Premijerno predstavljen prvi ikada BMW XM

U svetlu jubilarne proslave 50 godina M odeljenja, BMW je danas zvanično predstavio prvi ikada BMW XM, drugi jedinstveni M model, posle čuvenog BMW M1, koji je ugledao svetlost dana 1978. godine.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Reč je o prvom elektrifikovanom SAV modelu visokih performansi koji dolazi u ekskluzivnom i ekstravagantnom dizajnu uz moćne proporcije i konture, ali i sa novom interpretacijom izgleda prednjeg dela po ugledu na luksuzne automobile iz BMW game. Prvi ikada BMW XM ima podeljene farove, zlatni okvir prednje maske sa osvetljenjem i velike usisnike za vazduh u frontalnom delu, kao i točkove od 21 inča u standardnom paketu opreme (moguće je poručivanje točkova do 23 inča). 

Eksterijer poseduje više elemenata koji imaju sličnosti sa legendarnim sportskim BMW M1 automobilom i karakterišu ga široke lajsne na bokovima, kao i dva BMW ugravirana znaka na zadnjem staklu. Na zadnjem delu automobila nalazi se potpuno ravno staklo, kao i ekskluzivno dizajnirane izduvne cevi. Enterijer je izražen u jedinstvenom BMW XM dizajnu, za čiju su izradu upotrebljeni specijalni materijali, poput posebne kategorije „Vintage“ kože. Prednja sedišta su M multifunkcionalna, dok zadnji deo automobila poseduje luksuzni M Lounge. Uz prvi ikada BMW XM dolazi i poseban kožni volan, kao i standardni BMW Live Cockpit Professional koji je fokusiran na vozača.

U standardnom paketu uvršteno je i ambijentalno osvetljenje, četvorozonska automatska klima, Harman Kardon audio sistem, Travel & Comfort sistem, Head-Up displej, kao i opcionalni Bowers & Wilkins Diamond audio sistem sa dodatna četiri zvučnika u krovu automobila.
BMW XM poseduje zakrivljeni ekran koji ima 12,3-inčni informacioni displej i kontrolni ekran sa dijagonalom od 14,9 inča zasnovan na BMW operativnom sistemu 8. Vozačima se kod ovog modela nudi najveći izbor sistema asistencije u vožnji, pa tako standardna specifikacija uključuje upozorenje na frontalni sudar, upozorenje o napuštanju trake, uključujući i povratak u traku (uz pomoć pri upravljanju), kao i info sistem o ograničenju brzine. Pored toga moguća je i delimična autonomna vožnja sa ograničenjem brzine do 210km/h (koja je vremenski limitirana). Pogonski sistem je Plug-in hibridni i sastoji se od 8-cilindarskog benzinskog motora i veoma snažnog električnog motora. M HIBRID pogonski sistem u BMW XM modelu isporučuje ukupnu snagu od 480 kW/653KS (kombinacija motora sa unutrašnjim sagorevanjem - do 360 kW/489 KS i sistema električnog pogona - do 145 kW/197 KS).

Pored toga, M HIBRID pogonski sistem proizvodi maksimalni ukupni obrtni moment od 800 Nm (motor sa unutrašnjim sagorevanjem do 650 Nm u kombinaciji sa električnim motorom koji razvija do 280 Nm).
Kompaktna litijum-jonska baterija montirana je u pod vozila, ukupog iskoristivog kapaciteta 25,7 kWh i omogućava čisto električnu vožnju do 88km dometa po WLTP ciklusu i maksimalnu brzinu čisto električnog kretanja do 140 km/h. Bateriju je moguće naputi maksimalnom snagom od 7,4 kW.

Snaga se prenosi preko M xDrive pogona na sve točkove, koji veći deo snage prebacuje nazad. U raspodeli snage levo-desno pomaže standardni M sportski diferencijal na zadnjoj pogonskoj osovini. Uz posebne xDrive modove vožnje ovaj paket omogućava odlične performanse u svim situacijama. BMW XM ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde, što je propraćeno posebnim energičnim zvukom, koji potiče od njegovog sportskog izduvnog sistema sa dve cevi koje su po prvi put na BMW-u postavljene jedna iznad druge.
Proizvodnja BMW XM planirana je za decembar 2022. godine u Spartanburgu u SAD, dok će u ruke prvih kupaca stići na proleće 2023. godine.

Povezane teme: bmw xm, bmw, premijera
Ovu vest nije moguće komentarisati.