Premijera Koncepta Mercedes-Maybach EQS – pogled na prvi potpuno električni Maybach model

Mercedes-Maybach proširuje portfolio svojih proizvoda luksuznim, potpuno električnim SUV-om zasnovanim na modularnoj arhitekturi za električna vozila luskuzne klase.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Štutgart/Minhen. Sa konceptom modela EQS, Mercedes-Maybach pruža jasan pregled prvog potpuno električnog serijskog modela za tradicionalni, luksuzni brend. SUV konceptno vozilo je bazirano na modularnoj arhitekturi za luksuzna električna vozila brenda Mercedes-Benz i prenosi ekskluzivnost brenda Maybach u budućnost bez izduvnih gasova. Skoro-serijski koncept identifikuje karakteristike koje su specifične za Maybach brend kao što su dvobojnost - ali sa svojom inovativnom tehnologijom pogona takođe čini korak ka znatno progresivnijem načinu predstavljanja brenda. Unutrašnjosti pozadi postaje udobno mesto za rad ili odmor zahvaljujući udobnim Executive sedištima i Chauffeur paketu. Ovome se dodaju i ekskluzivni detalji, poput novih panela vrata. Tu su i ukrasni elementi u belom klavirskom laku i materijali u morsko plavoj boji, koji stvaraju dobru atmosferu u unutrašnjosti, uz utisak da ste na elegantnoj jahti.
Brend Mercedes-Maybach oduvek se zalagao za najsavremeniju tehnologiju, ručno izgrađenu preciznost i ekskluzivnost. Smatra se pionirom u definisanju luksuza, stila i statusa. Mercedes-Maybach je legenda koja stalno iznova prevazilazi sebe. Wilhelm and Karl Maybach su 1921. godine započeli proizvodnju automobila sa ciljem da stvore “najbolje od najboljih”. Upravo ta tvrdnja već 100 godina definiše jedinstvenu auru brenda Mercedes-Maybach.

Kupci brenda Maybach traže nešto posebno, a cilj je nadmašiti i njihova očekivanja najvišim standardima ekskluzivnosti i individualnosti, elegantnog dizajna i savršene izrade, kao i najnovijom tehnologijom. Budući da kupci na ključnim tržištima Kine, Rusije, Južne Koreje, SAD i Nemačke postaju mlađi, definicija luksuza se takođe menja.

“Mnogi naši Mercedes-Maybach kupci su digitalno povezani u velikoj meri i postavljaju najveće zahteve prema našim digitalnim rešenjima. Takođe očekuju da će se brend po njihovom izboru zalagati za održive vrednosti i preuzeti odgovornost za životnu sredinu. Koncept Mercedes-Maybach EQS ispunjava sve ove tačke i otelotvoruje sofisticirani luskuz na napredniji način: potpuno električni pogonski sklop ne samo da omogućava dosledno održivu mobilnost, već omogućava novi nivo smirenosti i opuštenosti putnicima,” kaže Britta Seeger, Članica Borda menadžementa kompanija Daimler AG i Mercedes-Benz AG, odgovorna za Marketing & prodaju.

“Koncept Mercedes-Maybach EQS predstvalja transformaciju luskuznog brenda bogatog tradicijom u progresivniju, potpuno električnu budućnost. Kao i svaki Maybach, i ovaj koncpet se zalaže za sofisticirani luskuz u svim njegovim aspektima. Koncept predstavlja dokaz da se najsavremenija tehnologija električnog pogona i pionirski infortejnment sistem sa MBUX Hyperscreen-om savršeno kombinuju sa prepoznatljivom Maybachovom umetnošću i izuzetnom unutrašnjošću. Ova strastvena kombinacija pedantno usavršenih detalja stvara jedinstveno luksuzno iskustvo u automobilskoj industriji. Sa budućim serijskim, potpuno električnim SUV modelom, naše liderske aspiracije u segment vrhunskih proizvoda proširujemo i na oblast električne mobilnosti,” kaže Philipp Schiemer, Head of Top End Vehicle Group at Mercedes-Benz AG and Chairman of the Board of Management of Mercedes-AMG GmbH.

Progresivni luksuz u dizajnu karakterističnom za brend
Koncept je trenutno prepoznatljiv kao član porodica Mercedes-Maybach i Mercedes-EQ i pruža uvid u prvi potpuno električni SUV model u luksuznom segmentu. Zasnovan na čisto električnoj arhitekturi vozila, dizajn dosledno sledi koncept “namenskog dizajna”. Dinamična silueta proteže se celom dužinom vozila, počevši od niskog prednjeg dela, teče preko A-stuba i konture krova i uključuje završnu ivicu zadnjeg spojlera. Prelazak u novu tehnološku eru je preoznatljiv na prvi pogled.

Kontinuirani prelazi, bez ivica i prekida, karakterišu besprekoran dizajn. Dodatne karakteristike se opažaju u izražajnom modeliranju površina i snažnim ramenima. Brojni hromirani ukrasni umetci definišu i postavljaju karakteristične izuzetne detalje brenda. Izraženi koševi točkova sa oplatom u crnoj boji visokog sjaja naglašavaju snagu i emocionalnost.

Gorden Wagener, Glavni dirketor dizajna Daimler Grupe: “Sa Mercedes-Maybach EQS konceptom, nakon 100 godina, transformišemo brend u električnu budućnost. Futuristični dizajn sastoji se od emotivne integracije površina i oblika. Prednji deo, sa progresivnom Maybach rešetkom, sledi princip integracije i dalje brendu potpuno novi igled. Zajedno sa novim aerodinamičnim SUV proporcijama, u potpunosti redefinišemo luksuzni SUV budućnosti.”

 

Maybach hromirane lamele napred i pozadi
Crni uspravni prednji panel takođe se neprimetno uliva u poklopac motora i prednja svetla. LED svetlosne jedinice karakterišu pojedinačni dijamantski blokovi uokvireni fino pletenom mrežom amblema Maybach. Filigranske, vertikalne Maybach pruge u elegantnom, trodimenzionalnom efektu hromirane su i odlikuju hladnjak sa novom, inovativnom tehnologijom Black Panel. Elegantno hromirane, filigranske lamele takođe se nalaze na usisnim otvorima za vazduh u braniku. Ovaj privlačan element dizajna ponovo je iskorišćen ispod držača registarskih tablica u braniku na zadnjoj strani. Klasični natpisi Maybach na prednjem poklopcu motora, uspravna Mercedesova zvezda i uzdužna hromirana lajsna u sredini poklopca motora odaju počast tradiciji.

Ekskluzivna dvobojna završna obrada i suptilno pozicionirani amblemi brenda
Još jedna ključna odlika je za Maybach prepoznatljiva dvobojnost u opsidijan crnoj metalik boji i cirkon crvenoj metalik boji sa finom hromiranom linijom koja predstavlja vizuelnu liniju razdvajanja. Hromirane površine ne samo da se prostiru preko usisnika vazduha i difuzora napred i pozadi, već i uokviruju bočne prozore dinamično tečnim hromiranim okvirom sa 3D dizajnom. B-stubovi su takođe hromirani i ekskluzivno su označeni suptilnim uzorkom amblema marke. Maibach „M“ se takođe može naći i na D-stubu.
Aerodinamički optimizovani bočni pragovi poseduju prilagođenu unutrašnjost sa Maybach amblemom. 24-inčni točkovi od lake legure - sa pet kratkih kraka i ravnim središnjim delom-kao i Maybach natpisi, naglašavaju ekskluzivni izgled potpuno električnog SUV-a.

Pozadi, svetlucavi detalj zadnjim svetlima obezbeđuje neprekidna dupla spiralna svetlosna traka. Animacija u njoj ide spolja ka unutra. Hromirani krovni spojler deluje kao sportski, aerodinamički trim element.

Još jedna ekskluzivna opcija opreme obezbeđena je automatskim komfornim vratima napred i pozadi. Kada korisnik priđe vozilu, brave se prvo podignu. Kako se vozač približava dalje, vozačeva vrata se automatski otvaraju. Putem MBUX-a, vozač takođe ima mogućnost daljinskog otvaranja zadnjih vrata.

Virtuelna unutrašnjost kao emotivna i elegantna izjava koncepta
Ununtrašnjost Mercedes-Maybach EQS-a jednako je emotivna i stilizovana kao i kada je u pitanju spoljašnjost – realizovana potpuno virtuelno. Karakter lounge-a obećava luksuzna putovanja na najvišem nivou. Prednja sedišta pokazuju paralelu sa Mercedes-Maybach S-Klasom. Prvoklasni zadnji odeljak sa dva obimna individualna sedišta – takođe inspirisana S-Klasom – kao i High-End Rear Seat Entertainment System garantuju najviši nivo udobnosti u unutrašnjosti. A budući da SUV koncept omogućava veću visinu sedišta, odmorište za potkolenice je ovde još duže. Omogućava stopalima putnika da plutaju iznad "veštačkog krznenog" podnog pokrivača.

Plutajuća centralna konzola u zadnjem delu i obilje slobode kretanja
Čini se da centralna konzola lebdi kao neprekidna traka od kokpita do zadnjih sedišta, stvarajući posebno lagan i elegantan utisak prostora sa dosta slobode kretanja. U kombinaciji sa mnogim indirektnim i direktnim ambijentalnim karakteristikama osvetljenja, utisak prostora i unutrašnjih komponenti deluje vizuelno lakše i takođe deluje kao da lebdi. Standardna vaza za cveće vas poziva da u enterijer Majbaha unesete sezonski prikladne cvetne ukrase, a samim tim i prirodu. Ispod toga, veliki prostor za skladištenje nudi dosta prostora za pribor ili za pojedinačne opcije opreme kao što su stolovi na rasklapanje, čaše za šampanjac ili frižider.

Novo dizajnirani paneli vrata sa plutajućim naslonima za ruku i kontrolama sa izgledom elegantnih bočnih ploča naglašavaju istovremeno luksuzan i moderan karakter enterijera. Koncept boja i materijala inspirisan je svetom mode. Savršenstvo zanatske izrade, visokokvalitetni materijali i izuzetni detalji pokazuju novi nivo ekskluzivnosti. Kombinacija bele i duboke, tamnoplave boje stvara prostrano i tehnički sofisticirano okruženje. Poseban istaknuti detalj je ukrasni element u beloj boji sa hromiranim izgledom. Njegove roze zlatne pijadestal trake savršeno prate oblik. Dodatni detalji u boji ružičastog zlata stvaraju idealan kontrast i značajno doprinose luksuznom osećaju enterijera.

Još jedan neočekivani kontrast u unutrašnjost unosi modno inspirisani progresivni tekstil najvišeg kvaliteta. Koristi se velikodušno oko zadnjeg sedišta, dok se delimično pojavljuju i u daljim detaljima u unutrašnjosti. Progresivna grafika štampana na koži u području krovnih obloga demonstrira savršenu fuziju tradicionalnog luksuznog materijala sa modernom tehnologijom.

MBUX Hyperscreen sa Maybach-specifičnim stilovima prikaza
Još jedna posebna atrakcija u unutrašnjosti je MBUX Hyperscreen sa stilovima i sadržajem specifičnim za Maybach. Ova velika, zakrivljena ekranska jedinica proteže se gotovo od A-stuba do A-stuba. Tri ekrana se nalaze ispod staklenog poklopca i izgledaju kao da se spajaju u jedan. 12,3-inčni OLED ekran za suvozača daje im sopstveni ekran i kontrolnu oblast. Tamo su zabavne funkcije dostupne samo dok se automobil vozi u skladu sa zakonskim propisima zemlje. Ako unutrašnja kamera otkrije da vozač gleda u ekran suvozača, to se automatski zatamnjuje kada se prikazuje određeni sadržaj.

Sa prilagodljivim softverom zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, MBUX se u potpunosti prilagođava svojim korisnicima. Daje personalizovane predloge za brojne infozabave, udobnost i funkcije vozila. Sa konceptom nultog sloja, najvažnije aplikacije se uvek nude na najvišem nivou u vidnom polju, prema situaciji i kontekstu. Pretraživanje podmenija više nije potrebno.

Na ekranu visoke rezolucije infotejnment sistema, u glavnom meniju postoji pločica EQ koja služi kao centralna pristupna tačka za određene ekrane i postavke. One uključuju punjenje, vreme polaska, protok energije i histogram potrošnje. Osim toga, navigacijom i režimima vožnje može se upravljati i putem medija ekrana. Navigacijske usluge i funkcije specifične za EQ takođe se nude zajedno sa Mercedes me connect sistemom. Ovo uključuje, na primer, prikaz stanica za punjenje, električni domet i optimizovano planiranje rute, uzimajući u obzir status punjenja, vremenske prilike i saobraćajnu situaciju.

Osim toga, okrugli otvori za vazduh u visokosjajnom hromu, pocinkovani elementi i višenamenski upravljač VISION EQS sa spljoštenim gornjim i donjim delovima naglašavaju visokokvalitetan i sofisticiran izgled. Sistem ambijentalnog osvetljenja, koji se može podesiti na mnogo načina, takođe stvara modern atmosferu.

Modularna arhitektura takođe služi kao osnova za još jedan električni SUV
Koncept Mercedes-Maibach EQS zasnovan je na modularnoj arhitekturi za električna vozila luksuzne klase brenda Mercedes-Benz. Na ovoj osnovi će se pojaviti i drugi potpuno električni model, EQS SUV, koji će u serijsku proizvodnju krenuti 2022. godine, čak i pre Maybacha. I ovde električni pogon osigurava izuzetno gladak i tih rad i pruža novi nivo smirenosti i opuštenosti u unutrašnjosti. Prema WLTP metodologiji, za arhitekturu Mercedes EQS SUV modela planirani su dometi od oko 600 kilometara.

 

Sa dobrim genima EQS-a - Novi EQE

Štutgart. Samo nekoliko meseci nakon lansiranja EQS modela, Mercedes-EQ već predstavlja sledeći model zasnovan na električnoj arhitekturi razvijenoj posebno za električna vozila, novi EQE. Sportska, poslovna limuzina nudi sve bitne funkcije EQS-a u malo kompaktnijem formatu. Prilikom lansiranja na tržište, asortiman modela inicijalno sadrži dve varijante: EQE 350 (potrošnja energije prema WLTP: 19,3–15,7 kVh/100 km; emisija CO2: 0 g/km) sa 215 kV, kao i drugi model. U planu su performance varijante do preko 500 kV. Proizvodnja EQE modela odvija se na dve lokacije globalne proizvodne mreže Mercedes-Benz Cars: u nemačkoj fabrici Mercedes-Benz u Bremenu za globalno tržište i u nemačko-kineskom zajedničkom ulaganju BBAC u Pekingu za lokalno tržište.
U poređenju sa luksuznim EQS-om, EQE je još moderniji, sa nešto kraćim međuosovinskim rastojanjem, kraćim prepustima i sa više uvučenim bokovima – prenosi koncept poslovne limuzine budućnosti. Filozofija Sensual Purity ogleda se u izdašno modeliranim površinama, smanjenim spojevima i bešavnim prelazima (seamless dizajn). Prepusti i prednji deo su kratki, zadnji deo daje dinamičan naglasak oštrim zadnjim spojlerom. U ravni sa spoljnom ivicom karoserije, točkovi od 19 do 21 inča, zajedno sa izraženo snažnim bokovima, daju modelu EQE atletski karakter.
U spoljnim dimenzijama (dužina/širina/visina: 4946/1961/1512 milimetara), EQE je uporediv sa CLS modelom. Kao i ovaj drugi, ima fiksno zadnje staklo i poklopac prtljažnika. Unutrašnje dimenzije čak i očigledno premašuju dimenzije današnje E-Klase (serija modela 213), npr. prostor za ramena napred (plus 27 mm) ili unutrašnja dužina (plus 80 mm).


Nekonvencionalan dizajn enterijera i velika udobnost u radu

Sa opciono dostupnim MBUX Hyperscreen-om, cela instrument tabla je jedan, vrhunski široki ekran. Ovo određuje estetiku čitavog kokpita i unutrašnjosti. Ekrani visoke rezolucije naizgled se besprekorno spajaju pod zajedničkim staklenim poklopcem. Grafički izgled njihovog MBUX sadržaja savršeno je usklađen. MBUX Hyperscreen je integrisan u instrument tablu na minimalistički način.
OLED ekran za suvozača od 12,3-inči daje im sopstveni ekran i kontrolnu oblast. U Evropi je putniku dozvoljeno da gleda dinamičan sadržaj, poput video zapisa, televizije ili interneta, čak i dok je u pokretu. To je zato što Mercedes-EQ koristi inteligentnu logiku blokiranja zasnovanu na kameri: ako kamera otkrije da vozač gleda u ekran suvozača, ona se automatski zatamnjuje za određeni sadržaj.
Otvor za ventilaciju se prostire po celoj širini na vrhu i istovremeno je vrlo tanak. Ove ekstremne proporcije, zajedno sa staklenim talasom MBUX Hyperscreen-a, stvaraju avangardnu arhitekturu kokpita. Bočni otvori za ventilaciju imaju dizajn turbine.
Najnovija generacija MBUX sistema, nedavno predstavljena u EQS modelu, takođe se nalazi i u EQE modelu. S prilagodljivim softverom, koncept kontrole i prikaza u potpunosti se prilagođava korisniku i daje personalizirane predloge za brojne infotejnment, funkcije komfora i funkcije vozila. Sa dizajnom nultog sloja, korisnik ne mora da se kreće kroz podmenije ili daje glasovne komande. Najvažnije aplikacije se situaciono i kontekstualno nude na najvišem nivou u vidnom polju. Na ovaj način, vozač EQE-a je oslobođen određenih radnih koraka.
Efikasan pogonski sistem
Prvi će na tržištu biti predstavljen EQE 350 sa 215 kW. Druge verzije će uslediti. Svi EQE modeli imaju električni pogonski sklop (eATS) na zadnjoj osovini. Kasnije verzije sa 4MATIC-om takođe su opremljene eATS-om na prednjoj osovini. Elektromotori su sinhroni motori sa stalnom pobudom (PSM). Sa PSM-om, rotor motora naizmenične struje opremljen je stalnim magnetima i stoga ne mora da se dodatno napaja. Prednosti ovog dizajna uključuju veliku gustinu snage, visoku efikasnost i visoku postojanost snage. Motor na zadnjoj osovini je posebno snažan zbog svog šestofaznog dizajna: ima dva namotaja sa po tri faze.
U EQE modleu, litijum-jonska baterija se sastoji od deset modula i ima korisni sadržaj energije od 90 kVh. Inovativni softver za upravljanje baterijom, razvijen interno, omogućava ažuriranje bežičnim putem (OTA). Na ovaj način, upravljanje energijom EQE-a ostaje ažurirano tokom čitavog životnog ciklusa.
U slučaju baterije, veliki korak je postignut u smislu održivosti ćelijske hemije: optimizovani aktivni materijal sastoji se od nikla, kobalta i mangana u odnosu 8: 1: 1. Time se smanjuje sadržaj kobalta na manje od deset posto. Kontinuirana optimizacija mogućnosti recikliranja deo je Mercedes-Benz holističke strategije po pitanju baterija.


Pregled tehničkih podataka
EQE 350
Pregeld pogonskog Sistema
Električni motorTip Stalno pobuđen sinhroni motor
SnagakW215
Obrtni moment Nm530
Radni naponVolts328.5
Punjač na vozilu (standard/option)kW11/22
Vreme punjenja na naizmeničnoj struji (3 faze AC) (11/22 kW)h8,25/4,25
Maksimlna snaga punjenja na superbrzim punjačima jednomserna struja (DC), makimalnokW170
Vreme punjenja na superbrzom DC punjaču min32
Punjenje na superbrzom DC punjaču: maksimalni domet nakon 15 minuta punjenja (WLTP)km250
Vozilo
Dužina/širina/visina mm4946/1961/1512
Dužina/širina/visina (USA)mm4995/1961/1513
Međuosovinsko rastojanjemm3120
Krug okretanja (bez/sa upravljanjem zadnjom osovinom 4.5°/10°)m12.5/11.6/10.7
Zapremina prtljažnika, VDAL430
Potrošnja energije I domet
Potrošnja energije (WLTP)kWh/100 km19,3-15,7
CO2 emisija (WLTP)g/km0
Domet (WLTP)km545-660

Dosledno visoke performanse i više ubrzanja bez pada snage karakterišu filozofiju pogona modela EQE. Ovo uključuje sofisticirani termički koncept i nekoliko varijanti obnavljanja energije pomoću rekuperacije. U ovom procesu, visokonaponska baterija se puni pretvaranjem mehaničkog rotacionog kretanja u električnu energiju tokom prekoračenja ili kočenja. Vozač može ručno izabrati usporavanje u tri faze (D+, D, D-), kao i funkciju jedrenja pomoću ručica za prebacivanje iza volana. Dostupno i: DAuto.
ECO Assist takođe nudi rekuperaciju prilagođenu situaciji - usporavanje je toliko jako ili slabo da na kraju rezultira najefikasnijim stilom vožnje. Ako je moguće, rekuperativno usporavanje se takođe koristi za vozila koja su otkrivena unapred. To se dešava čak i dok se ne zaustave, na primer na semaforima. Vozač za to ne mora pritisnuti papučicu kočnice - doslovno vožnja sa jednom pedalom.
Navigacija sa funcijom Električne Inteligencije planira najbržu i najprikladniju rutu, uključujući zaustavljanje zbog punjenja, na osnovu brojnih faktora i, na primer, dinamički reaguje na gužve u saobraćaju ili promenu stila vožnje. Ovo uključuje i vizualizacija u MBUX infotejment sistemu koja pokazuje da li je raspoloživi kapacitet baterije dovoljan za povratak na početnu tačku bez punjenja.
Visoka udobnost pri buci i vibracijama, zvučni doživljaj kao kontrast
Kao limuzina sa poklopcem prtljažnika, koncept EQE modela je dobro opremljen da ponudi visok nivo komfora NVH (buka, vibracije, grubost). Tome doprinose brojne mere. U električnim pogonskim sklopovima (eATS), magneti su raspoređeni unutar rotora na način optimizovan za NVH (poznat kao „rezanje lima“). Osim toga, eATS-i imaju specijalnu prostirku od pene svuda okolo kao NVH pokrivač. Poklopac pretvarača je sendvič konstrukcije. EATS se dvostruko odvaja od tela pomoću elastomernih ležajeva: Visoko efikasne komponente opruge/mase pružaju kontinuiranu zvučnu izolaciju od poprečnog nosača ispod vetrobrana do poda prtljažnika. Akustične pene se ubacuju u mnoge nosače tokom konstrukcije u beloj boji.
Po želji, vožnja u EQE modelu ipak može postati akustično iskustvo: Ako je Burmester® surround zvučni sistem ugrađen, EQE ima dva zvučna okruženja: Silver Vaves i Vivid Fluk. Silver Vaves je čulni i čist zvuk. Namenjen ljubiteljima električnih vozila, Vivid Fluk je kristalni, sintetički, ali ljudski topao. Mogu se izabrati ili isključiti kao zvučni doživljaji na centralnom ekranu. Dodatno zvučno okruženje, Roaring Pulse, može se aktivirati putem bežičnog ažuriranja. Ovo zvučno iskustvo podseća na moćne mašine, zvučno je i ekstrovertirtno.
Vazdušno oslanjanje i upravljanje zadnjom osovinom kao opcije
Ogibljenje novog EQE modela, sa prednjim vešanjem sa četiri veze i zadnjim vešanjem sa više veza, dizajnerski je blisko povezano sa novom S-Klasom. Kao opcija, EQE je dostupan sa vazdušnim oslanjanjem AIRMATIC sa adaptivnim sistemom prigušivanja ADS+. Sa upravljačem na zadnjoj osovini (opcionalno dodatno), EQE se oseća upravljivo kao i kompaktni automobil u gradu. Ugao upravljanja na zadnjoj osovini je do deset stepeni. Krug okretanja se smanjuje sa 12,5 na 10,7 metara sa upravljanjem zadnje osovine.
Nove funkcije vozila mogu se aktivirati putem bežične tehnologije (OTA). Dostupno od lansiranja: dodatno iskustvo zvuka „Roaring Pulse“, dva posebna režima vožnje za mlade vozače i uslužno osoblje, male igre, kao i DIGITALNO SVETLO sa funkcijom projekcije i individualizacijom. U Highlight modu, vozilo se predstavlja i ističe njegovu opremu - ovo aktivira glasovni pomoćnik "Hey, Mercedes". Pored svetlosne animacije "Digital Rain", DIGITAL LIGHT individualizacija uključuje i druge animacije za povratak kući/odlazak poput "Brand Vorld". OTA funkcije su dostupne u Mercedes me Store-u, a asortiman će se sukcesivno proširivati.
Praktično punjenje u velikoj mreži za punjenje
Sa novom funkcijom Mercedes me Charge Plug & Charge, EQE se može još pogodnije puniti na javnim stanicama koje podržavaju Plug & Charge: kada je kabl za punjenje priključen, proces punjenja počinje automatski; nije potrebna dalja autentifikacija od strane kupca. Vozilo i stanica za punjenje komuniciraju direktno preko kabla za punjenje.
Štaviše, korisnici usluge Mercedes me Charge i dalje imaju koristi od integrisane funkcije plaćanja sa automatskim plaćanjem. Kupac bira željeni način plaćanja samo jednom. Svaki proces naplate se tada automatski tereti - uključujući i inostranstvo. Pojedinačni procesi naplate jasno su navedeni u mesečnoj fakturi.
Mercedes me Charge je jedna od najvećih mreža za punjenje na svetu: trenutno postoji više od 530,000 AC i DC stanica za punjenje u 31 zemlji, od toga 200,000 u Evropi. Zahvaljujući visokokvalitetnim sertifikatima o poreklu, Mercedes-Benz garantuje da se energija iz obnovljivih izvora energije dovodi u mrežu za punjenje struje koja se dobija putem Mercedes me Charge-a.

Visok nivo pasivne i aktivne sigurnosti
Principi integralne bezbednosti, posebno bezbednosti u slučaju nesreća, primenjuju se bez obzira na platformu. Kao i svi drugi modeli brenda Mercedes-Benz, EQE stoga ima krutu putničku ćeliju, posebne zone deformacije i savremene sisteme za zadržavanje sa PRE-SAFE® sistemom.

Činjenica da je EQE zasnovan na potpuno električnoj arhitekturi takođe je otvorila nove mogućnosti dizajna za njegov koncept bezbednosti. To je značilo, na primer, da se može izabrati povoljno mesto za ugradnju baterije, u zaštićeno područje od udara u donjem delu. Pored standardnih testova sudara, performanse automobila u različitim situacijama sa dodatnim opterećenjem su proverene i opsežna ispitivanja komponenti su izvedena na Vehicle Safety Technology Centre (TFS).
Najnovija generacija sistema pomoći pri vožnji uključuje brojne funkcije podrške vozaču. Jedna nova funkcija je dodatno upozorenje na mikro spavanje koje nudi ATTENTION ASSIST (zajedno sa MBUX Hypercreen-om). On analizira pokrete kapaka vozača pomoću kamere na ekranu vozača. Displej za pomoć unutar vozačevog ekrana prikazuje rad sistema za pomoć u vožnji u razumljivom prikazu preko celog ekrana.
Izjave Mercedes manadžmenta o modelu EQE
"Nakon modela EQS, EQE je već drugi model na našoj novoj platformi za električna vozila luksuzne i premium klase. Ova brzina inovacija pokazuje prednosti skalabilne arhitekture: S novim EQE modelom možemo brzo ponuditi visoko-tehnička rešenja našeg električnog vodećeg modela EQS dostupna široj grupi kupaca. A naša fleksibilnost proizvodnje dostiže nove visine sa EQE modelom: u fabrici u Bremenu, gde verzije za svetsko tržište silaze sa proizvodne linije, još četiri modela su već u proizvodnji
Markus Schäfer, Član Borda menadžementa kompanija Daimler AG i COO of Mercedes-Benz Cars
"Godina 2021. je izuzetno važna u našoj električnoj inicijativi: sa modelima EQA, EQS, EQB i sada EQE, proslavili smo četiri svetske premijere potpuno električnih putničkih automobila u Mercedes-Benz-u. Sa svojim dinamičnim iskustvom u vožnji i sveobuhvatnim asortimanom Connected Usluge, EQE savršeno odgovara željama savremene generacije kupaca. Pomirimo inovacije i emocionalnost sa održivošću: uz Green Charging, aktivno doprinosimo smanjenju emisije CO2. Osim toga, postoje brojne inteligentne funkcije koje olakšavaju svakodnevni život našim klijentima. To uključuje Plug & Charge, na primer - priključite i EQE se puni bez dodatne autentikacije ili registracije."
Britta Seeger, Član Borda menadžmenta kompanija Daimler AG i Mercedes-Benz AG, odgovorna za Mercedes-Benz Cars Marketing and Sales

”Mercedes EQE je sledeća višenamenska, električna, luksuzna limuzina sa tipičnim dizajnom s jednim lukom koji stvara brze linije i siluetu, a kroz to i vrlo aerodinamičan i futuristički izgled. Sve ovo čini automobil sjajnijim i zabavnijim, izvanrednijim i definiše sledeći nivo luksuza za brend Mercedes-EQ.”
Gorden Wagener, Direktor dizajna Daimler Grupe
“Brend Mercedes-EQ teži ambicioznom i jasnom cilju: mi ćemo graditi najodrživije i tehnički najnaprednije automobile na svetu. Uvođenjem odgovornih inovacija, pokrećemo promene. EQE je najnoviji primer ovoga - i on će dati snažan doprinos.”
 

Jača od vremena: Mercedes-Benz G-Klasa spremna za doba e-mobilnosti
Koncept EQG pruža uzbudljiv uvid potpuno električne verzije legendarne serije modela za sve terene.

Štutgart. Sa konceptom modela EQG, Mercedes-Benz prezentuje studiju potpuno električne varijante njegove off-road ikone. Vizuelno, ovaj koncept kombinuje nepogrešivo upečatljiv izgled G-Klase sa odabranim elementima dizajna tipičnim za potpuno električne modele iz Mercedesa, kao kontrasne karakteristike. G 4x4 kvaliteti, koji su uvek postavljali najviše standarde, neće samo pronaći svoj put u doba električne mobilnosti, već će se u nekim oblastima još više razviti. Koncept EQG nudi obećavajući pregled onoga što će Mercedes-Benz G-Klasa sa baterijskim električnim pogonom sve moći.

Na svetskoj premijeri aktuelne generacije modela Mercedes-Benz G-Klase u Detroitu u januaru 2018. godine, holivudski velikan Arnold Švarceneger, vatreni ljubitelj G-Klase, izmamio je obećanje tadašnjeg predsednika Upravnog odora kompanije Daimler AG, Ditera Zetsche-a, što je za mnoge tada bilo neočekivano: “Predstojeća elektrifikacija svih modela će naravno uključivati i G-Klasu”. Nešto manje od tri i po godine kasnije, Mercedes-Benz ispunjava ovo obećanje i predstavlja Koncept EQG, skoro-proizvodnu studiju potpuno električne G-Klase. “Gde god to dozvoljavaju tržišni uslovi, Mercedes-Benz će do kraja decenije biti spreman za potpuno električnu energiju”, naglašava Markus Schäfer, član Borda menadžmenta kompanija Daimler AG i Mercedes-Benz Cars. “Ovim strateškim korakom od 'Electric first' do 'Electric only', uključujući održivu proizvodnju i CO2-neutralan životni vek naših baterija, ubrzavamo transformaciju u budućnost bez emisija izduvnih gasova. Želimo da inspirišemo naše kupce da pređu na elektirčnu mobilnost sa uverljivim proizvodima. Ikona poput G-Klase savršeno ispunjava ovaj zadatak.”

Poreklo uspešnog modela G-Klase datira iz 1979. godine. Posle više od četiri decenije, G je postao sinonim za luksuzno terensko vozilo brenda Mercedes-Benz. Spoljašnji izgled Mercedes-Benz off-road legende se tokom čitavog perioda samo neznatno promenilo. Čak i kao deo opsežnog redizajna 2018. godine, koji je sa sobom doneo najveći tehnološki skok u istoriji modela, Mercedes-Benz je oprezno dalje razvio nepogrešivo upečatljiv dizajn. Sa dobrim razlogom: zato što su njegove nekada čisto funkcionalne komponente odavno postale stilski elementi ikone. Ovo uključuje, na primer, prepoznatljivu ručku na vratima i karakterističan zvuk zatvaranja, robusnu spoljnu zaštitnu traku, izloženi rezervni točak na zadnjim vratima i privlačne prednje pokazivače pravca.


Klasičan jezik dizajn G-Klase sa citatima iz Mercedes-EQ dizajna
Koncept EQG je takođe deo tradicije dizajna serije modela i na prvi pogled se može prepoznati kao G-Klasa. Studija usvaja kultnu siluetu G-Klase, uključujući njene elemente ikone. Osvetljene trake čine da se robusne spoljne zaštitne trake vizuelno ističu. Ivica koja razdvaja atraktivnu dvobojnu kombinaciju boja -sjajno crna na vrhu, sjajna aluminijum - “beam” boja na dnu – prostire se u prednjem delu direktno ispod poklopca motora, čime se još jasnije naglašava ova karakterstika dizajna.


Pogled na prednji deo Koncepta EQG se čini poznatim, ne samo zbog tipičnih okruglih farova. Umesto rešetke hladnjaka, kao na modelima sa konvencionalnim pogonom, ova potpuno električna varijanta ima neprekidnu crnu masku hladnjaka. U ovoj masci sa crnim panelom, osvetljena zvezda sa 3D efektom daje upečatljiv izgled. Oko nje, animirani uzorak “okruglih kvadrata” u poznatoj Mercedes-EQ plavoj boji stvara vizuelnu povezanost. Svetlosna traka u potpunosti okružuje crni panel, koji, uz bele osvetljene krugove u kućištima spoljašnjih ogledala, upotpunjuje svetlosnu grafiku dnevnih svetala prednje svetlosne grupe.

Koncept EQG se vozi na 22-inčnim poliranim točkovima od aluminijumske legure u ekskluzivnom dizajnu. Umesto uobičajenog poklopca rezervnog točka, na zadnjim vratima nalazi se kutija sa belim osvetljenim akcentima, čiji dizajn podseća na zidni punjač. Ona se može koristiti, na primer, za skladištenje kabla za punjenje. “Putujemo u budućnost sa novim EQG modelom! Ovaj automobil predstavlja fuziju najsavremenijih terenskih sposobnosti sa idejom električne mobilnosti kojoj svi trebamo težiti. Ona predstavlja našu neumornu potragu za luksuzom i strašću. Za nas je najvažnije bilo da sačuvamo DNK G-Klase, ali da je prenesemo u EQ doba: kao G-Klasa ali drugačija. Moderni naglasci kao što su bele LED tehnologije i kutije na zadnjem delu vozila ilustruju razliku”, kaže Gorden Wagener, glavni dizajner Daimler Grupe.

Još jedna karakteristika spoljnog dizajna je ravni krovni nosač crne boje visokog sjaja. Centralni element njegovog minimalističnog dizajna je u obliku slova G, koji se nepogrešivo vidi odozgo. Bela LED traka integrisana je u prednju ivicu krovnog nosača, moderna je interpretacija reflektora neophodnog za zahtevne avanture na terenu – i time podvlači ozbiljnost koncepta EBQ u ovoj oblasti: baš zbog svog potpuno električnog pogona. Još jedna LED traka u crvenoj boji čini zadnji deo krovnog nosača.

"Ponosni smo na više od 400,000 G-Klasa koje smo do sada proizveli," ističe Dr Emmerich Schiller, generalni direktor kompanije Mercedes-Benz G GmbH i šef odeljenja za terenska vozila u kompaniji Mercedes-Benz AG. "Kroz više od 40 godina istorije modela, G-Klasa je uvek koristila najsavremeniju i najpogodniju tehnologiju pogona u to vreme - od dizelskog motora sa atmosferskim usisavanjem iz ranih dana do AMG 4,0-litarskog V8 u trenutnom modelu G 63. U pozadini naše strategije 'Electric only', elektrifikacija off-road legende jednostavno je sledeći logičan korak i apsolutno fascinantan projekat. Naša ikona ostaje jača od vremena u svakom pogledu.”

Beskompromisan terenac – upravo zbog električnog pogona
Koncept EQG je očigledno G ne samo u smislu dizajna, već i zbog svojih unutrašnjih vrednosti, što ga čini beskompromisnim terencem. Osnova šasije ovog modela je zasnovana na robusnom okviru koji podseća na merdevine. Dizajn šasije ostaje izuzetno terenski sposoban, što je tipično za G-Klasu: sa nezavisnim ogibljenjem na prednjoj osovini i krutom osovinom na zadnjoj strani, novorazvijenom za integraciju električnog pogona. Sa četiri elektromotora blizu točkova i individualnom kontrolom, vozilo će ponuditi jedinstvene vozne karakteristike i na putu i van njega. Kao i kod svakog pravog 4x4, smanjenje terenske zapremine može se aktivirati preko menjača sa 2 brzine kako bi se zadovoljili visoki terenski zahtevi specifični za G.

Ovako opremljena, potpuno električna verzija G-Klase će se, naravno, suočiti sa legendarnom stazom na 1445 metara visokoj planini Schöckl u Gracu na kraju svog razvoja u serijski model. Obuhvaćena nagibom od 60 stepeni, ruta od 5,6-kilometara oduvek se na međunarodnoj sceni terenskih vozila smatrala jednim od najvećih svetskih izazova za čoveka i tehnologiju. Nakon što ga uspešno osvoji, električni G će takođe moći da se pohvali "Schöckl proved" sertifikatom kvaliteta koji je obavezan za seriju 463. I poput svoje braće sa konvencionalnim pogonom, hvaliće se sposobnošću penjanja do 100 posto na pogodnom tlu.

Prednosti dizajna električnog pogona takođe mu idu u prilog, čineći ga idealnim za terenska vozila i ambiciozne terenske operacije. Baterije integrisane u okvir merdevina obezbeđuju nisko težište. Budući da elektromotori pružaju svoj najveći obrtni momenat praktično odmah po pokretanju, potpuno električno vozilo poput Koncepta EQG i kasnijeg proizvodnog modela može se pohvaliti ogromnom vučnom snagom i kontrolom-što se takođe pokazano kao prednost na strmim padinama i dubokim terenima.
 

Povezane teme: mercedes, mercedes maibah, maibah, eqs
Ovu vest nije moguće komentarisati.