Kako uštedeti novac čišćenjem DPF filtera

Kada se filter zapuši, mora napolje – a znamo da to može da košta i do 1.000 evra. Jeftinije rešenje je čišćenje...

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

  

Proizvođači tvrde da se DPF (diesel particulate filter) sam čisti (regeneracijom) i da nema potrebe za održavanjem. Naime, svakih nekoliko stotina kilometara sistem sam, bez obaveštenja, pokrene proces regeneracije ovog filtera, kada se čestice čađi usled visoke temperature sagore i filter se otpuši. Međutim, dešava se da do potrebne temperature ni ne dođe pogotovo kod gradske vožnje, ili vožnje kraćim relacijama. Kada se to dešava redovno, filter se zapuši na način da softverska regeneracija ne može da ga otpuši.

 

Problem: tokom sagorevanja stvara se i mala količina pepela, što mnogo više šteti samom filteru. Taj pepeo konstantno zapušava saće pa filter može da se napuni do krajnje granice. Ta granica, prema rečima servisera, dešava između 120.000 i 200.000 pređenih kilometara. Moguće posledice toga se ogledaju u pritisku na izduvni sistem, automobil trza, povećava se potrošnja goriva, a performanse se pogoršavaju. U nekim slučajevima ovo može da izazove kvarove čak i turbine, kao i samog motora. Kako bi ovo sprečio, kompjuter vozila radi zaštite prebacuje rad motora u tzv. bezbedni režim rada, odnosno „safe mode“. Tada je odlazak u servis neizbežan. Proizvođači savetuju zamenu prljavog filtera, međutim, cena novog DPF filtera je previsoka i kreće se od oko 800 pa do 3.000 evra!


Ipak, sve to može mnogo jeftinije, jer DPF može često da se čisti. Cene se razlikuju a kreću oko 60 evra pa naviše. Procenat čistoće posle čišćenja je između 96 i 98 procenta, a proces traje oko dva dana. Postoje servisi koji se time bave i koji su razvili brojne metode čišćenja filtera. Najčešće se ovaj posao kod automobila obavlja tako što se kućište demontira sa vozila, zatim se jedne strane zatvori i tečnosti za čišćenje se puštaju kroz zadnju stranu filtera i pod različitim pritiscima ga čiste od pepela i čađi. Ovaj proces uspešno očisti sve komponente unutar kućišta i zatim se sve vraća na svoje mesto...

 

 

 

Opširnije o ovom procesu i brojnim detaljima vezanim za održavanje DPF filtera možete pročitati u novom, 132. broju "Auto Bilda", koji je od danas u prodaji.
Uz ovaj koristan savet, u magazinu možete da saznate i kako da oštećenim aluminijumskim felnama posle zime vratitet stari sjaj, ali i kako lopovi za samo nekoliko sekundi kradu automobile sa beskontaktnim ključem.

 

Saznajte i koji su to najatraktivniji automobili sa četvorocilindričnim motorima i kako je Mercedes uspeo da napravi "E-klasu" koja uskoro može da postane autonomni automobil... Prava poslastica su poređenje novog "golfa GTI klabsport" i njegovog pretka, legendarne "GTI dvojke"!
 

Povezane teme: dpf filter, Magazin Auto Bild, Auto Bild 132, automobilski saveti

Poslednji komentari

popp
Utorak, 05. 04. 2016. 09:38h
neregistrovan korisnik
Zato ti treba zabraniti da vozis. Pretpostavljam da si vozac svemocnog tdi agregata poznatog po niskoj stopi zagadjenja.
Kvalitet
Utorak, 05. 04. 2016. 09:09h
neregistrovan korisnik
Upamtite to ime "Veki" ! Dakle ovo je prvi covek koji kaze da citroen kvalitetniji brend od toyote ! HHAHAHAHA...
Realno
Utorak, 05. 04. 2016. 09:02h
neregistrovan korisnik
Inace ulje eneos je klasu ili dve ispod motula samo sto ljudi kod nas ne znaju jer su i jedno i drugo nova ulja kod nas, ne racunajuci dvotockase!
Realno
Utorak, 05. 04. 2016. 08:59h
neregistrovan korisnik
U Srbiji ne postoji dobar servis za toyota vozila kao i dobar majstor za toyota vozila! Svako ko vozi toyote 10god i vise to zna. Sto se tice servisa, procitaj uputsvo pa ces videti da postoji veliki servis. To smo mi Srbi izmislili da ne postoji veliki servis! A poznati smo i po tome da ne citamo uputstva jer sve znamo!
Dejan
Utorak, 05. 04. 2016. 07:33h
neregistrovan korisnik
Citiram te : ,, ne znam kako se ponašaju razni polovnjaci jer sam kupovao nova vozila ,, !!! Jedan mali savet, kupi citroena starog 10 godina i vidi sta ce da ti se desi, svrbece i tamo gde nikad nije... Isti si kao i ono cesko rebro, samo kupujete novo i pricate o kvalitetu, ja bih smeo kucu da stavim na tiket da bi bilo koja 1 Toyota pregazila 3 citronea dal kilometarski ili vremenski, to vekice dobro zapamti... Srbistan, losi putevi i gorivo a to je ono sto francuzcici jako ne vole ! Onu ekipu iz psa grupe sto si nabrojao, jel su oni nesto kao dobri pa da zasluzuju paznju za kvalitet ili sta ?