Test izdržljivosti posle 100.000 kilometara

"Mazda 3" za čistu peticu

Uspeh je kao seks, jer stvara želju prema ponavljanju. Shodno tome, pre dve godine smo na test izdržljivosti sa velikim očekivanjima uzeli novu "mazdu 3", pred kojom je bio ozbiljan zadatak. "Trojka" je imala obavezu da ponovi rezultate limuzine "mazde 6" i vena "mazde 5" koji su maratonskih 100.000 kilometara završili sa maksimalnom ocenom. Dakle, svi smo bili uzbuđeni, iako smo pretpostavili da "mazda 3" ima sve preduslove da postane broj jedan u kompaktnom segmentu.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

I, 24 meseca kasnije, odgovor je bio više nego jasan: jedinu zamerku smo imali na previše upadljivu selestijal metalik plavu boju koja je sijala na našoj "mazdi 3" sa 1,6-litarskim benzinskim motorom i paketom opreme TX. Ostatak je, rutina. Zamena pločica na prednjim kočnicama (62.089 kilometara) spada u kategoriju "normalne potrošnje".


Posle svega, iznenadila nas je očuvanost sistema oslanjanja i upravljanja na kojima se nije osetilo da je "mazda 3" dve godine u punom pogonu. "Trojka" je i dalje bila sportski zategnuta sa direktnim upravljačem koji nas je žustro vodio kroz krivine. Bravo.
 

Spisak kvarova i popravki ostao je kratak, a "mazda 3" je radionicu videla samo kod redovnih servisa. U poslednjoj četvrtini testa izdržljivosti primetili smo da se na ekranu radio uređaja, s vremena na vreme, dupliraju slova. Takođe, čisto iz predostrožnosti smo na 82.987 kilometara od početka testa zamenili ventile i senzore pritiska na sva četiri točka, dok nam je pri samom kraju testa nekoliko puta zasvetlela lampica za vazdušni jastuk. Pregledom je utvrđeno da se radi o lažnoj uzbuni.
 

Kada smo podvukli ctru, shvatili smo da nas "mazda 3" nije ostavila na putu, da nije imala neočekivanih i skupih kvarova i neprijatnih iznenađenja. Pokazala je samo, rekli bismo, osobenosti, kao što je utisak da benzinac raspolaže sa manje od izmerenih 105 konjskih snaga. "Gde su se sakrili snaga i obrtni mooemnt?", često smo se pitali. "Mazda 3" se vrtela na visokim obrtajima, ali to nismo uspevali da osetimo u praksi. Utisak je da je "trojci" potreban za nijansu snažniji motor, jer je za ubrzanje od 80 do 120 km/h (u četvrtom stepenu prenosa) potrebna čitava večnost.
 

Još jedna jabuka razdora: kratki stepeni prenosa koji su doveli da prosečna potrošnja na početku testa uđe u dvocifrene brzine. Uspeli smo u kratkom vremenu da se spustimo na 9,6 litara što je takođe previsoka vrednost za model C segmenta. Utisak svih je bio da nedostaje šesti stepen prenosa. Znamo da bi 6-stepeni menjač uticao na povećanje cene, ali ipak...
 

Kratki prenosi su međutim pomagali "mazdi 3" da startuje oštro, i pored skromnih 105 KS. Nekima od test vozača nije se svideo previše sportski podešen upravljač, što nije bio slučaj sa prethodnom generacijom. Ali, to je stvar ukusa koji ne ulazi u konačnu ocenu. Mala zamerka upisuje se i na račun buke u kabini, jer izolacija nije dobra kao što smo očekivali.
 

Kvalitet materijala u kabini je takođe podelio redakciju: primetili smo visok procenta tvrde plastike. S druge strane, na plastici nisu ostajali tragovi svakodnevne upotrebe, odnosno "ožiljke" smo mogli da nabrojimo na prste jedne ruke. Očigledno je da izgled često zna da prevari. Na kraju, merenja su pokazala da 4,46 metara dugačka "mazda 3" nudi manje prostora, a pogotovo u drugom redu sedišta, od 20 centimetara kraćeg "folksvagen golfa".
Rezultati su pokazali da je "mazda 3", do sada, najizdržljiviji kompaktni automobil, jer "BMW serije 1" ipak pripada premijum segmentu. "Trojka" je za bod pobedila večitog rivala "golfa", dok su na trećem i četvrtom mestu "kija sid", odnosno "fijat bravo". Za Mazdu je skor na testu "Auto Bilda" izuzetno važan, pošto se dve trećine kupaca u Evropi odlučuje upravo za verziju sa 1,6-litarskim benzincem.
 

"Mazdi 3" je malo nedostajlo da zasedne na prvom mestu liste najizdržljivijih automobila na testu "Auto Bilda". Čak i pre provere endoskopom, otkrili smo prvobitne znakove korozije na podvozju i u delu oko zadnje osovine. Prisustvo rđe primetili smo i na nekoliko šraforva i nosača, kao i na otvoru za ispuštanje vode na zadnjim vratima. U Mazdi su nam rekli da se radi o "kozmetičkoj rđi". Zvuči bezopasno, ali mi kažemo: pažnja! Identičan problem imali su Opelovi automobili do sredine 90-tih i, kao što se pokazalo, nije bio nimalo naivan. Opel je kasnije izašao sa novim rešenjima za bitku s korozijom koja je umanjila patnje vlasnika. Što se "mazdine" tehnike tiče, rezultati su više nego vrlo dobri. To postaje očigledno kada se pogleda stanje cilindra i klipova posle 100.000 kilometara. Naši instrumenti nisu mogli da pronađu nijedan nedostatak.

 

 

Tehnički podaci
Motor           4-cilindrični benzinac
Ventili/vratila 4 po cilindru/2
Zapremina    1.598 kubika
Snaga         77 kW (105 KS) pri 6.000 o/min
Maks. obrtni momenat   144 Nm pri 4.000 o/min
Maksimalna brzina   184 km/h
Emisija CO2           149 g/km, Euro 4
Menjač/pogon        5-stepeni ručni, prednji
Rezervoar            55 l
Prtljažnik           340-1.360 l

Povezane teme: Mazda 3, Mazda, Auto Bild

Poslednji komentari


Marko Nikolic
Sreda, 02. 05. 2012. 10:57h
MIshell interesuje me posto si ti vlasnik Mazde da mi kazes samo jednu stwar koja me buni...je li mazda toliko tvrda i neudobna kao sto se prica ? jer mi je oko zapelo za ovo auto da ga kupim pa me interesuje tvoje misljenje..hvala ;)
dzony
Subota, 03. 12. 2011. 00:41h
neregistrovan korisnik
pouzdani su, ali fali im ono nesto! kvalitet enteriera, ponasanje u voznji i jos neke stvari su definitivno prednost golfa!
Milos-Radenkovic
Sreda, 30. 11. 2011. 03:33h
neregistrovan korisnik
Opet imamo nepotrebnu i neobjasnjivu potrebu nasih ljudi da o cemu god se pricalo, pricaju i uporedjuju sa Golfom?! Kao reakcija na to imamo misljenja da Golfa kupuju uglavnom "seljaci", odnosno nize do potpuno neobrazovani ljudi. Elem, da predjem na stvar. Zacudjujuce je zapravo to sto se pouzdanost i dugovecnost, mesaju sa necim sto ima samo jedan ubistveni zakljucak "Svaba je Svaba". U 21 veku nazalost ima toliki broj ljudi sa takvim razmisljanjem. Podaci o kvalitetu i pouzdanosti da stvar bude jos zanimljivija upravo dolaze iz Evrope, odnosno od "Svaba"! Nevidim nikakvog razloga da se bilo ko spori oko toga, ali..., valjda je to neophodno kod nasih ljudi. Licno sam imao iskustva da vozim Japanske automobile, neke polovne, a neke nove, i mogu vam reci, da nevredi dati ni jedan, jedini evro vise. Tacno je takodje, da zbog velike popularnosti Golfa kod nas, pametnije je kupiti "Svabu", valjda je svakome jasno do kog stepena ponesenosti je doslo, kada se prica o njumu kao o kraljebima Francuske, Luj 14, 15, odnosno Golf 2,3,5..., za ne poverovati. Najveca tehnicko-tehnoloska zemlja na svetu, kakva je nesumnjivo Japan je barem za mene dovoljan razlog da kupim i sa ponosom vozm njihov automobil. Ako se nesto priblizilo onoj cuvenoj "nema mu smrti",onda su to sigurno Mazde, Toyote, Honde it'd, pa ma kako se to nek svidjalo ili ne.
popp
Nedelja, 27. 11. 2011. 21:19h
neregistrovan korisnik
sarkazam
Plin
Nedelja, 27. 11. 2011. 16:23h
neregistrovan korisnik
Naravno da moze!!!! Samo je pitanje koliko je to isplativo.