Novi rekord Toyote Mirai - VIŠE OD 1000 KILOMETARA s jednim punjenjem

Tačno 1003 km, uz nultu emisiju, Mirai je dostigao na javnim putevima, južno od Pariza i u regionima Loir-et-Cher i Indre-et-Loire, a udaljenost i potrošnju su potvrdile nezavisne organizacije.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

•Nakon obaranja rekorda, rezervoar je ponovo napunjen i automobil je bio spreman za nastavak vožnje za samo pet minuta
•Izuzetan domet preporučuje tehnologiju vodoničnih gorivnih ćelija kao idealno rešenje za vožnju na velike udaljenosti uz nultu emisiju

 

 

Putovanje je započelo u sredu, 26. maja u 5:43 ujutro na punionici vodonika HYSETCO u Orlyju, a završilo se nakon pređenih više od 1000 kilometara s jednim rezervoarom.
Tačno 1003 km, uz nultu emisiju, Mirai je dostigao na javnim putevima, južno od Pariza i u regionima Loir-et-Cher i Indre-et-Loire, a udaljenost i potrošnju su potvrdile nezavisne organizacije.
U obaranju rekorda korišćen je zeleni vodonik, a prosečna potrošnja goriva bila je 0,55 kg/100 km, dok je u rezervoar Miraija moguće smestiti 5,6 kg vodonika.

Novi Mirai je demonstrirao efikasnost i jednostavnost vožnje

Novi Mirai je deo druge generacije Toyotinih električnih vozila s gorivnim ćelijama. Nudi bolje performanse, elegantniji je i dinamičnijeg dizajna, a odlikuje se i novom voznom dinamikom u poređenju s prvom generacijom.
Povećana je i efikasnost sistema gorivnih ćelija koje, zajedno s većom zapreminom rezervoara i boljom aerodinamikom, doprinose većem dometu od približno 650 kilometara u uobičajenim uslovima vožnje, pri čemu dolivanje vodonika traje manje od pet minuta na punionicama s pritiskom od 700 bara.
U cilju dostizanja rekordnog dometa od 1003 km, vozači su se pridržavali eko načina vožnje, ali bez ikakvih posebnih tehnika koje bi bile nedostupne svakodnevnim vozačima.

Toyota Mirai i vodonik su u središtu projekta Beyond Zero

Beyond Zero naglašava da nulta emisija nije Toyotino konačno odredište.
Ona je samo jedan od koraka na Toyotinom putu elektrifikacije radi savladavanja prepreka i izgradnje bolje budućnosti za sve, ne zaustavljajući se na emisiji, ograničenjima, očekivanjima i preprekama.
Mirai jednostavno osvetljava aspekt „izvan emisije“ naglašavajući prednosti električne mobilnosti uz nultu emisiju, pružajući istovremeno sigurnost, udobnost, povećani domet i jednostavno punjenje goriva.
Štaviše, vodonik kao verodostojan i bogat resurs za transport i skladištenje energije, predstavlja snažnu priliku za stvaranje boljeg društva.
Vodonik može da pruži mobilnost uz nultu emisiju, ne samo za drumski prevoz, nego i za železnicu, brodove i avione, ali i proizvodnju energije za industriju, kancelarije i domaćinstva.
U tom pogledu, Toyota pruža podršku brojnim inicijativama za širenje i diversifikaciju primene gorivnih ćelija: električni generatori (EODev), brodovi (Hynova), taksi vozila, autobusi (Hype i RATP), kamioni (Hino), grad vodonika (Woven City) i druge namene.

Rekord je ostvarilo četiri vozača

U grupi od četiri vozača, koji su učestvovali u postavljanju rekorda, bio je i Victorien Erussard, osnivač i kapetan broda Energy Observer.
Energy Observer, kojem je Toyota partner, prvi je brod opremljen Toyotinim gorivnim ćelijama, energetski je nezavisan, ima nultu emisiju i zapravo je komunikacijski alat i istraživačka laboratorija za energetski prelaz. Energy Observer je sada prerastao u preduzeće koje se bavi istraživanjima i inovacijama. Nedavno je u Parizu predstavio potpuno novo izložbeno selo posvećeno obnovljivoj energiji i vodoniku.
Tokom tog događaja Ajfelov toranj je po prvi put osvetljen zelenim vodonikom, zahvaljujući generatoru na vodonik GEH2®, koje je razvila start-up organizacija unutar EODev, u kojoj je Toyota deoničar.
James Olden (inženjer u Toyota Motor Europe), Maxime le Hir (proizvodni menadžer za Mirai) i Marie Gadd (PR menadžer u Toyota France) bili su preostali deo ekipe vozača.

 

Izjave:

Frank Marotte, CEO u Toyota France
„Postigli smo zadivljujuće ostvarenje s novim Miraijem. Upravo je pristup Započni svoje nemoguće (Start Your Impossible), pristup pomeranja granica, bio taj koji nas je pogonio, a danas smo to ponovno dokazali. Želio bih da zahvalim ekipama iz Toyota France i Toyota Europe, kao i Victorienu iz Energy Observera, s kojim delimo istu viziju i iste ambicije. Ovo snažno partnerstvo će nam pomoći da snažnije doprinesemo boljem društvu koje brine o zaštiti okoline. Vodeći se Toyotinim željama „Beyond Zero“: zauzmite svoje mesto na putu u budućnost“.

 

Victorien Erussad, osnivač i kapetan Energy Observera
„Jako sam srećan što sam učestvovao u ovom izazovu od 1000 km za upravljačem novog Miraija. Toyota je oduvek bila predvodnik u inovacijama s vodonikom, a naša saradnja je svake godine sve jača. Kao bivši takmičar u jedriličarskim trkama okeanom, obožavam izazove i najtoplije zahvaljujem Franku Marotteu i njegovom timu što su me poveli na ovu pustolovinu uz nultu emisiju, na kojoj smo pokazali da ništa nije nemoguće i da je mobilnost uz vodonik ovde već danas“!


Najvažniji podaci

Pređena udaljenost s jednim rezervoarom vodonika: 1003 km
Prosečna potrošnja vodonika: 0,55 kg/100 km
Preostali domet (prema prikazu na instrument tabli): 9 km

Povezane teme: toyota, Mirai, rekord
Ovu vest nije moguće komentarisati.