EQS: Dizajn za sva čula

EQS je potpuno elektična luksuzna limuzina brenda Mercedes. Na taj način, Mercedes-EQ redefiniše ovaj segment automobila

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Štutgart. EQS je potpuno elektična luksuzna limuzina brenda Mercedes. Na taj način, Mercedes-EQ redefiniše ovaj segment automobila. EQS je tako prvi model zasnovan na modularnoj arhitekturi vozila za luksuzna električna vozila. Spajajući tehnologiju, dizajn, funkcionalnost i povezanost, EQS oduševljava i vozače i putnike. Sa Cd vrednošu koja kreće od 0,20, postavlja se novi aerodinamični standard za proizvodnju vozila. Podržan veštačkom inteligencijom (AI), olakša se svakodnevni život u mnogim oblastima. EQS će se proizvoditi zajedno sa S-Klasom i Mercedes-Maybach S-Klasom u poptuno “karbon-neutralnoj” Fabrici 56 u Sindelfingenu, najmodernijem pogonu za proizvodnju automobila brenda Mercedes-Benz. Baterijski sistemi se proizvode u obližnjem mestu Untertürkheim, u delu fabrike Hedelfingen. EQS će biti predstavljen u Evropi ovog avgusta.

EQS se može doživeti gotovo svim čulima. Ovaj potpuno električni model vrhunskog ranga predstavlja novu dimenziju u estetici i luksuzu. U isto vreme, EQS svedoči o strasnoj posvećenosti svojih programera i dizajnera elektičnoj mobilnosti.

Ovaj "Digital Deep Dive Design" prezetuje neke od inovacija. Niže je pregled najznačajnijih, od A za aerodinamiku do Z za”zero-layer” koncept:

InovacijaOpisIskustvo kupaca
AerodinamikaSvetski rekord. Prvi serijski automobil na svetu sa Cd vrednošću počev od 0,201

Veći domet.
ENERGIZING NATURENovi ENERGIZING COMFORT programi sa umirujućim zvukovimaOpuštajuće
HEPA filterRazrađeni sistem filtera čisti dolazni spoljni vazduh sa veoma viskim nivoom filtracije.U unutrašnjosti, vazduh gotovo da nema čestica fine prašine, polena i neprijatnih mirisa
MBUX HyperscreenCela instrument tabla je vrhunski široki ekran.Napredni luskuz na prvi pogled – za oba putnika na prednjim sedištima
Dizajn sa jednim lukom (One-bow)Povijene (lučne) linijeInovativna estetika
Bežično ažuriranje "Over-the-air" (OTA):Aktiviranje funkcija vozila putem WLAN tehnologijeEQS ostaje ažuran tokom čitavag životnog veka vozila
Zvučni doživljajRazličiti zvučna okruženja, uključujući opcioni zvuk vožnje u unutrašnjostiInteraktivni zvučni doživljaj
Koncept nultog nivoa (Zero-layer)Ključne aplikacije koje odgovaraju situaciji i sadržaju su uvek u polju viđenja na najvišem MBUX nivou. Još jednostavnije upravljanje personalizovanim predlozima; još manje ometanja vozača

Mercedes-Benz menadžement o modelu EQS

"Mi u Mercedesu težimo ničem manjem nego liderstvu na polju elektične mobilnosti i digitalizacije kroz inteligentnu strategiju platforme i pristupu zasnovanom na softveru. Novi EQS to pokazuje: sledimo sopstveni Mercedes put nudeći kupcima visoko efikasno, električno i luksuzno iskustvo sa našim električnim vozilima."
Markus Schäfer, Član borda menadžemeta kompanija Daimler AG i COO of Mercedes-Benz Cars
"Sa našim EQS modelom, kreirali smo potpuno novu, buduću generaciju luksuznih automobila. Sledeći naš stil definisan kao “sensusal purity”, mi stvaramo želju, kombinujući prelepu zavodljivu skulpturu sa najnaprednijim proporcijama. Ključne karakteristike poput dizajna sa jednim lukom, i holistički integrisanog, veoma ublaženog glatkog stila – to je ono što daje EQS-u sportski i progresivni izgled. To je ono što ga izdvaja od bilo kojeg drugog vozila koje smo ikad stvorili - to je ono što čini naš EQS tako izvanrednim."
Gorden Wagener, Direktor dizajna Daimler Grupe

 

Može se doživeti svim ljudskim čulima

Videti, čuti, mirisati, osetiti i okusiti, to su klasična ljudska čula. Novi EQS deluje na prva četiri na mnogo načina:
1.Vizuelna percepcija: preko 100 miliona ćelija čepića i štapića locirani su u mrežnjači ljudskog oka. Ovi senzorne ćelije omogućavaju nam da vidimo, na primer, karakterstike EQS-a koje su revolucionarne za luksuzna vozila, kao što je dizajn kabine napred ili kupe linije sa jednim lukom. Ovo na prvi pogled jasno razlikuje EQS od vozila sa konvencionalnim pogonom, a dalje je naglašeno crnom pločastom maskom i dizajnom.
Dizajneri su imali misiju i priliku da kroče potpuno novim putem u oblikovanju enterijera. Iskoristili su ovu slobodu: MBUX Hyperscreen je jedna od novina u novom EQS modelu. Udubljeni ekran pruža se ispred putnika od levog do desnog A-stuba poput okeanskog talasa. Pored same veličine, visokokvalitetni, detaljni dizajn takođe garantuje “wau” efekat. MBUX Hyperscreen intergisan je u instrument tablu na minimalistički način. Okružuju ga samo tanki srebrni, okvir u senci, uska traka ventilacionog otvora i uski kožni okvir. Traka ventilacionog otvora se proteže celom dužinom na vrhu i istovremeno je veoma tanka. Ove ektremne proporcije, zajedno sa staklenim talasom MBUX Hyperscreen-a, stvaraju avangardnu arhitekturu kokpita. Miran i jasan dizajn panela vrata pozajmljuju se iz dizajna enterijera modernih životnih prostora. Avangardni, kao i tradicionalni materijali i boje daju unutrašnjosti posebnu atmosferu. Još jedna vizuelna karaktersitika je head-up displej sa sadržajem proširene stvarnosti.

2.Slušna percepcija: ljudi zvučne talase percipiraju ušima. Utisak slušanja EQS-a se kreće od udobne tišine do interaktvnog zvučnog iskustva. Holističkom produkcijom zvuka, Mercedes stručnjaci za zvuk učinili su da se paradigma preusmeri sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem na akustički osetljiv električni automobil. EQS dolazi iz fabrike sa dva zvučna okruženja: Srebrni Talas i Živopisni Tok. Oni se mogu odabrati ili isključiti kao zvučni doživljaj na centralnom displeju. Vozača i putnike zvučno pozdravljaju kada se približavaju vozilu i kada ulaze. Odgovarajući zvuk aure takođe prati izlazak i zaključavanje EQS-a. Opcioni zvuk vožnje, koji reprodukuju zvučnici u unutrašnjosti, takođe je deo odgovarajućeg zvučne kulise. Novi programi ENERGIZING NATURE, deo sistema ENERGIZING COMFORT, takođe nude impresivno realistično iskustvo slušanja. Umirujući zvuci, Forest Glade, Sounds of the Sea i Summer Rain, kreirani su u saradnji sa akustičarem prirode, Gordonom Hemptonom. Usluge striminga su još jedna aleternativa novoj tišini i interaktivnom zvuku vožnje u automobile: sa uslugom Online Music, Mercedes-Benz je intergisao sve glavne ulsuge strimovanja muzike u MBUX sistem za zabavu.

3.Olfaktorna percepcija: dok dišemo, mirisi se konstantno opažaju. Dva sistema prijavljuju mirise mozgu nezavisno jedan od drugog: milioni receptora u nosnoj sluznici i krajevima trigeminalnog nerva. EQS ima nešto protiv neprijatnih mirisa: njegov veliki HEPA filter (High Efficiency Particulate Air) vrlo efikasno čisti spoljni vazduh od fine prašine, čestica i polena. Specijalni aktivni ugalj u HEPA filteru i filteru kabine, takođe filtrira sumpor-dioksid i azotne okside, kao i mirise. U HEPA filteru koristi se oko 600 grama aktivnog uglja. Površina filtracije odgovara površini od oko 150 fudbalskih terena.
Aktivno parfimisanje EQS-a deo je paktea AIR-BALANCE. Novi miris sastavljen je za novi vrhunski električni model: No.6 MOOD Linen.

4.Haptička percepcija: koža je najveći čovekov čulni organ. Pomoću nje osećamo, na primer, da li si su stvari meke ili tvrde, tople ili hladne, mokre ili suve. U unutrašnjosti EQS-a možete mnogo toga osetiti: lepršave kožne površine sa složenim šavovima ili dinamičnom perforacijom; moderna fina struktura NEOTEX-a, koja kombinuje izled nubuk kože i visokotehnološkog neoprena, ukrasni elementi od pravog drveta. Centralni i putnički displej MBUX Hyperscreen-a takođe nude povratne informacije. Ako prst dodirne određene tačke ekrana osetljivog na dodir, korisnik na glatkoj površini oseti impulse koji ostavljaju utisak mehaničkog prekidača. Još jedno operativno pomagalo je takozvana povratna sprega oba ekrana. Različiti nivoi pritisaka na staklo menjaju odaziv. Na primer, MBUX zatim prelazi na drugi nivo menija. Konačno, do deset različitih programa masaže mogu se aktivirati. Koristeći vibracione motore u sedištima, takođe se može pojačati efekat opuštajuće masaže toplotom po principu vrućeg kamena. U tu svrhu, grejanje sedišta kombinuje se sa vazdušnim komorama na naduvavanje višekonturnih sedišta.

Sposoban za učenje zahvaljujući veštačkoj inteligenciji (AI)

EQS nije samo automobil koji privlači (skoro) sva ljudska čula. Kao izuzetno inteligentno vozilo, EQS i sam ima čula. U zavisnosti od opreme, do 350 senzora različitih vrsta se koriste kao senzorni organi u svim delovima automobila. Oni mere razdaljine, brzine i ubrzanja, uslove osvetljenja, padavine i temperature, zauzetost sedišta kao i kretanje vozačevih kapaka, ali i govor putnika. Ove informacije obrađuju kontrolne jedinice koje, upravljane algoritmima, donose odluke brzinom munje. Dakle, one su mozak. Ali, mnogo informacija je korisno samo ako nešto možete da učinite sa njima. Novi EQS može proširiti svoje mogućnosti na osnovu novih iskustava, jer zahvaljujući veštačkoj inteligenciji sistem poseduje ogromne sposobnosti za učenje.

Nekoliko primera kako i gde AI poboljšava korisničko iskutvo:
•Opcioni zvuk vožnje je interaktivan i reaguje na različite parametre, poput položaja papučice gasa, brzine i rekuperacije. Izbor režima vožnje takođe utiče na zvuk vožnje. Inteligentni algoritmi za dizajn zvuka izračunavaju zvukove u Burmester® surround sistemu u realnom vremenu, a zvučnici ih reprodukuju.
•ENERGIZING COACH preporučuje jedan od ENERGIZING COMFORT programa Freshness, Warmth, Vitality ili Joy, u zavisnosti od situacije i pojedinca. Ukoliko je povezan Mercedes-Benz vivoactive® 3, Mercedes-Benz Venu® pametni sat ili drugi odgovarajući Garmin® uređaj, lične vrednosti kao što su nivo stresa ili kvalitet sna optimizuju preciznost prporuke.
•MBUX sistem proaktivno pokazuje prave funkcije u pravo vreme. Kontekst-osetljiva svesnost vrši konstantnu optimizaciju, prema promenama u okolini i prema ponašanju korisnika. Takozvani nulti sloj (zero layer) nudi korisniku dinamički, objedinjeni sadržaj iz celog MBUX sistema, a samim tim i povezane usluge na najvišem nivou MBUX informativne arhitekture. MBUX Interior Assistant prepoznaje operativne zahteve na osnovu pokreta, a u EQS-a to je dostupno I pozadi.

Mercedes-EQ: liderstvo u elektrifikaciji i održivoj proizvodnji

Kao deo svoje inicijative "Ambition 2039", Mercedes-Benz radi na ponudi ugljen-neutralne flote novih vozila za manje od 20 godina. Već 2030. godine, kompanija namerava da više od polovine prodatih automobila bude sa električnim pognom (xEV) – ovo uključuje potpuno električna vozila i plug-in hibride.

EQS se proizvodi zajedno sa S-Klasom i Mercedes-Maybach S-Klasom u Fabrici 56 u Sinderfingenu, najmodernijem pogonu Mercedes-Benza za proizvodnju automobila. Potpuno u skladu sa Ambition 2039, ova moderna fabrika automobila je fabrika bez ugljenika - potpuno “carbon-neutral” i sa znatnom smanjenim potrebama za energijom. Inovativne tehnologije i procesi koji optimalno pomažu zaposlenima u svakodnevnom radu, sistemski su uvedeni u celoj zgradi.

Lokalna proizvodnja baterija je glavni faktor uspeha u strateškoj električnoj inicijativi brenda Mercedes-Benz - i presudan element kada je reč o mogućnostima fleksibilnog i efikasnog zadovoljavanja globalne potražnje za električnim vozilima. Kao deo Mercedes-Benz Drive Systems Campus-a u Untertürkhein, Hedelfingen pogon je odgovoran za proizvodnju Mercedes-EQ baterijskih sistema za EQS.

Kontakt:

Aleksandra Miladinović, +381 (0) 11 3019-041, aleksandra.miladinovic@starimport.rs

Više informacija o Mercedes-Benz proizvodima dostupno je na:
www.mercedes-benz.rs
www.mercedes-benz.ba
www.mercedes-benz.com

Zanimljive činjenice i brojke


Novi EQS: na prvi pogled
Sa MBUX Hyperscreen-om čini se da se nekoliko ekrana neprimetno spaja, što rezultira impresivnom širinom zakrivljenog ekrana širine preko 141 centimetar. Površina koju putnici percipiraju je 2432,11 kvadratnih cm.

Veliko staklo koje porkiva MBUX Hyperscreen je trodimenzionalno zakrivljen u procesu oblikovanja na temperaturama od približno 650°C. Ovaj postupak izrade omogućava prikaz jedinice displeja bez izobličenja po celoj širini vozila, bez obzira na radijus staklenog pokrova.

U zavisnosti od opreme, do 350 senzora nadgleda funkcije EQS-a i istražuje okolinu vozila. A u taj broj ne računamo antene. Senzori mere, na primer, razdaljinu, brzinu i ubrzanje, uslove osvetljenja, padavine i temperature, zauzetost sedišta, kao i kretanje kapaka vozača ili govor putnika.
Opcionalni zvuk vožnje EQS-a interaktivan je i reaguje na različite parametre kao što su položaj papučice gasa, brzina ili rekuperacija.
No.6 MOOD Linen – naziv je mirisa dizajniranog posebno za EQS. Nosi broj 6 jer su prvi električni automobili dodati u paletu modela 1906. godine sa vozilima "Mercédès Electrique"
Više od 40 novih izuma našli su svoj put do EQS modela. Pored toga, 20 dizajnerskih aplikacija štiti izvanredan dizajn električne luksuzne limuzine.
Da bi došao do najvažnijih aplikacija MBUX-a, korisnik mora da se kreće kroz 0 nivoa menija. Zbog toga se naziva “zero layer”.
Površina prikaza opciono dostupnog većeg head-up displeja odgovara ekranu dijagonale od 77 inča. Projekciona jedinica sastoji se od matrice visoke rezolucije od 1,3 miliona individualnih ogledala.
"Mercedes-Benz znak" korišćen je na više mesta u EQS, na primer, u spoljašnjosti kao posebna varijanta Black panel maske prednjeg dela ili u dizajnu točkova od lakih legura. U unutrašnjosti Mercedes-Benz uzorak se može naći na ukrasnim elementima sa pozadinskim osvetljenjem sa laserski isečenim zvezdicama, odnosno na suvozačevom ekranu u vidu ukrasne digitalne slike. U pitanju je apstraktni trodimenzionalni znak zvezde zasnovan na ranom zaštitnom znaku kompanije Daimler Motorengesellschaft (DMG), koji je uveden u registar zaštitnih žigova 9. februara 1911.


HEPA filter (High Efficiency Particulate Air) kao deo opcione opreme
ENERGIZING AIR CONTROL Plus, sa zapreminom od 9,82 dm³ čisti dolazni spoljni vazduh sa veoma visokim nivoom filtracije. Eliminiše se preko 99,65 procenata čestica svih veličina. Za neutralisanje mirisa koristi se oko 600 grama aktivnog uglja. Područje apsopcije ekvivalentno je oko 150 fudbalskih terena.
Za haptične povratne informacije tokom rada, ukupno 12 pokretača je smešteno ispod površina ekrana osetljivog na dodir MBUX Hyperscreen-a. Ukoliko prst dodirne odrđena mesta, oni pokreći opipljive vibracije na poklopcu.
Burmester® surround sistem zvuka u EQS-u sastoji se od 15 zvučnika ukupne snage od 710 vati I proizvodi neobično izražajan, prirodan zvuk – tzv. Burmester "feel-good zvuk".
Premaz na pokrivnom staklu olakšava čišćenje MBUX Hyperscreen-a. Samo zakrivljeno staklo sastoji se od aluminijumskog silikata otpornog na ogrebotine.
EQS je pri serijski automobile sa Cd vrednošću od 0,20 . Na taj način koristi prednosti namenskog dizajna.
8 CPU jezgara, 24 GB RAM memorije i 46,4 GB po sekundi propusnog opsega su samo neke od tehničkih podataka MBUX-a.
Osvetljenost MBUX Hyperscreen-a prilagođava se uslovima okoline pomoću podatka merenja 1 višenamenske kamere i 1 dodatnog senzora svetlosti.
Sa do sedam profila, površina prikaza MBUX Hyperscreen-aza suvozača može se individualizovati.
"Hey Mercedes" podržava 27 jezika zahvaljujući Natural Language Understanding (NLU).

Povezane teme: mercedes, EQS, Mercedes-EQ
Ovu vest nije moguće komentarisati.
Odvezite se na planinu: Opelovi električni automobili su jaki u planinskim predelima

Odvezite se na planinu: Opelovi električni automobili su jaki u planinskim predelima

• Kralj planine: Opel Grandland X plug-in hybrid sa jakom snagom i rekuperacijom • Dinamične sa snažnim...»

Da li znate da vaš auto ne zna da je lockdown?

Da li znate da vaš auto ne zna da je lockdown?

Nove mere Vlade RS koje nalažu da se u narednom periodu zatvaraju svi objekti koji ne obezbeđuju osnovne...»