"Mazda 3" za čistu peticu
Uspeh je kao seks, jer stvara želju prema ponavljanju. Shodno tome, pre dve godine smo na test izdržljivosti sa velikim očekivanjima uzeli novu "mazdu 3", pred kojom je bio ozbiljan zadatak. "Trojka" je imala obavezu da ponovi rezultate limuzine "mazde 6" i vena "mazde 5" koji su maratonskih 100.000 kilometara završili sa maksimalnom ocenom. Dakle, svi smo bili uzbuđeni, iako smo pretpostavili da "mazda 3" ima sve preduslove da postane broj jedan u kompaktnom segmentu.
I, 24 meseca kasnije, odgovor je bio više nego jasan: jedinu zamerku smo imali na previše upadljivu selestijal metalik plavu boju koja je sijala na našoj "mazdi 3" sa 1,6-litarskim benzinskim motorom i paketom opreme TX. Ostatak je, rutina. Zamena pločica na prednjim kočnicama (62.089 kilometara) spada u kategoriju "normalne potrošnje".
Posle svega, iznenadila nas je očuvanost sistema oslanjanja i upravljanja na kojima se nije osetilo da je "mazda 3" dve godine u punom pogonu. "Trojka" je i dalje bila sportski zategnuta sa direktnim upravljačem koji nas je žustro vodio kroz krivine. Bravo.
Spisak kvarova i popravki ostao je kratak, a "mazda 3" je radionicu videla samo kod redovnih servisa. U poslednjoj četvrtini testa izdržljivosti primetili smo da se na ekranu radio uređaja, s vremena na vreme, dupliraju slova. Takođe, čisto iz predostrožnosti smo na 82.987 kilometara od početka testa zamenili ventile i senzore pritiska na sva četiri točka, dok nam je pri samom kraju testa nekoliko puta zasvetlela lampica za vazdušni jastuk. Pregledom je utvrđeno da se radi o lažnoj uzbuni.
Kada smo podvukli ctru, shvatili smo da nas "mazda 3" nije ostavila na putu, da nije imala neočekivanih i skupih kvarova i neprijatnih iznenađenja. Pokazala je samo, rekli bismo, osobenosti, kao što je utisak da benzinac raspolaže sa manje od izmerenih 105 konjskih snaga. "Gde su se sakrili snaga i obrtni mooemnt?", često smo se pitali. "Mazda 3" se vrtela na visokim obrtajima, ali to nismo uspevali da osetimo u praksi. Utisak je da je "trojci" potreban za nijansu snažniji motor, jer je za ubrzanje od 80 do 120 km/h (u četvrtom stepenu prenosa) potrebna čitava večnost.
Još jedna jabuka razdora: kratki stepeni prenosa koji su doveli da prosečna potrošnja na početku testa uđe u dvocifrene brzine. Uspeli smo u kratkom vremenu da se spustimo na 9,6 litara što je takođe previsoka vrednost za model C segmenta. Utisak svih je bio da nedostaje šesti stepen prenosa. Znamo da bi 6-stepeni menjač uticao na povećanje cene, ali ipak...
Kratki prenosi su međutim pomagali "mazdi 3" da startuje oštro, i pored skromnih 105 KS. Nekima od test vozača nije se svideo previše sportski podešen upravljač, što nije bio slučaj sa prethodnom generacijom. Ali, to je stvar ukusa koji ne ulazi u konačnu ocenu. Mala zamerka upisuje se i na račun buke u kabini, jer izolacija nije dobra kao što smo očekivali.
Kvalitet materijala u kabini je takođe podelio redakciju: primetili smo visok procenta tvrde plastike. S druge strane, na plastici nisu ostajali tragovi svakodnevne upotrebe, odnosno "ožiljke" smo mogli da nabrojimo na prste jedne ruke. Očigledno je da izgled često zna da prevari. Na kraju, merenja su pokazala da 4,46 metara dugačka "mazda 3" nudi manje prostora, a pogotovo u drugom redu sedišta, od 20 centimetara kraćeg "folksvagen golfa".
Rezultati su pokazali da je "mazda 3", do sada, najizdržljiviji kompaktni automobil, jer "BMW serije 1" ipak pripada premijum segmentu. "Trojka" je za bod pobedila večitog rivala "golfa", dok su na trećem i četvrtom mestu "kija sid", odnosno "fijat bravo". Za Mazdu je skor na testu "Auto Bilda" izuzetno važan, pošto se dve trećine kupaca u Evropi odlučuje upravo za verziju sa 1,6-litarskim benzincem.
"Mazdi 3" je malo nedostajlo da zasedne na prvom mestu liste najizdržljivijih automobila na testu "Auto Bilda". Čak i pre provere endoskopom, otkrili smo prvobitne znakove korozije na podvozju i u delu oko zadnje osovine. Prisustvo rđe primetili smo i na nekoliko šraforva i nosača, kao i na otvoru za ispuštanje vode na zadnjim vratima. U Mazdi su nam rekli da se radi o "kozmetičkoj rđi". Zvuči bezopasno, ali mi kažemo: pažnja! Identičan problem imali su Opelovi automobili do sredine 90-tih i, kao što se pokazalo, nije bio nimalo naivan. Opel je kasnije izašao sa novim rešenjima za bitku s korozijom koja je umanjila patnje vlasnika. Što se "mazdine" tehnike tiče, rezultati su više nego vrlo dobri. To postaje očigledno kada se pogleda stanje cilindra i klipova posle 100.000 kilometara. Naši instrumenti nisu mogli da pronađu nijedan nedostatak.
Tehnički podaci |
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Sreda, 02. 05. 2012. 10:57h
Subota, 03. 12. 2011. 00:41h
Sreda, 30. 11. 2011. 03:33h
Nedelja, 27. 11. 2011. 21:19h
Nedelja, 27. 11. 2011. 16:23h