Kako uštedeti novac čišćenjem DPF filtera
Kada se filter zapuši, mora napolje – a znamo da to može da košta i do 1.000 evra. Jeftinije rešenje je čišćenje...
Proizvođači tvrde da se DPF (diesel particulate filter) sam čisti (regeneracijom) i da nema potrebe za održavanjem. Naime, svakih nekoliko stotina kilometara sistem sam, bez obaveštenja, pokrene proces regeneracije ovog filtera, kada se čestice čađi usled visoke temperature sagore i filter se otpuši. Međutim, dešava se da do potrebne temperature ni ne dođe pogotovo kod gradske vožnje, ili vožnje kraćim relacijama. Kada se to dešava redovno, filter se zapuši na način da softverska regeneracija ne može da ga otpuši.
Problem: tokom sagorevanja stvara se i mala količina pepela, što mnogo više šteti samom filteru. Taj pepeo konstantno zapušava saće pa filter može da se napuni do krajnje granice. Ta granica, prema rečima servisera, dešava između 120.000 i 200.000 pređenih kilometara. Moguće posledice toga se ogledaju u pritisku na izduvni sistem, automobil trza, povećava se potrošnja goriva, a performanse se pogoršavaju. U nekim slučajevima ovo može da izazove kvarove čak i turbine, kao i samog motora. Kako bi ovo sprečio, kompjuter vozila radi zaštite prebacuje rad motora u tzv. bezbedni režim rada, odnosno „safe mode“. Tada je odlazak u servis neizbežan. Proizvođači savetuju zamenu prljavog filtera, međutim, cena novog DPF filtera je previsoka i kreće se od oko 800 pa do 3.000 evra!
Ipak, sve to može mnogo jeftinije, jer DPF može često da se čisti. Cene se razlikuju a kreću oko 60 evra pa naviše. Procenat čistoće posle čišćenja je između 96 i 98 procenta, a proces traje oko dva dana. Postoje servisi koji se time bave i koji su razvili brojne metode čišćenja filtera. Najčešće se ovaj posao kod automobila obavlja tako što se kućište demontira sa vozila, zatim se jedne strane zatvori i tečnosti za čišćenje se puštaju kroz zadnju stranu filtera i pod različitim pritiscima ga čiste od pepela i čađi. Ovaj proces uspešno očisti sve komponente unutar kućišta i zatim se sve vraća na svoje mesto...
Opširnije o ovom procesu i brojnim detaljima vezanim za održavanje DPF filtera možete pročitati u novom, 132. broju "Auto Bilda", koji je od danas u prodaji.
Uz ovaj koristan savet, u magazinu možete da saznate i kako da oštećenim aluminijumskim felnama posle zime vratitet stari sjaj, ali i kako lopovi za samo nekoliko sekundi kradu automobile sa beskontaktnim ključem.
Saznajte i koji su to najatraktivniji automobili sa četvorocilindričnim motorima i kako je Mercedes uspeo da napravi "E-klasu" koja uskoro može da postane autonomni automobil... Prava poslastica su poređenje novog "golfa GTI klabsport" i njegovog pretka, legendarne "GTI dvojke"!
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Utorak, 05. 04. 2016. 09:38h
Utorak, 05. 04. 2016. 09:09h
Utorak, 05. 04. 2016. 09:02h
Utorak, 05. 04. 2016. 08:59h
Utorak, 05. 04. 2016. 07:33h