Saveti: Reparacija prskalica
Mnogi vozači „pet para“ ne daju što su im brizgaljke zapušene, pa ne mogu lepo da očiste vetrobransko staklo. Umesto toga voze maltene „na slepo“ iako je za popravku najčešće dovoljno desetak minuta.
Čudno je to kako mali, jednostavni i naizgled nebitni deo poput brizgaljke može čoveku da napravi problem. Evo par primera: situacija prva – često parkirate svoj automobil ispod drveća. Kako to već ide, kad ujutru krenete na posao na
Prodajete polovni automobil?
|
vetrobranu ćete zateći lišće, trunje, malo smole i druge nečistoće. Startujete automobil i hoćete da očistite prednje staklo. Jedna brizgaljka šalje jači pritisak pa vam tečnost odlazi na krov, dok druga jedva šalje vodu do sredine vetrobranskog stakla. Nažalost, većina će u ovoj situaciji nastaviti da vozi maltene naslepo umesto da sami očistite staklo na nekoj benzinskoj stanici ili perionici.
Slična situacija. Vozite po autoputu. Prešli ste određeni broj kilometara, ali na vašem vetrobranskom staklu pojavile su se brojne mrlje od insekata, ali i nečistoće sa asfalta koje nanose kamioni ili drugi automobili. Uključili ste brisače, međutim tečnost izlazi pod nedovoljnim pritiskom. Umesto da se za par sekundi „šoferka“ pročisti, dešava se suprotno - staklo je još prljavije, a vidljivost još manja.
Ovo je samo par primera sa kojim se mnogi vozači svakodnevno suočavaju. Ipak, mali broj njih se odlučuje da odmah ode kod svog servisera ili da makar
Pogledajte ponudu sajta mobile.de na srpskom jeziku. |
samostalno popravi brizgaljke. Većina će se poslužiti tradicionalnim srpskim metodama – psovanjem i besomučnim pritiskanjem komande za pranje vetrobrana. Ovo, osim što najčešće neće otpušiti brizgaljke, može dovesti do toga da usled pregrevanja nastrada električna pumpa vode. Na kraju, ovaj jednostavan problem najčešće će sačekati redovan servis ili zamenu nekog „bitnijeg“ dela automobila.
Suština ove priče je da lenjost može skupo da vas košta jer usled pregrevanja može doći do kvara na elektromotoru. Sa druge strane, za rešavanje ovog problema majstorima je potrebno svega desetak minuta, a veštiji hobi-majstori u kratkom roku rešiće ga samostalno.
Začepljenje se kao po pravilu pojavljuje zbog nečistoća od trunja ili kamenca koji se pojavljuje usled korišćenja destilovane vode umesto specijalne tečnosti za pranje vetrobrana. Delovi koji „stradaju“ su dovodna creva, ali isame prskalice koje su napravljene od plastike i usled višegodišnje upotrebe i sunčevih zraka se deformišu. U ogromnoj većini slučajeva ovaj kvar se može lako popraviti, međutim, ima i situacija kada je brizgaljka previše oštećena i mora se zameniti.
To se uglavnom dešava na starijim automobilima. Ceo proces počinje skidanjem zaštitne plastike sa haube, a potom se crevo odvaja od prskalice.
- Cela mudrost je da se uz pomoć kompresovanog vazduha zaostalo trunje ili kamenac izbace iz sistema. Jedino što je važno jeste da se prskalice prvo očiste sa spoljne strane jer su tu veći otvori i na taj način se sprečava da nešto ostane - kažu serviseri sa kojima smo pričali.
Kad se sistem detaljno pročisti,ostaje da se podese prskalice. Često se, naime dešava da one na vetrobransko staklo šalju neravnomerne količine vode, pa
Pogledajte ponudu polovnjaka na sajtu Mojauto.rs |
recimo sa vozačeve strane tečnost za brisanje odlazi previše u stranu, dok sa suvozačeve odlazi preko stakla na krov. Sve što je potrebno je da majstor uz pomoć specijalne alatke podesi pravac tečnosti za čišćenje.
Ako nemate vremena da zbog prskalica odlazite u servis, možete i sami pokušati čišćenje. Od alata vam je potrebna jedna tanka igla sa kojom pažljivo treba pročistiti prskalice, a kao dodatna pomoć može poslužiti i običan sprej sa kompresovanim vazduhom kakav se može naći u prodavnicama računarske opreme.
Problemi zbog nečistoća
Mnogi vozači toga nisu svesni, ali prljavštine, trulo lišće, blato i slične nečistoće koje se skupljaju u delu ispod vetrobrana mogu uzrokovati brojne probleme vlasniku automobila. Nečistoće mogu zapušiti otvore za hlađenje elektromotora pumpe tečnosti za pranje stakala pa on može pregoreti. Takođe, a kao što se i vidi na slici, nečistoće uzrokuju i koroziju na limovima. Zato se potrudite da makar jednom godišnje očistite ove delove. Jeste komplikovano pristupiti im ali se, s obzirom na nabrojane probleme, i te kako isplati.
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Nedelja, 21. 09. 2014. 22:17h
Nedelja, 21. 09. 2014. 19:58h
Nedelja, 21. 09. 2014. 14:57h
Nedelja, 21. 09. 2014. 13:41h
Nedelja, 21. 09. 2014. 09:35h