Reparacija krova kabrioleta

Savremeni kabrioleti sa tvrdim sklopivim krovom mogu se, bez problema, koristiti i leti i zimi. Odnosno, mogu ukoliko su ispravni. Nažalost, kod velikog broja polovnih kabrioleta postoji problem sa propuštanjem vode. Evo kako se on otklanja.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Era kabrioleta sa tvrdim sklopivim krovom započela je još krajem devedesetih sa „mercedesom SLK“, a kasnije i veoma popularnim „pežoom 206cc“ da bi danas ovakvi kabrio modeli postali gotovo dominantni u ponudi. U odnosu na one sa klasičnim, mekanim  krovom nude brojne prednosti – boljuaerodinamiku (jer čvrsti krov ne menja oblik na vetru), klimatizaciju (čvrsti krov leti manje upija, a zimi manje emituje toplotu iz unutrašnjosti od mekanog) i veća otpornost na atmosferske prilike, da ne kažemo – kišu. Nažalost, a kako su mnogi vlasnici ovih automobil tokom godina i sami zaključili, tvrdi krovovi i te kako imaju brojnih tehničkih problema, a što je automobil stariji problemi mogu biti sve veći.

 

Naime, u odnosu na mekane krovove koji se mogu i rukom navući i skinuti, sklopivi krovovi sa mehaničke strane su izuzetno kompleksni. Sastoje se iz velikog broja panela od stakloplastike ili sličnog materijala, pokreće ih složen mehanizam, kroz njih prolazi sva sila elektronike, a okruženi su brojnim gumenim kederima. Sve te komponente moraju savršeno da rade da bi krov pravilno

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

funkcionisao i dovoljno je da samo jedna od njih zakaže kako bi vlasnik ovakvog automobila imao problema. Upravo to čini rizik kupovine ovakvog automobila prilično velikim pa  tom prilikom treba zaista biti oprezani vozilo treba pažljivo proveriti. Po iskustvu majstora, najbolji test za polovni kabriolet je prolazak kroz perionicu. Ako nakon toga ne bude tragova vode u unutrašnjosti – automobil je u dobrom stanju i slobodno ga možete kupiti. Ipak, čak i da imate probleme sa krovom nije kraj sveta jer se svi oni mogu uspešno otkloniti kod specijalizovanih mehaničara. Oni su u stanju da uspešno repariraju gotovo svaku pojedinačnu komponentu čvrstog sklopivog krova i na taj način vlasnika spasu papreno skupe zamene. To je, ujedno, i prednost tvrdog krova nad mekim jer se kod ovog drugog u slučaju bilo kakvog ozbiljnijeg problema s mehanizmom menja kompletan krov. Dakle, ovom prilikom vas upoznajemo sa potencijalnim problemima kabrioleta sa čvrstim sklopivim krovom, njihovim problemima i kako ih otkloniti što samostalno, što u servisu.

Hidraulični mehanizam krova je generalno veoma pouzdan i retko pravi probleme, bez obzira na vozilo. Problem sa njim može nastati u slučajevima gde je automobil imao neku havariju pa je kasnije repariran i prodat. To je jedan od razloga zbog kojeg uvek savetujemo detaljnu proveru vozila pre kupovine

Jedan od ozbiljnijih slučajeva je kada voda prodre u unutrašnjost mehanizma krova do takozvanih mikroprekidača. Usled vlage oni po pravilu oksidiraju i prestaju sa radom. Tada predstoji mukotrpan proces njihovog čišćenja ili zamene, što zavisi od stepena oštećenja, koji treba prepustiti profesionalcu, odnosno servisu

Čistoća je pola zdravlja, kaže narodna izreka. U slučaju održavanja kabrioleta ona i te kako važi. Zato krov, tačnije njegove kedere treba redovno čistiti od naslaga lišća, grančica i ostalih nečistoća, a nakon čišćenja obavezno ga isprskajte zaštitnim sprejom. Na ovaj način obezbeđujete im dug život i pravilno funkcionisanje. U suprotnom stvorićete sebi nepotrebne i skupe probleme

Dešava se i da pojedini gumeni elementi krova jednostavno otpadnu. Ovo je čest slučaj na „reno meganu kabrio“ kakav smo iskoristili za potrebe slikanja. U ovom slučaju nema razloga za paniku, sačuvajte gumeni deo i kasnije ga zalepite kvalitetnim lepkom za gumu. Pre lepljenja očistite obe strane

Brava koja zaključava krov za vetrobran takođe je veoma bitan, da ne kažemo ključni deo mehanizma od kog zavisi dihtovanje krova. Ukoliko se krov ne zaključa adekvatno, mogu nastati brojni problemi i prodor vode u unutrašnjost automobila. Povremeno bravu treba podmazati i očistiti kako bi pravilno funkcionisala

 

Dešava se da se mehanizam krova, takozvane  makaze, razglave usled čega krov ne može dase adekvatno otvori ili zatvori.  U ovom slučaju ne preporučujemo popravke iz kućne radinosti. Pomaže jedino poseta specijalizovanom servisu gde će se po potrebi mehanizam demontirati i naštelovati

Osim kedera treba voditi računa i o kanalima za odvod kišnice. Njih takođe treba redovno čistiti od naslaga prljavštine jer će u protivnom doći do njihovog zapušenja što neminovno dovodi do prodora kišnice u unutrašnjost automobila. Neki od kanala nisu tako lako dostupni pa se u tim slučajevima možete poslužiti bocom vazduha pod pritiskom

Bolje sprečiti nego lečiti: Lišće, grančice i ostala prljaviština koja se skuplja u kederima i odvodnim kanalima mogu uzrokovati velike probleme i poplavu u unutrašnjosti automobila. Zato kedere treba povremeno proveravati i po potrebi čistiti od ovakve prljavštine

 

Za čišćenje kedera savetuje se korišćenje isključivo silikon spreja jer se on, po iskustvima servisera, najbolje pokazao u čuvanju i zaštiti gumenih  površina nasklopivom krovu 

Svakako jedan od najbitnijih saveta  za vlasnike kabrioleta je da proces podizanja krova uvek obavljaju na ravnom putu. Na kompleksan mehanizam kabrioleta prilikom sklapanja bitno utiče eventualni nagib terena pa se na ovom terenu može desiti da se krov ne zatvori adekvatno


ZAKLJUČAK Vreme je poslednjih godina takvo da se kabriolet može koristiti većim delom godine. Samim tim sve je više vozača koji razmišljaju o kupovini ovakvih vozila. Uzevši u obzir cene polovnih kabrioleta, san o vožnji sa vetrom u kosi nije tako nestvaran. Ipak, upravo kod polovnjaka treba biti oprezan jer mogu skrivati velike troškove za budućeg vlasnika.

Povezane teme: Reparacija, Saveti, Kabriolet

Poslednji komentari

Driver
Utorak, 24. 11. 2015. 01:30h
neregistrovan korisnik
Hvala puno, probacu ovih dana samo da ga prvo nabavim. :)
pp
Ponedeljak, 23. 11. 2015. 08:01h
neregistrovan korisnik
probaj sa koaksijalnim kablom, prodji kroz ceo kanal (ako je dovoljno sirok). iseces parce, zastitis krajeve izolir trakom i gurnes kroz kanal za odvod vode. Koaksijalni kabl je dovoljno cvrst da progura i neke tvrdje naslage...
otpadas
Ponedeljak, 23. 11. 2015. 07:57h
neregistrovan korisnik
Kad kod sam odvezao svoj kabrio ( sa cvrstim krovom ) koji ima problem sa krovom kod "majstor", doceka me odgovor "mogu da probam". I svaki put bude vise stete nego sto se popravi. Onda sam se odlucio da posetim ovlastenog servisera koji nisu zeleli da preuzmu vozilo i prihvate posao uz obrazlozenje da treba menjati ceo krov. Ok, nov krov, a da li ja dobijam neku garanciju da ce krov raditi kako treba ? Odgovor je bio naravno da ne! Da se razumemo vozilo je 2007 godiste, bio je udaran, ne zna koliko jako jer sam ga takvog pazario za dosta niske pare od trzisne cene imajuci u vidu i za menjanje celog krova. Medjutim za tacno mesec dana cu proslaviti drugi rodjendan od kako je kod mene, a krov se nije jos sanirao i to ne zbog novcanih razloga vec zbog neke druge prirode.
gile
Ponedeljak, 23. 11. 2015. 07:07h
neregistrovan korisnik
E ako ti vidis da je on dobar covek, mislim kako ne pomoci onda. :-D A i taj fiskalni...mislim cemu unistavati drvece zarad papira za racun, kad je produvavanje kanala vazduhom "samo" 50€. hahahahah
Driver
Nedelja, 22. 11. 2015. 21:10h
neregistrovan korisnik
Prijateljski savet, nemoj vise da se trudis da budes duhovit. Nigde i nikad, molim te. Jednostavno ti ne ide... :(
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»