
Petak, 23. 12. 2016. 22:36h
neregistrovan korisnik
Da, polako nestaju sa ulica i drumova. Verovatno je to zbog našeg naglog rasta standarda, suficita budžeta, privrednog oporavka i brzog približavanja evropskoj uniji, pa nije pristojno voziti automobile čije je održavanje toliko jeftino i jednostavno.
Vuki
Četvrtak, 22. 12. 2016. 17:57h
neregistrovan korisnik
Jel ono Jugo na slici?? Nema ih vise mnogo.. ko rukom odneseni...
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»