Mini predstavio hibridni "kantrimen"
I Mini se naelektrisao! Britnaska marka u vlasništvu BMW-a predstavila je model "Kuper S E kantrimen ol-4", plag-in hibridnu verziju koja ima opciju da se kreće isključivo na električnu energiju.
Pogonski sistem čine trocilindrični benzinski motor i sinhroni elektro-motor, koji zajedno proizvode 165 kilovata (224 konjske snage, 385 njutnmetara maksimalnog obrtnog momenta). Ovaj "kantrimen" zamišljen je kao idealno prevozno sredstvo u urbanim sredinama, gde korisnici mogu da korste prednosti vožnje isključivo na električnu energiju. Model je, ipak, daleko od isključive upotrebe u gradskoj vožnji, s obzirom da je u stanju da razvije maksimalnu brzinu "na struju" od 125 km/h, uz domet sa jednim punjenjem baterije od 42 kilometra.
Kompletan razvoj uradilo je BMW-ovo "i-Performans" odeljenje, koje je nedavno predstavilo i "seriju 5" koja funkcioniše na sličnom principu
Iako deluje da Mini u ovoj oblasti razvoja automobilskih pogona samo prati trendove, poznavaoci se sigurno sećaju da je upravo ovaj brend još 2008. godine lansirao "mini e", prvi potpuno električni automobil u okviru BMW grupe, čija eksploatacija je poslužila za razvoj sada dobro poznatog "BMW i3".
Ako se zadržimo samo na motoru na unutrašnje sagorevanje u hibridnom "kantrimenu", on otkriva sasvim zadovoljavajuće tehničke karakteristike - reč je od trocilindričnom tvin-turbo benzincu sa 1,5 litara radne zapremine, koji razvija 136 konjskih snaga i maksimalni obrtni moment od 220 njutnmetara, koji se dobijaju već od 1.250 obrtaja u minutu. Motor se kombinuje sa 6-stepenim "steptronik" menjačem, a snagu prenosi na prednju osovinu, dok automobil, kao hibrid, poseduje razvijeni sistem pogona na svim točkovima.
Tik uz elektro-motor koji je smešten pozadi nalazi se litijum-jonska visokonaponska baterija kapaciteta 7,6 kilovat-časova, koja se u potpunosti puni za dva časa i 30 minuta. Ukoliko se punjenje obavlja preko standardne utičnice, baterija je puna za tri časa i 15 minuta.
Zbog izmenjenog sistema rada automobila, enterijer je pretrpeo minimalne izmene, a i prtljažnik nema značajno manju zapreminu u odnosu na standardnu verziju. Konstruktori su se potrudili da korisnici ovog automobila što manje primete da se voze u plag-in hibridu…
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Četvrtak, 11. 05. 2017. 05:50h