Hoću veće točkove!

Da čujemo ko ne bi voleo da ima veće točkove na svom automobilu? Ipak, pri odabiru budite oprezni, jer uz prednosti koje oni nude, njihova montaža donosi i pojedine mane.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

"Uh kako dobro izgleda“. Ovo često čujemo kada svetlost dana ugleda neki novi model. Kada ih proizvođači prikažu javnosti, svi ti top modeli nalaze se na

Prodajete polovni auotmobil?

Postavite besplatan oglas.

gigantskim aluminijumskim točkovima prečnika 19 ili 20 inča, a između gume i ruba ne može ni parče pice da se provuče. A onda, kada taj isti novi model stigne u salone, odjednom nestaje taj „wow“ efekat, jer osnovni model više nema te velike i lepe aluminijumske felne… Tada za njih treba debelo doplatiti.

 

Isto je i sa polovnjacima koje vozimo i svako malo razmišljamo kako bismo rado nabavili makar za broj veće točkove. Ipak, koje su to dimenzije koje bi pristajale našem automobilu? O ovome treba dobro razmisliti jer predimenzionisani točkovi nisu uvek  dobra stvar.

 

Svaki proizvođač automobila za svoje modele propisuje određenu veličinu točkova. To ipak ne znači da je jedino valjano voziti  na onim koje dobijete uz vozilo. Postoje fabrički podaci za svaki model koje su to najveće dimenzije točkova koje vaš automobil može da „tera“. Ako se pridržavamo ovih normi koje je propisala fabrika, male su šanse da nešto pođe po zlu. Međutim, šta je sa onim ogromnim točkovima koje viđamo na tjuniranim automobilima, tačnije zašto ne možemo da vozimo automobil sa bilo kojom dimenzijom točka sve dok nam guma ne dodiruje rub? Ovde treba računati na mnoge stvari. Naime, svi znamo da guma u toku vožnje ne sme dodirivati rub, ali ne zaboravite da to mora ostati tako i kada je automobil potpuno natovaren i recimo prelazi preko neravnina. Takođe, promenom dimenzija točka mora se voditi računa i o tome da ukupan prečnik točka ostane makar približno isti, kako bi podaci o brzini koji se očitavaju na instrument-tabli bili tačni. Ovo su samo neke „sitnice“ na koje treba računati a u posebnom delu teksta dajemo i konkretne prednosti i mane montaže većih točkova.

 

 

Veći točkovi - prednosti i mane

Ono što treba znati jeste da veći točkovi znače i niži profil gume kako bi prečnik točka ostao otprilike isti, ali sa većim točkom dolazi i šira guma. Šira i veća guma je i teža, a naravno, težina utiče na potrošnju goriva, i u ovom slučaju veći točkovi nešto više opterećuju motor, što sa druge strane utiče i na ubrzanje koje postaje nešto slabije. Uz to, kako su veći točkovi i teži oni utiču na trapove koji imaju više posla sa neogibljenom masom i brže se habaju. Takođe, sa većim, odnosno širim točkovima zbog veće površine koju ostvaruju sa podlogom više se osećaju neravnine u kabini, što negativno utiče na udobnost u vožnji. Ipak sve nabrojane mane mogu se izbeći ili umanjiti u meri da postanu neprimetne i to poštovanjem pravila koje navodi fabrika kada je reč o propisanim dimenzijama točkova za vaše vozilo. Takođe, možete se koristiti i pravilom koje kaže da točkovi ne treba da budu veći, odnosno manji od tri odsto od propisanih. Kada je reč o prednostima većih točkova, tu su atraktivan izgled, poboljšana stabilnost vozila jer guma nižeg profila ima manje bočno uvijanje, a to poboljšava i preciznost u vožnji. Kako je većom površinom na podlozi i put kočenja sa većom gumom je kraći.

 

 

Zaključak

 

Ako rešite da postavite veće gume na svoj automobil, neka dimenzije budu u skladu sa onima koje je i proizvođač propisao ili najviše za dva broja veće. Jedino tako povećana potrošnja goriva biće zanemarljiva, a sporije ubrzanje neprimetno, dok ćete vi uživati u vožnji koja će biti direktnija, stabilnija i, na kraju lepša, kako vama za volanom, tako i spolja. I da, ne zaboravite da tokom zimskih meseci vratite manje točkove na vozilo jer je trakcija po snegu sa užom gumom neuporedivo bolja.

Povezane teme: Saveti, Auto Bild, Točkovi, Felne

Poslednji komentari

z
Sreda, 23. 09. 2015. 15:24h
neregistrovan korisnik
175 50 je izuzetno nisko dok je 285 50 prilicno visoka guma. To 50 nije u mm, vec u % od prvog broja tako da je jako promenljiva kategorija.
SKeu
Sreda, 23. 09. 2015. 05:00h
neregistrovan korisnik
vozim alfu 147 sa R18 225/35 ... vec dve godine teram tako po Beogradskim putevima, nikad nisam imao problem sa trapom niti ista slicno, a Italijanska vozila su po tome poznata, losem trapu. Znaci ako se dovoljno pazi sve moze da traje ... Fabricke dimenzije sa alfu sa 18 su 215/35 ..
fandjo
Utorak, 22. 09. 2015. 11:15h
neregistrovan korisnik
na nasim putevima ne pomazu ni najvece balonke .... jesu lepe ali prosilaju se kraci na prvi krater
bizarro
Utorak, 22. 09. 2015. 00:17h
neregistrovan korisnik
Po srpskim putevima ne treba ići sa profilom manjim od 50.
Nislija
Ponedeljak, 21. 09. 2015. 11:52h
neregistrovan korisnik
Idealna je za automobile C segmenta. Vec od D segmenta je optimalna velicina 16. Za E segment vec ide od 17 pa nadalje. Dzipovi su posebna prica. Slazem se da na B i C segment ne ide da se stavljaju 18ice, ali velike automobile ne mogu da nose mali tockovi.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»