Kako da štedite gorivo dok vozite
Mnoge vozače je verovatno obradovala informacija da je Naftna industrija Srbije ponovo snizila cene pojedinih naftnih derivata, međutim, troškove goriva oni donekle mogu da kontrolišu i sami. Kako bi smanjili potrošnju goriva, vozači bi trebalo da izbegnu česte promene brzine, naglo stiskanje gasa i kočnice, dok bi na autoputu menjač morao da bude u najvišem stepenu prenosa.
Kompanija NIS je u poslednjem navratu snizila cenu benzina BMB 95 i evrodizela za pola dinara po litru. Gorivo na pumpama različitih naftnih kompanija u Srbiji od početka godine je poskupelo za oko 15 dinara po litru, a uključujući najnovije pojeftinjenje kod NIS-a, cene naftnih derivata snižene su u proseku za oko 2,5 dinara po litru.
Međutim, ta brojka dobija na većem značaju kod vozača koji ubrzavaju postepeno i menjaju brzinu kad motor, primera radi benzinac, dostigne otprilike 3.000 obrtaja u zavisnosti od jačine mašine. Generalno, radi uštede goriva tokom vožnje treba gledati u obrtomer i voziti tako da kazaljka ne prelazi u crveno polje.
Saveti za manju potrošnju |
Istraživanja su pokazala da prilikom vožnje od 70 kilometara na sat u trećoj brzini automobil troši 25 odsto više goriva nego prilikom kretanja istom brzinom ali u petom stepenu prenosa. To, naravno, ne znači da pri brzini od 40 na sat odmah treba prebaciti u četvrtu. Neumereno pritiskanje papučice gasa u neodgovarajućoj brzini dovodi do većeg broja obrtaja motora i na taj način se troši više goriva.
Mnogi vozači su u zabludi da njihov automobil veoma malo troši ili ne troši uošte gorivo kada je u leru. Ukoliko dođe do raskrsnice i vidi takozvani ekološki semafor koji pokazuje minut do uključenja zelenog svetla vozač treba da ugasi automobil, kako zbog očuvanja okoline tako i radi smanjenja potrošnje goriva.
Ništa manje pogrešne predrasude nemaju ni vozači koji smatraju da štede gorivo ukoliko izbace automobil iz brzine. Međutim, istina je potpuno drugačija. Motor manje troši kada je u brzini, a najbolje ga je držati u četvrtom stepenu prenosa na nizbrdici. Takođe, bolje je kočiti motorom jer je tada potrošnja manja nego kada se koriste kočnice, prilikom čega se troše i diskovi.
Pre kretanja na put obavezno treba proveriti pritisak u gumama jer nedovoljno naduvani ili prenaduvani pneumatici mogu dovesti do većeg pražnjenja rezervoara.
Isto tako, krovni nosači mogu povećati potrošnju goriva pošto povećavaju masu automobila. Zato se vozačima preporučuje da obavezno skinu ovu opremu ukoliko im nije potrebna.
Klima, radio, svetla i ozvučenje su uređaju koji povećavaju potrošnju goriva. Bez svetla se ne može jer zakon tako propisuje, ali ostale uređaje potrebno je planski uključivati ili isključivati.
Oni posredno troše gorivo putem alternatora koji ume da bude preopterećen ukoliko radi nekoliko uređaja odjednom. Veća potrošnja struje uzrokuje i veću potrošnju goriva.
Kada je već reč o klimi, štedljivi vozači bi morali da drže zatvorene prozore jer strujanje vazduha smanjuje aerodinamiku automobila i na taj način povećava potrošnju goriva.
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Četvrtak, 29. 03. 2012. 23:41h
Četvrtak, 29. 03. 2012. 21:06h
Četvrtak, 29. 03. 2012. 11:53h
Četvrtak, 29. 03. 2012. 11:26h
Četvrtak, 29. 03. 2012. 09:52h