Kada je vreme za centriranje trapa?

Da li se sećate kada ste poslednji put centrirali trap na vašem vozilu? Ovu korisnu operaciju mnogi zanemaruju, zato dajemo simptome koji ukazuju kada je vreme za proveru, kako se obavlja reglaža, kao i posledice zbog neispravnog trapa.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Neretko se na putu smejemo starim automobilima koji voze pravo ali im, iako

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

idemo ravno iza njih, možemo videti sva četiri točka. Tada uglavnom komentarišemo da im je vreme za centriranje trapa. Međutim, ovo je krajnji  stadijum zanemarivanja vozila i izazivanja brojnih opasnih posledica po sebe i druge.

 

Šta je reglaža trapa?

Reglažom, odnosno centriranjem trapa osiguravamo da točkovi uvek i pravilno budu u kontaktu sa podlogom. Ovo direktno utiče na držanje vozila na putu, upravljanje i na udobnost u vožnji.

Čitav proces ne traje duže od dvadesetak minuta, a tom prilikom se proverava stanje trapa, odnosno njegovo odstupanje i to pomoću posebnog programa.

Pogledajte ponudu sajta mobile.de na srpskom jeziku.

Pomoću preciznih laserskih instrumenata i kamera uzimaju se mere na vozilu  kako bi se kasnije uporedile sa fabričkim, pa ako ima odstupanja jasno je da je potrebno centrirati trap. Cene reglaže trapa zavise od dimenzija guma, a kreću se od 1.000 pa do 2.300 dinara. 

 

Simptomi i posledice

 

Ono što je vozačima važno da znaju jeste optimalni period kada trap treba proveravati, a to je na svakih 15-20.000 pređenih kilometara ili posle bilo kakve intervencije na samom trapu, odnosno zamene bitnih delova oslanjanja,  poput amortizera, krajeva spona, kugli i tome slično.

 

Naravno, zavisno od eksploatacije vozila može se javiti još nekoliko simptoma koji ukazuju da je vreme za proveru trapa. Recimo, nije retkost da vozači pređu

Optimalni period provere trapa je na svakih 15-20.000 pređenih km

preko veće udarne rupe ili ivičnjaka, pa im se od siline udara rašteluje trap.

Dešava se i da se zbog udara iskrivi i sam upravljač. Mnogi od njih reše da zanemare  ovaj problem, nastavljajući tako da voze. Ipak, usled udara geometrija trapa se može poremetiti, što može biti priličan problem ukoliko se na vreme ne reši.

 

Nažalost, većina vozača najčešće dolazi na proveru trapa  u poodmakloj fazi kada automobil počne da „vuče“ u stranu ili kada ustanove da su se gume potrošile po  unutrašnjoj strani gazeće površine, što između ostalog, ukazuje i na raštelovan

Pogledajte ponudu polovnjaka na sajtu Mojauto.rs

trap. Dakle, rešenje je redovna provera trapa (na 15-20.000 km), ali i redovno  podešavanje pritiska u pneumaticima (idealno na svakih 15 dana, ili makar jednom mesečno). Tako direktno sprečavamo prekomerno trošenje guma, što samo po sebi, i te kako utiče i na bezbednost, ali i na potrošnju goriva. 

 

Kako se obavlja reglaža?

U modernim servisima je već standardna laserska reglaža trapa, koja je u stvari trodimenzionalno centriranje. Proveru vrši savremena, 3D kamera  koja snima i beleži raspon, nagib i zatur točka. Ta tri elementa se istovremeno podešavaju i jednako su bitna za bezbednost, a utiču i na potrošnju goriva. 

 

Korak 1: Provera trapa

– Pregled vozila podrazumeva proveru da li u trapu ima „lufta“. Ako ga nema, onda reglaža može nesmetano da se obavlja, a ukoliko postoji, to prvo mora da se sanira 

 

Korak 2: Merne glave

– Nakon provere, sledi montiranje mernih glava na točkove.  Ove sprave se pričvršćuju na felne i tada se putem posebnih kamera beleže podaci o položaju točkova

 

Korak 3: Unošenje podataka

–  Preuzeti podaci sa vozila se unose u poseban kompjuterski program koji ih upoređuje sa fabrički zadatim parametrima (za  svako vozilo posebno)

 

Korak 4: Skeniranje

– Sledi skeniranje točkova i počinje prvi korak reglaže,  odnosno merenje uglova točkova, a beleži se i pozicija  upravljača. Shodno tome, obavlja se podešavanje.

 

Korak 5:  Ispravljanje upravljača

– Ukoliko postoje odstupanja,  pa kada vozite pravo upravljač stoji okrenut u jednu stranu, u tom slučaju obavlja se i postavljanje volana u pravilan položaj.

Povezane teme: Reglaža trapa, Servis, Saveti

Poslednji komentari

ja
Sreda, 21. 05. 2014. 12:28h
neregistrovan korisnik
Recite mi ako zamenim zadnje amortizere na Puntu II, da li je potrebno stelovanje zadnjeg trapa nakon toga?
Limar
Utorak, 20. 05. 2014. 20:52h
neregistrovan korisnik
Ne slazem se To je samo prevara i kriminal na svaki auto uma svoju cenu i vreme i To nije opravdanje,posteni Ljudi To ne rade i pravi Mjstori ja Sam radio 40god. I Nikad nisam tako razmisljaju pozdrav.
fokus
Ponedeljak, 19. 05. 2014. 00:08h
neregistrovan korisnik
mislim da ne
Lexus
Nedelja, 18. 05. 2014. 22:53h
neregistrovan korisnik
Moze na svi Auta posle 1949 god, i to se pocinje od zadnog trapa zato sta upravljas sa zadni trap svaki auto sa trideset brzine na prav put ili parking ako ne ide pravo ona trap nije dobar.
Majstor
Nedelja, 18. 05. 2014. 22:08h
neregistrovan korisnik
Sto je guma veca, znaci da je auto veci znaci skuplji znaci gazda ima vise para znaci mozes mu vise izbit za isti posao...
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»