Kako pravilno održavati kola

Ne dolivajte ulje u automobil

Zamena ulja na automobilu iako je veoma prosta stvar, mnogim vozačima dodatno izbija novac iz džepa pred nastupajuću zimu. Uz sve troškove za kupovinu zimskih guma, plaćanje vulkanizeru za njihovo nameštanje, zamenu antifriza, tu je i zamena ulja.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Redovna kontrola i zamena ulja na automobilu je jedna od najvažnijih stvari za održavanje ljubimca na četiri točka. Čuva motor od pregrejavanja, smanjuje habanje metalnih površina u motoru i na kraju produžava vek trajanja.

 

- Period menjanja ulja varira u zavisnosti od motora kao i od vrste ulja koje se koristi, ali okvirno ulje treba menjati na svakih 5.000-10.000 pređenih kilometara. Mnogi ga samo dolivaju, što nije dobro. Obavezno je, prilikom zamene ulja, zameniti i filter za ulje - kaže automenahičar Dušan Stojanović.
 

Odabir ulja je takođe važna stvar. Benzinski motori često koriste sintetička ili polusintetička ulja 10-40 ili 5-40, ali ukoliko ne znaju, vozačima je najbolje da savet potraže u servisima. Primera radi, u „opel astru“ benzinac 1.4 najčešće se sipa polusintetičko ulje 10-40, a postoji i ulje originalnog proizvođača koji pravi ulja samo za ovaj automobil, a koji će preporučiti u svakom ozbiljnom servisu.

 

Zamena ulja u motoru
1. Kupiti ulje i filtere
2. Ohladiti motor
3. Parkirati iznad kanala i zavući se ispod motora
4. Odvrnuti stari filter i ispustiti ulje
5. Zavrnuti novi filter
6. Sipati novo ulje (ispod haube čep obično žute boje)

Prvi korak je kupovina odgovarajućeg ulja i filtera. Preporučuje se da se ulje menja kada je motor hladan, dakle treba ugasiti automobil i sačekati bar pola sata, ali pritom ga postaviti na neki kanal ako ne na ravnu površinu na ulici. Kada se motor ohladio, treba leći ispod automobila sa prednje strane i obratiti pažnju na donji deo motora koji je najbliži zemlji.


- To je mesto gde se nalazi ulje. Na tom delu obično postoji nešto poput čepa, rupe ili slično, što treba otvoriti, uglavnom tako što ćete ga odviti. Pre nego što počnete da to odvijate, postavićete neku staru posudu ispod, u koju će ulje kasnije iscuriti - objašnjava Stojanović i dodaje da je sledeći korak skidanje filtera.

 

Ukoliko je filter mnogo stegnut, treba uzeti parče šmirgle kako bi se smanjilo trenje, uhvatiti filter tim parčetom i rukama odvijati. Kada je skinut filter, i kada je ulje skroz iscurilo u posudu, treba zatvoriti mesto na kome je ulje izlazilo, postaviti novi filter na mesto starog. Poslednji korak je da na vrhu motora, kada otvorite haubu, skinete poklopac koji se odvija. Na tom poklopcu u većini slučajeva nacrtana je ista slika kao i na instrumentalnoj tabli za ulje. Treba otvoriti taj poklopac i sipati novo ulje.

 

Kako primetiti da nema ulja u kvačilu
Kada menjač prilikom promene brzine krči, jedna od mogućih uzroka je to što je u menjaču ponestalo ulja. "Ako postoji problem sa menjanjem brzina, odmah treba otići kod majstora. Može da bude nedostatak ulja u menjaču, može da bude i dotrajala lamela, ali ništa ne treba prepuštati slučaju jer automobil usred vožnje može da napravi veliki problem", kaže automehaničar Dušan Stojanović.

Povezane teme: Održavanje, Servis, Ulje, Zamena, Dolivanje

Poslednji komentari

ivan
Sreda, 30. 11. 2011. 01:20h
neregistrovan korisnik
smjesni su kad kazu da se ulj ne dolijeva u motor... na svakih 1000km motori u najboljem izdanju trose izmedju 0.2 i 0.5l ulja, zavisno da li je atmosferski ili turbo... i na svakih 1000-2000km je potrebno doliti ulje u motor... Samim tim se ulje u motoru osvjezava i vracaju mu se izgubljena svojstva tokom predjenih 1000-2000km... Imam novu toyotu auris 1.33VVti i na 1000km trosi oko 0.2l ulja i to redovno dodajem...
borac
Petak, 25. 11. 2011. 09:55h
neregistrovan korisnik
kod mene na mercedesu je na 15000 i ne moze na manje a ima 10 godina
Strunjak
Četvrtak, 24. 11. 2011. 12:09h
neregistrovan korisnik
Kao drugo, strucnjak, to je propisano po Citroenovom savetu, a ne srpskom gde je gorivo toliko prljavo da ulje treba menjati na 7-8000km. U Francuskoj je gorivo mnogo cistije i nista vam ne vredi da pratite te evropske savete i da se na to palite jer nemamo evropsko gorivo!! Ali dobro, zato valjda svaki auto kod Srbina koji hocu da kupim do 5 godina vec izbacuje plavi dim, nije benzinac, nije dizel, to je uljas. Sve strucnjaci savetuju pa se posle pitaju zasto im ode motor na 150 000km i onda to djubre od kola nekome to pokusaju da uvale iako ti motori treba da predju preko 300-400k km bez problema.
Strucnjak
Četvrtak, 24. 11. 2011. 12:02h
neregistrovan korisnik
Strucnjak, nije poenta da menjas ulje na 30k km jer je gorivo toliko prljavo da ti nece pomoci ni najskuplje ulje buduci da gorivo sadrzi toliko otpada i djubreta da ce se, kako god okrenes, to djubre uvuci u motor.
Zoran
Četvrtak, 24. 11. 2011. 08:26h
neregistrovan korisnik
Evo prave tehničke informacije.U zavisnosti od uslova korišćenja vozila,propisuju se različiti periodi zamene ulja.Od 2000km(veoma zagađena sredina,napr.pesak) pa do max.preporućenog na kantici za ulje.Nivo ulja uvek treba da bude na sredini,jer minimum ulja nedovoljno podmazuje(U oštrim krivinama pali se lampica za ulje,pa se ugasi na ravnom putu),a max.ulja enormno povećava potrošnju goriva.Filter menjati prema preporuci proizvođača,ili ako procenite prilikom svake zamene ulja.Uvek koristiti ulje koje je propisao prozvođač vozila.Povremeno,opet prema uslovima korišćenja,treba očistiti kućište za ulje(TZV.karter).Isto tako,izvršiti ispiranje motora.Jer,nakupi se stvrdnuta garež,metalni opiljci..I,kada se to odvoji i krene u magistralni vod podmazivanja,dođe do začepljenja vodova za ulje(prekine se podmazivanje,i eto havarije).Ima još puno opisa,ali ovo je dovoljno.