Zamena ulja je jednostavna!

Uz malo vremena, dobre volje i par naših saveta praktično svako može zameniti ulje i filtere na automobilu.

Povezane vesti

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Zamena ulja je mačji kašalj, ništa jednostavnije čak i za početnike. Ipak, ako to niste do sada radili treba biti oprezan i pripremiti filter, ulje i specijalni alat za zavrtanje filtera. Za početak treba proveriti kakvu gradaciju ulja proizvođač vašeg automobila preporučuje i koliko ulja staje u karter (kako biste kupili potrebnu količinu), a to možete pronaći u uputstvu za upotrebu automobila. Nemate  uputstvo? Pozovite zvanični servis proizvođača vašeg automobila, a ako vam se to ne radi pokušajte na internetu da pronađete uputstvo za vaš automobil na zvaničnom sajtu proizvođača ili forumima koji okupljaju vlasnike automobila  vaše marke. U uputstvu za automobilili pomoću zvaničnog servisa možete saznati i koji vam filter ulja treba. Osim njih, ovu informaciju vam, na osnovu broja šasije, mogu dati i pojedine prodavnice automobilskih delova. Uz filter, obavezno se menja i njegova podloška. Takođe, za zamenu, tačnije zavrtanje filtera potreban je poseban alat, svojevrsni ključ koji možete kupiti u gotovo svakoj prodavnici delova, benzinskoj pumpi ili pozajmiti od prijatelja. Cena mu se kreće od desetak evra pa naviše. Sledi veoma bitan savet. Ulje i filter uvek se menjaju zajedno! Uostalom, ko  još oblači stare, prljave i smrdljive čarapena sveže oprane noge? Niko? Zašto onda menjati ulje, a da niste promenili filter? Ako to uradite nečistoće iz  filtera očas posla završiće u ulju i onoće ubrzano degradirati, pa računajte da ste bacili pare za ulje. Pre nego što se zavučete pod automobil pripremite posudu u koju ćete smestiti iskorišćeno ulje i filter. Takođe,  pre zamene pokrenite automobil i sačekajte da motor dostigne radnu temperaturu,čime će ulje postati viskozno i samim tim lakše i brže će se izliti u posudu. Kada zamenite ulje startujte motor i napravite kraću test-vožnju dok  motor ne dostigne radnu temperaturu.Posle nje ponovo proverite nivo ulja jer će prevelika ili premala količina ulja u  karteru štetiti motoru.

 

1. Ispuštanje starog ulja iz kartera

Otvor za ispuštanje ulja nalazi se sa donje strane kartera. U pitanju je običan šraf koji treba odvrnuti kako bi se staro ulje izlilo u sud koji ste unapred pripremili. Motorno ulje je veliki zagađivač pa ako se desi da ulje iscuri van posude sakupite ga krpom

 

2. Zamena filtera

U starom filteru nalazi se izvesna količina ulja, izlijte je u kolektor .Na dodirnu površinu novog filtera nanesite tanak sloj ulja.

Pri zavrtanju novog filtera nemojte preterivati sa silom. Stari olabavite pomoću specijalnog ključa, a zatim ga rukom odvrnite. Filter i ulje nikako nemojte bacati u kontejner jer su veliki zagađivači prirodne sredine već ih prosledite na reciklažu. Pre montiranja novog filtera obrišite dodirnu površinu na motoru krpom, a na dodirnupovršinu filtera prstom nanesite tanak sloj motornog ulja

 

3. Sipanje svežeg ulja

Koliko god vi čekali da se istrošeno ulje istoči u karteru će uvek ostati određena, manja količina ove tečnosti. Upravo zato uvek treba sipati manju količinu ulja od fabričke specifikacije zapremine kartera. U protivnom, višak ulja će morati da se ispusti ili isisa pumpicom. Koristite levak kako se ulje prilikom sipanja ne bi razlivalo svuda po motoru. Nakon sipanja startujte motor dok ne dostigne radnu temperaturu i proverite količinu ulja

 

Sigurna zamena uz rezervoar za ispuštanje ulja

Jednostavan kolektor za ulje se u hobi-radnjama i putem interneta danas može nabaviti za pedesetak evra. Kada hobi-majstori menjaju ulje to obično nije previše čista rabota. Za prikupljanje starog ulja koristi se gotovo sve – stari lavori, isečeni plastični kanisteri od ulja, plastične boce, kofe… maštovitost ovde dolazi do izražaja.

Kao i kod svih priručnih varijanti i ove su nesavršene u tom smislu da ulje iz njih curi na sve strane i prosipa se, lako se prevrću i tako dalje. Najsigurniji i ekološki najprihvatljiviji način za sakupljanje iskorišćenog ulja je mobilni rezervoar za ispuštanje, upravo onakav kakav se koristi u većini servisa. Visina kolektora ovakvih rezervoara se podešava i lako se može prilagoditi svakom automobilu, pa prskanja i rasipanja ulja gotovo da nema. Ovakvi rezervoari su nekada bili preskupi, ali se danas kod kineskih proizvođača mogu naći za pedesetak evra.

 

ZAKLJUČAK

Zamenu ulja je veoma jednostavno obaviti na većini automobila. Filter je neznatno komplikovaniji ali i dalje jednostavan za zamenu. Ulje menjajte najmanje jednom godišnje ili nakon pređenih 10-15 hiljada kilometara već po specifikacijama proizvođača vozila.

Povezane teme: Saveti, Auto Bild, Zamena ulja, Ulje

Poslednji komentari

Pera
Sreda, 30. 09. 2015. 15:59h
neregistrovan korisnik
Da javim da sam se konsultovao sa servisom i da mi je receno da nivo ulja proveravam posto se motor ohladi ili dok je hladan i tada se zaista vidi jasna linija na meracu.
Pera
Sreda, 30. 09. 2015. 02:35h
neregistrovan korisnik
Ne mogu reci da siklja ali ne postoji jasno iscrtana linija vec je donjih 7-8cm sipke za merenje celo u ulju s tim sto je donji deo izmedju dve linije za nivo ulja prekriven debljim slojem ulja ali bez jasne granice ulja za nivo. Kada proveravam dok je auto hladan situacija je prilicno drugacija, odnosno nije ceo donji deo sipke umazak (iako sam obrisao istu ranije) vec samo deo izmedju dveju linija sa tim sto verujem da deblji sloj odredjuje nivo iako ne postoji jasne granice. Ovo mi je cudno jer sam na prethodnih nekoliko automobila, svi benzinci kao i ovaj novi uvek ocitavao jasnu granicu, sada to nije slucaj. U svakom slucaju trazicu savet u ovlascenom servisu kako je auto pod garancijom. Hvala
Dex
Utorak, 29. 09. 2015. 12:42h
neregistrovan korisnik
I ja isto golfa 2 al 1.6 benzinca. I ne znam više koliko je prešao od zadnje zamene. Otkačila mi se sajla na 385000 km pre par godina.
nivo-ulja
Utorak, 29. 09. 2015. 03:05h
neregistrovan korisnik
u principu fabrika odredjuje kako se meri nivo ulja u vecini slicajeva je da se meri 5 minuta posle voznje, izvadi obrise sipka, pa onda izmeri. ono sto vi opisujete ispada da je kanal pun ulja pa ne mozete da izvadite sipku? Ako baca pritisak ili siklja ulje na sipku nesto tu nije dobro!
Ica
Ponedeljak, 28. 09. 2015. 20:31h
neregistrovan korisnik
Samo svi da imamo pri ruci garazu sa kanalom, onda ce nam biti mozda jednostavnije to da obavimo.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»