Pazite na razvod i "cvrčke"!

Pazite na razvod i "cvrčke"!

Posebno osetljiv je set razvoda. Sastoji se od remena, natezača i valjčića (broj varira od tipa motora) i služi za usklađivanje rada klipova i ventila motora. Izuzetno je važan,... »

Poštovani čitaoci, ostavljanje komentara na vesti starije od 5 dana nije moguće.

Prijavi komentar

GSi
Četvrtak, 28. 04. 2016. 20:23h
neregistrovan korisnik
Nema tu neke filozofije veliki servis,zuocasti kais pk i spaneri, roleri menjaju se od 50 do 80 hiljada u zavisnosti od vozila, vodena pumpa bez problema se menja na svaki drugi veliki servis, u slucaju pucanja motoru sleduje generalna a nekad ga je i nemoguce popraviti, Kod nekih starijih automobila u slucaju pucanja zup. kaisa ne dolazi ni dokakvog kvara, ali to su retki automobili npr. kadet suza 1.3, kod novih vozila tolerancije u motoru su znatno manje tako da dolazi do sudara ventila i klipa, veliku prednost imaju motori koji umesto z. kaisa imaju lanac koji se menja na 250 hiljada
Preporuka:
10
7
Odgovori

Prijavi komentar

Rale
Petak, 29. 04. 2016. 09:15h
neregistrovan korisnik
@GSi : Milim da kod motora s lancem umesto zupcastog remena, da se lanac nikad nemenja.
Preporuka:
6
22
Odgovori

Prijavi komentar

Crni
Petak, 29. 04. 2016. 10:24h
neregistrovan korisnik
@GSi : Zupcasti kais se menja od 10 hiljada, kod Ferarija, pa do 300 hiljada, kod nekih novijih automobila. Vodena pumpa se obavezno menja. Prilikom pucanja zupcastog obicno strada samo glava motora, tj. ventili i popravka je moguca, samo sto kosta nekoliko stotina evra. Fiatov 1.2 motor, koje se ugradjuej u npr. Punta je takav da mu pucanje kaisa nista ne moze.
Preporuka:
15
9
Odgovori

Prijavi komentar

Dejan
Petak, 29. 04. 2016. 11:03h
neregistrovan korisnik
@Crni : Zupcasti kais je predvidjen da traje 60000km ili ako se malo vozi onda 4 godine ! Nije vodena pumpa nego pumpa za rashadnu tecnost a menja se obavezno kod renoja i kosta 35-50e, kod Toyote se menja kad prociri ili nikad ( cena oko 55e) ! Kad pukne zupcasti kais strada sve iznad bloka motora a ne samo glava motora, ventili, lezista ventila, klipovi, bregasta i ostalo, sve zavisi koliko motor dugo radi posle pucanja ! Zamolio bih da te ne iznois dezinformacije i polu informacije ! Dole ti je Igor sve objasnio, procitaj
Preporuka:
14
26
Odgovori

Prijavi komentar

Crni
Petak, 29. 04. 2016. 15:00h
neregistrovan korisnik
@Dejan : Tehnologija ide napred, tako je bilo pre 20 godina. Danasnji automobili imaju zupcaste kaiseve ciji je interval zamene predvidjen na 10 godina, npr. novi Volvo v40 interval je 10 godina ili 240 hiljada km. Cak i taj interval od 60 hiljada je u stvari skracen sa fabricki predvidjenog od 120 hiljada, samo kod nas "zbog otezanih uslova eksploatacije". A cega su deo ventili, bregasta, vodjice, itd., ako nisu deo glave motora?! Bregasta ne moze da strada od pucanja kaisa, klipovi retko kad stradaju, jer su jaci od ventila, samo ostane otisak od ventila na njima i to je to. Posle pucanja, motor ne radi.
Preporuka:
17
8
Odgovori

Prijavi komentar

Dejan
Petak, 29. 04. 2016. 16:27h
neregistrovan korisnik
@Crni : Cek malo, zupcasti kais prvo traje 10000 pa posle ode na 240000 i jednu deceniju, ja lepo rekao da iznosis dezinformavije ! A ako ides na primer 60km/h, pukne kais, inercija auta ga gura napred, ventili rade kako hoce i sve izlupaju u motoru, steta bude i preko 1500e. Klip je legure aluminijuma a ventili od legiranih celika, ne znam sta je jace, pitam li se ? Taj fiatov 1.2 brnzinac nema servo, klimu i jedino samo kod njega ako spadne kais moze da ide dok ima energije u akumulatoru, sve ode na svecice i sto trosi struju. 2.2 dci renoj, kad mu pukne pk kais, onda nastane pravi haos i steta jer se kais zavuce izmedju remenice radilice i rolera, pukne blok motora i izlomi sve iznuta a dok kod ostalih auta kais spadne ili iskida i izleti ispod haube. Kod mercedesa pk kais moze svako da ga menja bez majstora, kljuc kojim se skida tocak sluzi i za popustanje jednog spanera koji se olabavi, postavi se drugi kais i vozi. Za renoje vam treba specijalan alat za sve to, pa cekate da se motor ohladi jer se ispecete kad radite i onda sve komplet menjate i to vam debelo naplate, zato ja pisem da renoji ne valjaju bas zbog svega ovog osim ako imate keshovine onda je sve ok, platis i ne mislis, kraj price !
Preporuka:
10
28
Odgovori

Prijavi komentar

Crni
Petak, 29. 04. 2016. 20:10h
neregistrovan korisnik
@Dejan : Lepo sam napisao od 10 hiljada, kod Ferrarija, pa na gore. NIsu svi automobili isti, ne koriste se na isti nacin, pa se i ne servisiraju na isti nacin, neki su stariji, drugi mladji, primenjuje se drugacija tehnologija. Vek trajanja zupcastog kaisa nije isti za sve automobile, kako ocigledno mislis. Drugom recenicom si dokazao svoje (ne)znanje. Zupcasti kais je taj koji sinhronizuje rad kipova i ventila, s donje strane je povezan radilicom, koja ga i pokrece, a s gornje sa bregasom/im osovinama. Ako vozis 60kmh kada pukne kais, kod interferentnih motora, onih kod kojih se klipovi i ventili sudaraju prilikom pucanja kaisa, sudaraju se klipovi i ventili, i zbog pucanja kaisa bregasta osovina prestaje da se okrece, jer kais koji ju je pokretao vise ne vrsi svoju funkciju, radilica i klipovi i dalje rade, okrecu ih tockovi preko menjaca, pod uslovom da je auto u brzini, a i ako se izbaci iz brzine rade jos neko vreme, zbog inercije, sto uopste nije bitno, jer se vec sudarilo ono sto moze da se sudariti. Steta je remont glave motora, cena zavisi od stanja i stete koja je nastala, veliki servis, mali servis, demontaza i montaza glave motora. U nekim slucajevima, vrlo retko strada i klip. Klipovi od aluminijuma su mozda na bicikli, na autu su u 99% slucajeva od celika, kod nekih i od kovanog celika, koji je jaci od livenog. Znanje ti se svodi na guglanje. Fiatov 1.2 8v motor nije interferentan, ne sudaraju se klipovi i ventili prilikom pucanja kaisa.
Preporuka:
21
9
Odgovori

Prijavi komentar

Crni
Petak, 29. 04. 2016. 20:17h
neregistrovan korisnik
@Dejan : Punto ima klimu, servo je elektronski, jos nisam cuo da je pukao blok motora prilikom pucanja kaisa, niti ima logike, jer nema sta da se sudari sa blokom. Kod modernih automobila, skoro za svaki auto je potreban specijalan alat za zamenu zupcastog kaisa ili lanca, i bolje je tako, nema greske, sve se savrseno poklapa. Mene je rad za veliki servis za Reno kostao 30 evra, cena je 30-50 evra, za skoro svaki auto, izuzev nekih v6 i slicnih motora gde ima dva dana posla, i ne vidim sta je tu skupo. Za VW me je skuplje kostao rad i ako ima manje posla. Jos jednom, znanje ti je veoma povrsno, da ne kazem da ga nemas i svodi ti se na guglanje.
Preporuka:
19
9
Odgovori

Prijavi komentar

Dejan
Petak, 29. 04. 2016. 22:05h
neregistrovan korisnik
@Crni : Znaci sve u svemu, cekajte da vam pukne zupcasti kais i nece vas to puno kostati jer crni to tako kaze jer njega malo kostao veliki servis, neka hvala na tvojim savetima do daljenjeg,ok ! Meni ne treba motor gde se menja zupcasi i gde se menja lanac i gde treba sve specijalno... Zato kazem i napominjem, Toyota je lek za sve i to pogotovo za alfiste, rak rana za temu i razgovor. Svo ovo sto si naveo, to kod Toyote nema !!!
Preporuka:
10
17
Odgovori

Prijavi komentar

Crni
Subota, 30. 04. 2016. 11:52h
neregistrovan korisnik
@Dejan : Nemoj da govoris nesto sto ja nisam rekao i da izvrces moje reci, rekao sam da veliki servis nije skup i da popravka prilikom pucanja kaisa nije skupa, ali je neprijatna. Inace se to retko desava. Svoje neznanje pokusavas da prikrijes izvrtanjem mojih reci. Inace, slabo ti radi gugl, namerno sam napisao da su klipovi od celika i ako nisu, a ti nisi reagovao. Toyota je lek za penzionere, a Alfa, BMW, Audi, itd. su lek za one koji voze Toyotu, pa misle da voze lep i brz auto, Mercedes je poseban lek za Toyotu, daleko luksuzniji i daleko bolje izradjen auto. Zupcasti kais menjajte po fabrickoj preporuci, ukoliko stavljate delove kvaliteta prve ugradnje, ukoliko servis radite sa aftermarket delovima, menjajte po preporuci proizvodjaca delova, servisa, majstora. A da problema nema kod Toyote, to nije istina, eto ti problematicnog lanca na Yarisu 1.3.
Preporuka:
14
7
Odgovori

Prijavi komentar

Igor
Petak, 29. 04. 2016. 10:45h
neregistrovan korisnik
@GSi : U zavsinisti od konstrukcije motora-prozivodjaca, pk kad pukne kod benzica ne pravi problem, samo se istrosi akumulator jer alternator ne pravi struju a kod dizela ne pokrece pumpu za vodu i nema hladjenje,al u svakom slucaju se pali crvena lampa i treba odmah stati ! Najgore je kad pukne zupcasti kais, tada nastane unutrasnji lom sa ventilima i klipovima ! Ovo je specijalnost kod renaulta, tu se na veliko servisu mora sve menjati, kaisevi, zaptivaci, spaneri, roleri, pumpa za vodu ( mozda nekad da izdrzi dva servisa), antifriz ako majstor nece da ceka dole sa kantom i plus ruke, sve u svemu 300-500eura je iskerisano ! Ako pk kais pavi skripu, znaci da ne nekvalitetan i sipa se sapunica ili malo meda, to drzi nedelju dana ! Ono za lanac su donekle u pravu, fiat i opel stavlja lance u kvalitetu onih za bicikl a druga je prica kod bmw, mercedes, toyota, tu se vrsi provera isteglljenosti na 300000km i ako je ok, vozi dalje. Ovi izraci ,,razvod,, je nesto novo, kit belt i veliki servis, tako pisite jer je narod tako navikao na to !
Preporuka:
9
15
Odgovori

Prijavi komentar

Crni
Petak, 29. 04. 2016. 15:08h
neregistrovan korisnik
@Igor : A sta cemo sa servom, kanalni kais pokrece servo pumpu, kod automobila sa klasicnim servom. Kod nekih modela je lose resena zastita zupcastog kaisa, pa kanalni kais moze da se podvuce pod zupcasti i dodje do toga da zupcasti preskoci i istu stetu koju bi napravilo pucanje zupcastog kaisa. Pumpa za vodu, ili pumpa rashladne tecnosti, kako neki insistiraju na tom nazivu, se i kod dizela pokrece zupcastim kaisem, malobrojni su automobili gde kanalni kais pokrece pumpu vode, ako ne racunamo automobile sa lancem. Sto se tice lanca, BMW i Mercedes su imali strahovite probleme sa njim, zapravo sa zatezacem lanca, npr. C200 kompresor, e46 318 ristajling, neki noviji modeli, itd. Antifriz se obavezno menja, ne zato sto majstora mrzi da ceka sa kantom, vec zato sto ima svoj vek trajanja i ukiseli se ipo isteku roka, tako da nagriza dihtunge, hladnjak, itd. Veliki servis je za vecinu automobila do 200-250 evra u pristojnom, neovlascenom servisu. Kanalni kais ne mora da pravi skripu zato sto je nekvalitetan, moze biti i da je spaner neispravan, pa je kais pretegnut i jos mnogo razloga.
Preporuka:
13
8
Odgovori

Prijavi komentar

Igor
Petak, 29. 04. 2016. 21:53h
neregistrovan korisnik
@Crni : Imam antifriz G12++, vrti se u autu vec preko 110k km, jacina -36C i ne ma potrebe da ga menjam, nov isti ako menjam, bice sve isto !! Nema sta da nagrize, japanci su to, antifirz i agregat !! Kanalni kais, gde nadje taj izraz, 5-pk. 6-pk, time je sve receno. A kod nekih automobila je lose reseno, to si dobro rekao, zna se i koji samo necu da uvredim vlasnike jer odmah krene lavina negodovanja !
Preporuka:
8
13
Odgovori

Prijavi komentar

Crni
Subota, 30. 04. 2016. 11:58h
neregistrovan korisnik
@Igor : Nemoj da menjas antifriz, slobodno teraj dok nesto ne procuri, a ni pumpu za vodu, dok ti auto ne prokuva. U servisnom uputstvu pise kada se sta menja, kao i na pakovanju antifriza koji mu je radni vek. Ni ulje nemoj da menjas, japanci su to, ne trose ulje, pa ne mora ni da se doliva, sve dok ne stane motor. Svako nek radi kako hoce, a ja se pridrzavam fabrickog uputstva za servisiranje. Sta je receno za 5pk ili 6pk? Da kais ima 5 ili 6 kanala?
Preporuka:
11
9
Odgovori

Prijavi komentar

NeshaBg
Petak, 29. 04. 2016. 09:34h
neregistrovan korisnik
Doblo 1.4, 2007 god, zupcasti se menja na 120.000. Uskoro treba da menjam drugi put. Inace, tako je za vecinu vozila, ali sta bi radili nasi vrli majstori kad ne bi tupili da se veliki radi na 60.000, a mali na 10.000.
Preporuka:
14
3
Odgovori

Prijavi komentar

Crni
Petak, 29. 04. 2016. 15:12h
neregistrovan korisnik
@NeshaBg : Srpska posla, kupi kvalitetan deo i menjaj kad je fabrika preporucila, s tim sto je ipak pozeljno da se ulje menja ranije, zato sto put i gorivo u zapadnoj Evropi i Srbiji nisu isto. Kod nas je mnogo vise prasine na putevima, a filter vaduha, koliko god da je kvalitetan, propusti odredjenu kolicinu, te cestice delimicno zavrse u ulju, ako su sitne filter ne moze da ih filtrira i sa uljem cirkulisu motorom i prave mikroogrebotine. Vremenom naprave zazore u motoru.
Preporuka:
15
8
Odgovori

Prijavi komentar

Brate-tebra-zipa-vetsa
Petak, 29. 04. 2016. 10:33h
neregistrovan korisnik
Ako je dobro pazite i redovno servisirate ne bi trebalo da imate problema sa razvodom i "cvrckama"..
Preporuka:
11
0
Odgovori

Prijavi komentar

900
Petak, 29. 04. 2016. 12:15h
neregistrovan korisnik
Zupčasti sa španerima,rolerima i vodenom pumpom se kod mene na A4 menja na 100 000 km. PK kaiš pokreće servo,alternator i kompresor. Ako škripi nije dobro,može da se proba sa VD-40 da se ublaži taj zvuk ali preoruka je provera i ev.zamena nekih rolera, remenica ili kaiša.Ako je sve ispravno ne sme da škripi.Može da se toleriše zvuk škripe PK kad se volan namota pun krug,ali je i ovo poželjno regulisati,da li servo pumpu ili zatezač, ali treba i to srediti.
Preporuka:
9
2
Odgovori

Prijavi komentar

hm
Petak, 29. 04. 2016. 20:33h
neregistrovan korisnik
@900 : Kod naših Avensisa i Latituda kontrola lanca tek na 250.000 km. Eto, sad znate i kod nas šta se vozi!
Preporuka:
8
9
Odgovori

Prijavi komentar

mup
Nedelja, 01. 05. 2016. 02:50h
neregistrovan korisnik
Ako kupite polovan auto iz uvoza uradite veliki servis. Posle ga radite na 60 hiljada, mada postoje nove generacije kaiseva [Delphi] koji se armiraju kevlarskim vlaknima i kazu u Euro Autu da traju vise od lanca i do 300.000 km. Veliki servis je pametno raditi u ovlascenom servisu, jer su njihovi delovi i ruke, pa ste zasticeni ako se nesto desi. Meni je na Stilu pukao pk kais i izgubio sam servo, ali sam ukljucio siti mod koji je na struju i bez alternatora, na akumulator se dovezao do servisa. Pokidala ga je neispravna remenica alternatora. Prijatelju je pukao zupcasti na ASTRI 1.6 16V, a pokidala ga je vodena pumpa koja se raspala. Pumpa se oglasavala zujanjem, ali moj prijatelj je tipicni Srbin koji je to ignorisao i to ga je kostalo 700 evra. Dejane, Jel ima razlike u intervalu zamene kaisa na Renoju i Renolu?
Preporuka:
11
3
Odgovori

Prijavi komentar

Dejan
Nedelja, 01. 05. 2016. 12:31h
neregistrovan korisnik
@mup : Smece je smece, mozes ga zvati kako god hoces...
Preporuka:
7
9
Odgovori

Prijavi komentar

Crni
Nedelja, 01. 05. 2016. 20:18h
neregistrovan korisnik
@Dejan : Zvacemo ga Toyota :) Reno bravi najbezbednije automobile.
Preporuka:
7
8
Odgovori