Ovaj automobil košta 9.000 evra i ide na - vazduh!

Ovaj automobil košta 9.000 evra i ide na - vazduh!

Čovek iza ovog projekta se zove Gaj Negre, koji je u saradnji sa firmom Zero Prodajete polovni auotomobil? Postavite besplatan... »

Poštovani čitaoci, ostavljanje komentara na vesti starije od 5 dana nije moguće.

Prijavi komentar

rebro
Sreda, 02. 09. 2015. 10:47h
neregistrovan korisnik
Beskorisno je praviti električni automobil ili ovaj na vazduh kada je za samo izradu istih potrebna NAFTA. Plastika se pravi od nafte. Pneumatici se prave od nafte. O čemu pričamo? Oim automobilim ne možete da se putujete dalje od grada u kome živite jer mu je domet 128km. Sa električnim automobilom je ista stvar u pitanju. I koja je svrha? Da se uzmu pare za nečiji hir. Dokle god se vadi nafta i od nje pravi 99% robe i hrane na planeti, dotle će ovakvi automobili biti samo hir i ništa više. Pa za jedan pneumatik je potrebno 29 litara nafte!
Preporuka:
39
280
Odgovori

Prijavi komentar

kanada
Sreda, 02. 09. 2015. 12:07h
neregistrovan korisnik
@rebro : koliko je tezak i kako radi u zimskim uslovima na -40 i 10cm snega?
Preporuka:
41
7
Odgovori

Prijavi komentar

Gruzanin
Četvrtak, 03. 09. 2015. 14:11h
neregistrovan korisnik
@kanada : Ima dodatak za GRTALICU!
Preporuka:
11
0
Odgovori

Prijavi komentar

Andreja
Četvrtak, 03. 09. 2015. 20:42h
neregistrovan korisnik
@kanada : Ako duna jaci vetar nema nista od voznje.Daj Boze da ga ne prevrne jer ima tri tocka.
Preporuka:
7
1
Odgovori

Prijavi komentar

zlotvor
Sreda, 02. 09. 2015. 12:27h
neregistrovan korisnik
@rebro : ma od reciklirane plastike ;)
Preporuka:
29
2
Odgovori

Prijavi komentar

ja
Sreda, 02. 09. 2015. 12:28h
neregistrovan korisnik
@rebro : Nek si ti izmerio da je za jedan pneumatik potrebno 29 litara a ne 28 ili 30...
Preporuka:
81
10
Odgovori

Prijavi komentar

Mile
Sreda, 02. 09. 2015. 12:30h
neregistrovan korisnik
@rebro : Jeste u pravu si . Samo jedan mali detalj si zaboravio a to je da ostalim automobilima treba benzin da bi isli cak i po mestu gde zivis za razliku od ovog kom ne treba benzin.Zamisli koliko bi se smanjilo zagadjenje ako bi svi automobili isli na vazduh.Ziro polusn solusn
Preporuka:
111
6
Odgovori

Prijavi komentar

Svasta
Sreda, 02. 09. 2015. 15:47h
neregistrovan korisnik
@Mile : A komprimovani vazduh dobijas iz strujnog kompresora koji napaja struja iz uglja ili nuklearke. Solarni paneli, hidrocentrale i vetar imaju malo ucesce ne zato sto su nerentabilni nego sto su nepouzdani. Tako da ta nula i nije nula...
Preporuka:
10
10
Odgovori

Prijavi komentar

Lune
Četvrtak, 03. 09. 2015. 13:42h
neregistrovan korisnik
@Svasta : Vidi se da su ti idoli u EPS. Dok oni ovde vrte palčeve, Danci, Nemci ili Španci su, svaki za sebe, instalirali samo u poslednjih deset godina vetroelektrena sa više instalisane snage od celokupne srpske elektroprivrede, sa sve Đerdapom i Obrenovcem zajedno. Toliko o nepouzdanosti.
Preporuka:
11
2
Odgovori

Prijavi komentar

rebro
Sreda, 02. 09. 2015. 16:39h
neregistrovan korisnik
@Mile : Ziro polušn? A šta ćemo sa proizvodnjom nafte i njenih derivata? Pa nije valjda da ta proizvodnja ne zagađuje planetu a vozila zagađuju.
Preporuka:
2
5
Odgovori

Prijavi komentar

murko
Sreda, 02. 09. 2015. 12:58h
neregistrovan korisnik
@rebro : Jel si cuo nekad da maltene postoje pumpe na svakih 10km... Svasta ima danas da procitas...
Preporuka:
65
4
Odgovori

Prijavi komentar

rebro
Sreda, 02. 09. 2015. 16:38h
neregistrovan korisnik
@murko : Ne možeš na svakoj pumpi da napuniš električni automobil. U Češkoj nemaš ni gas da kupiš na svakoj pumpi a ne strujom da puniš kola.
Preporuka:
6
2
Odgovori

Prijavi komentar

Glupi-avgust
Sreda, 02. 09. 2015. 13:15h
neregistrovan korisnik
@rebro : Kao prvo, i da se svi proizvodi na planeti prave od nafte pitam se zasto bi morali da naftu koristimo kao pogonsko gorivo ?! Kao drugo, ne mora automobil da bude od plastike. Moze da se pravi od drugih materijala, kako bi bili sto laksi, kao sto se karoserija nekih automobila pravi npr. od aluminijuma. Kao trece, kada pogledate sve troskove, pocev od kupovine automobila, odrzavanja, do kupovine goriva, gorivo ispadne najveca stavka. Npr. platite polovan automobil 4000 evra, a izracunajte koliko cete platiti goriva u narednih 5 godina ako npr. godisnje prelazite 20000 km. Cetvrto, koliko sam video ovde bi odrzavanje bilo znatno jeftinije. Peto, nije mi jasno kako bi se drzava odrekla ekoloskih i drugih poreza, kada bi vozili ovakva vozila :) Sve najbolje
Preporuka:
86
1
Odgovori

Prijavi komentar

rebro
Sreda, 02. 09. 2015. 16:44h
neregistrovan korisnik
@Glupi-avgust : SVE se pravi od nafte! Druga je stvar što ti misliš da se pravi od kamena i zemlje. Da bi napravio aluminijum potrebno je da se iskopa ruda a ona se kopa bagerima koji opet idu na naftu i prave se od nafte. Druže, četkica za zube se pravi od nafte. P čemu pričamo dalje? Što se tiče polovnog automobila tu nikako ne možeš da uštediš, a nijedan autmobil nije pravljen da bi se na njemu štedelo. Ovakvi automobili su skupi a idu na vazduh. Pa gde je tu logika? Logika je u ostvarivanju profita i dokle god je to tako, dotle će biti neisplativo.
Preporuka:
3
13
Odgovori

Prijavi komentar

Laki
Sreda, 02. 09. 2015. 23:15h
neregistrovan korisnik
@rebro : Nije. Besmisleno je u nedogled sagorevati naftu dok nam ista treba kao sirovina za plastiku.
Preporuka:
7
0
Odgovori

Prijavi komentar

Marinero
Četvrtak, 03. 09. 2015. 23:57h
neregistrovan korisnik
@rebro : Kojih dimenzija guma? Nije isto valjda guma za juga i niskoprofilne ?
Preporuka:
3
0
Odgovori

Prijavi komentar

00
Sreda, 02. 09. 2015. 10:50h
neregistrovan korisnik
Lepo.
Preporuka:
88
5
Odgovori

Prijavi komentar

boki
Sreda, 02. 09. 2015. 12:15h
neregistrovan korisnik
@00 : Zanimljivo, ali daleeeko od lepog. Nije mi jasno zasto ekoloski automobili moraju da budu takoo RUZNI!!
Preporuka:
56
13
Odgovori

Prijavi komentar

pffff
Sreda, 02. 09. 2015. 12:49h
neregistrovan korisnik
@00 : Ako te neko udari , ode u "VAZDUH" :)
Preporuka:
46
3
Odgovori

Prijavi komentar

hocu
Sreda, 02. 09. 2015. 10:51h
neregistrovan korisnik
zelim!
Preporuka:
103
4
Odgovori

Prijavi komentar

User3
Sreda, 02. 09. 2015. 10:51h
neregistrovan korisnik
Kako bih voleo da radim u ovoj firmi na havajima!!!!
Preporuka:
100
5
Odgovori

Prijavi komentar

Radojka
Sreda, 02. 09. 2015. 10:55h
neregistrovan korisnik
A koliko prelazi, 300 metara?
Preporuka:
6
175
Odgovori

Prijavi komentar

Filip
Sreda, 02. 09. 2015. 10:56h
neregistrovan korisnik
Bezveze, nema retrovizore :)
Preporuka:
13
85
Odgovori

Prijavi komentar

presipanje
Sreda, 02. 09. 2015. 10:57h
neregistrovan korisnik
A odakle energija da se kompresuje vazduh?
Preporuka:
29
104
Odgovori

Prijavi komentar

Nenad
Sreda, 02. 09. 2015. 12:07h
neregistrovan korisnik
@presipanje : procitaj ceo text...
Preporuka:
38
3
Odgovori

Prijavi komentar

Red-John
Sreda, 02. 09. 2015. 12:12h
neregistrovan korisnik
@presipanje : hajde da nagadjam...akumulator?
Preporuka:
8
27
Odgovori

Prijavi komentar

Logicno
Sreda, 02. 09. 2015. 12:34h
neregistrovan korisnik
@presipanje : Bravo kralju. Suštinsko pitanje.
Preporuka:
8
28
Odgovori

Prijavi komentar

Mile
Sreda, 02. 09. 2015. 23:18h
neregistrovan korisnik
@Logicno : Nije: vetar, solarna energija, plima i oseka. Ali nema tog kod nas. A? Ali bice jos malo.
Preporuka:
0
0
Odgovori

Prijavi komentar

Petar
Sreda, 02. 09. 2015. 23:17h
neregistrovan korisnik
@presipanje : Mozda vetar, solarna energija itd.
Preporuka:
1
0
Odgovori

Prijavi komentar

DjuroDrive
Sreda, 02. 09. 2015. 10:57h
neregistrovan korisnik
Sjajno!
Preporuka:
54
3
Odgovori

Prijavi komentar

KM
Sreda, 02. 09. 2015. 12:11h
neregistrovan korisnik
@DjuroDrive : Genijalno! A nije ni toliko skupo! Ako ovo funkcioniše kako valja, treba zabraniti sve ostale automobile.
Preporuka:
34
7
Odgovori

Prijavi komentar

sbbkbb
Sreda, 02. 09. 2015. 11:00h
neregistrovan korisnik
Osim ako ih naftni giganti ne uniste na vreme...
Preporuka:
97
7
Odgovori

Prijavi komentar

Nenad
Sreda, 02. 09. 2015. 12:07h
neregistrovan korisnik
@sbbkbb : Kao i gomilu drugih projekata u proteklih 50 god....
Preporuka:
38
3
Odgovori

Prijavi komentar

lokalpatriota
Sreda, 02. 09. 2015. 11:06h
neregistrovan korisnik
ubice ga naftni lobi
Preporuka:
89
8
Odgovori

Prijavi komentar

Vlada
Sreda, 02. 09. 2015. 11:06h
neregistrovan korisnik
Nikad mi nece biti jasno zasto se svi proizvodjaci ekoloskih vozila svim silama trude da naprave sto ruzniji automobil.
Preporuka:
144
24
Odgovori

Prijavi komentar

Ja
Sreda, 02. 09. 2015. 11:07h
neregistrovan korisnik
Ovo mora da se kupi...
Preporuka:
61
4
Odgovori

Prijavi komentar

njam
Sreda, 02. 09. 2015. 11:10h
neregistrovan korisnik
idealan. i brzina koju moze da razvije - taman. malko dundast za moj ukus, ali to mi je najmanje bitno - kako sta izgleda.
Preporuka:
71
3
Odgovori

Prijavi komentar

Mhm-da
Sreda, 02. 09. 2015. 11:11h
neregistrovan korisnik
Ovo je jako ružno!
Preporuka:
27
52
Odgovori

Prijavi komentar

zoki
Sreda, 02. 09. 2015. 11:14h
neregistrovan korisnik
Ipak moze, samo kad se hoce.
Preporuka:
47
3
Odgovori

Prijavi komentar

vucko
Sreda, 02. 09. 2015. 11:21h
neregistrovan korisnik
A taj komprimovani vazduh koji se koristi za pogon se sam od sebe komprimuje? Ili ipak troši za taj proces neku energiju iz nekog drugog izvora? Da li je onda emisija tog vozila zaista nulta?
Preporuka:
26
91
Odgovori

Prijavi komentar

Nenad
Sreda, 02. 09. 2015. 12:09h
neregistrovan korisnik
@vucko : A da procitas ceo tekst....
Preporuka:
24
7
Odgovori

Prijavi komentar

petarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Sreda, 02. 09. 2015. 12:39h
neregistrovan korisnik
@vucko : može da se kompresuje uz pomoć energije dobijene iz hidroelektrane, vetrenjača, solarnih panela.. Dobro verovatno se kompresuje uz pomoć nafte ili termoelekrana, ali nemojte da cepidlacite
Preporuka:
43
1
Odgovori

Prijavi komentar

taca
Sreda, 02. 09. 2015. 14:37h
neregistrovan korisnik
@vucko : kompresori koriste električnu energiju da bi komprimovali vazduh. Iste te kompresore koristite na pumpi kad pumpate gume tako da je bespotrebno dalje raspravljati o kompresorima. Takođe oni se samo zagrevaju i ne prave zagađenje. ;)
Preporuka:
2
0
Odgovori

Prijavi komentar

Akipaki
Sreda, 02. 09. 2015. 11:22h
neregistrovan korisnik
Bilo bi lepo kad bi ovo zaživelo u gradovima, da se smanji nivo zagadjenosti vazduha.
Preporuka:
89
2
Odgovori

Prijavi komentar

Zare
Sreda, 02. 09. 2015. 11:25h
neregistrovan korisnik
A koliko zagadjuje zivotnu sredinu punjenje boce komprimovanim vazduhom?
Preporuka:
14
86
Odgovori

Prijavi komentar

bosanac
Sreda, 02. 09. 2015. 11:32h
neregistrovan korisnik
dzaba da mi ga daju ne bih ga uzeo ;) ne lici na auto uopste ;)
Preporuka:
10
91
Odgovori

Prijavi komentar

Petar
Sreda, 02. 09. 2015. 11:33h
neregistrovan korisnik
Pratim ovaj projekat od negde 2002, kada sam prvi put video vest o prototipu ovakvog vozila. Projekat je isao od ruke do ruke, bila je cak nulta serija taksija u Juznoj Afric i slicnoi. Ali nikako da se stabilizuje i krene u serijsku proizvodnju. Ovaj konkretni model je generalno skup, mada je odrzavanje skoro nikakvo. Na prethodnim prototipovima ulje se menjalo na 50.000 km (jer nema vreline motora), nema hladnjaka i ostalih elemenata klasicnog motora, ima samo filter vazduha. Postojala je i ugradjena pumpa i strujni kabl koji se izvuce iz vozila i ukljuci u uticnicu (za punjenje u garazi)
Preporuka:
74
0
Odgovori

Prijavi komentar

Igor
Sreda, 02. 09. 2015. 22:14h
neregistrovan korisnik
@Petar : Ovaj projekat je samo još jedna farsa. * Odnos težine vozila i snage je nepovoljan. * Težina rezervoara bi morala da bude ogromna, obzirom da je vrši komprimovanje vazduha pa samim time bi debljina rezervoara morala da bude velika. * U ovako maloj "konzervi" nemože da se ugradi veći rezervoar od 200-300 L. Poređenja radi sa ovom količinom kompresovanog vazduha nemožete ni da ofarbate jedan auto a kamoli da ga brzinom od 80 Km/h odvezete 128 Km. * Najsavršenija turbina koja bi stvarala rotacionu silu ima mali stepen iskorišćenja. * Ako bi se na pumpama vršilo punjenje rezervoara maksimalni pritisak bi mogao da bude 10 Bara, što je veoma malo a ako bi čak bili montirani kompresori sa većim pritiskom takav auto bi bio prava-pravcata bomba na putu. Poređenja radi LPG se kompresuje na max. 10-12 Bara. * Ako su hteli stavrno da naprave ekološko vozilo mogli su bar malo da povedu računa o aerodinamici. * itd. (ima bar još desetak negativnih strana ovog nazovi "projekta") Pa čak i da se nekim čudom svi ovi tehnički problemi dovedu do savršenstva, naftni lobi bi ga uništio. Sve u svemu, priče za malu decu
Preporuka:
3
3
Odgovori

Prijavi komentar

svasta
Petak, 04. 09. 2015. 11:32h
neregistrovan korisnik
@Igor : A CNG se kompresuje na 250 bara, pa ?
Preporuka:
0
0
Odgovori

Prijavi komentar

Slobo
Četvrtak, 03. 09. 2015. 06:46h
neregistrovan korisnik
@Petar : I ja sam ovo pratio dosta ranije ali nije mi jasno zašto je sve tako pasivno nema nikakvih konkretnih rezultata za šire mase. Hoće da prave firmu u Havajima a razvila ga firma iz Luksemburga ako se dobro sećam... Inače imaju i lepših modela koji više liče na normalni auto.
Preporuka:
3
0
Odgovori

Prijavi komentar

Igor
Četvrtak, 03. 09. 2015. 09:11h
neregistrovan korisnik
@Petar : Ovaj projekat je samo još jedna farsa. * Odnos težine vozila i snage je nepovoljan. * Težina rezervoara bi morala da bude ogromna, obzirom da je vrši komprimovanje vazduha pa samim time bi debljina rezervoara morala da bude velika. * U ovako maloj "konzervi" nemože da se ugradi veći rezervoar od 200-300 L. Poređenja radi sa ovom količinom kompresovanog vazduha nemožete ni da ofarbate jedan auto a kamoli da ga brzinom od 80 Km/h odvezete 128 Km. * Najsavršenija turbina koja bi stvarala rotacionu silu ima mali stepen iskorišćenja. * Ako bi se na pumpama vršilo punjenje rezervoara maksimalni pritisak bi mogao da bude 10 Bara, što je veoma malo a ako bi čak bili montirani kompresori sa većim pritiskom takav auto bi bio prava-pravcata bomba na putu. Poređenja radi LPG se kompresuje na max. 10-12 Bara. * Ako su hteli stavrno da naprave ekološko vozilo mogli su bar malo da povedu računa o aerodinamici. * itd. (ima bar još desetak negativnih strana ovog nazovi "projekta") Pa čak i da se nekim čudom svi ovi tehnički problemi dovedu do savršenstva, naftni lobi bi ga uništio. Sve u svemu, priče za malu decu
Preporuka:
1
2
Odgovori

Prijavi komentar

Eto
Sreda, 02. 09. 2015. 11:36h
neregistrovan korisnik
Zamislite sad da vlada Srbije sklopi ugovor sa ovom firmom i vozila proda na primer taksi udruženjima,zaradi malo na tome a korist od svega toga nemerljiva... Mislim samo pokušajte da zamislite, a ako vam ni to ne pođe za rukom potpuno vas razumem.
Preporuka:
69
2
Odgovori

Prijavi komentar

Peta-ruka
Sreda, 02. 09. 2015. 13:10h
neregistrovan korisnik
@Eto : Ne zamislivo. Odnosno dok se svi ugrade i izvuku svoj procenat konacna cena bi bila ko Rols Rojs!
Preporuka:
31
2
Odgovori

Prijavi komentar

Aca
Sreda, 02. 09. 2015. 11:38h
neregistrovan korisnik
Ovo ne bi moglo da se registruje kod nas i prvi pandur bi vozaca iskljucio iz saobracaja
Preporuka:
64
7
Odgovori

Prijavi komentar

branko
Sreda, 02. 09. 2015. 13:59h
neregistrovan korisnik
@Aca : Mogao bi da se registruje samo pod uslovom da ima euro3 motor i sertifikat da ne zagađuje okolinu !?!
Preporuka:
1
0
Odgovori

Prijavi komentar

dzon-vejn
Sreda, 02. 09. 2015. 11:38h
neregistrovan korisnik
Nikada ovaj auto nece da se nadje u prodaji.
Preporuka:
32
23
Odgovori

Prijavi komentar

Djule
Sreda, 02. 09. 2015. 23:21h
neregistrovan korisnik
@dzon-vejn : KLM je kupio par ovih voila pre 3 godine. Sve ce bit u redu.
Preporuka:
0
0
Odgovori

Prijavi komentar

Marko
Sreda, 02. 09. 2015. 11:40h
neregistrovan korisnik
Sjajno, umesto da napumpas gume, napumpas rezervoar za vazduh ili su to neki posebni kompresori koji se naplacuju pola evra. Nema logike. Odmah kupujem ovo vozilo ako mogu da se vozim 1 280 kilometara za pet evra.
Preporuka:
51
4
Odgovori

Prijavi komentar

nisi-razumeo
Sreda, 02. 09. 2015. 12:35h
neregistrovan korisnik
@Marko : 128, ne 1280 km. to je kao gradski motoric samo sa krovom. meni super zvuci, ali kao i vecini i meni se cini da od ovog nema nista.
Preporuka:
4
34
Odgovori

Prijavi komentar

tinisirazumeo
Sreda, 02. 09. 2015. 13:19h
neregistrovan korisnik
@nisi-razumeo : Čovek kaže 1280 km za 5 €, što je tačno, jer u tekstu piše da se prelazi 128 km sa jednim rezervoarom čije punjenje košta 50 centi u Evropi.
Preporuka:
46
1
Odgovori

Prijavi komentar

Marko
Sreda, 02. 09. 2015. 15:02h
neregistrovan korisnik
@tinisirazumeo : Tacno tako, covek je rekao pola evra za 128 km. Princip automobila je slican elektricnom. Elektro motor kao i turbina u ovom automobilu ima jako mali gubitak pri transformaciji elekricne energije u mehanicku, ne vise od 5 %. Za razliku od ovih motora, motor sa unutrasnjim sagorevanjem ne moze imati veci stepen korisnosti od 40% (gubici 60%). Ako se uz to doda da struja dolazi iz obnovljivih izvora (hidro elektrana, vetrenjace) onda su ovakvi automobili 100% zeleni. U Norveskoj je najprodavaniji automobil u 2014 je bio Tesla S. Ovde je struja jeftina (ispod 10 evro centi po kWh), ali je za voznju recimo novog elektricnog golfa potrebno preko 20 evra na 1000 predjenih kilometara. Poredim ovaj automobil i elektricni jer prakticno ovaj automobil ide na struju jer komresor na pumpama pokrece struja.
Preporuka:
3
0
Odgovori

Prijavi komentar

nick
Sreda, 02. 09. 2015. 11:45h
neregistrovan korisnik
super :)
Preporuka:
34
1
Odgovori

Prijavi komentar

Tiger
Sreda, 02. 09. 2015. 11:46h
neregistrovan korisnik
Genijalna ideja!
Preporuka:
45
2
Odgovori

Prijavi komentar

mario
Sreda, 02. 09. 2015. 11:57h
neregistrovan korisnik
covek uvek nadje neku manu kako god da poglwdamo ave je bolje od benzina.a potrosnja ti je dva do tri kilovata steuje na satu zavisi od kompresora koliki mu je rezervar i koliku kompresiju moze da nabije
Preporuka:
14
0
Odgovori

Prijavi komentar

Ratko
Sreda, 02. 09. 2015. 11:58h
neregistrovan korisnik
Sama fabrika ce da zagadjuje takodje.
Preporuka:
0
21
Odgovori

Prijavi komentar

Lule
Sreda, 02. 09. 2015. 23:23h
neregistrovan korisnik
@Ratko : Isto kao i fabrika automobila na benzin. Samo auto ne zagadjuje u opste. Los argument.
Preporuka:
3
0
Odgovori

Prijavi komentar

Jelena
Sreda, 02. 09. 2015. 11:59h
neregistrovan korisnik
A koliko se pređe sa jednim rezervoarom?
Preporuka:
0
17
Odgovori

Prijavi komentar

Milojica
Sreda, 02. 09. 2015. 12:08h
neregistrovan korisnik
Lici na moj usisivač.
Preporuka:
14
8
Odgovori

Prijavi komentar

herrison
Sreda, 02. 09. 2015. 12:10h
neregistrovan korisnik
Kako bi neko mogao ovo da vozi??
Preporuka:
3
18
Odgovori

Prijavi komentar

zmaj
Sreda, 02. 09. 2015. 12:13h
neregistrovan korisnik
kakva je sigurnost vozaca.......
Preporuka:
11
1
Odgovori

Prijavi komentar

Jelena
Sreda, 02. 09. 2015. 12:14h
neregistrovan korisnik
TAko je bila priča i za Tato nano pa ga nigde nema.
Preporuka:
7
8
Odgovori

Prijavi komentar

Jelence
Četvrtak, 03. 09. 2015. 12:11h
neregistrovan korisnik
@Jelena : E taj Tata motors ti je vlasnik Jaguara i Land Rovera,pa ti sad razmisljaj...
Preporuka:
2
0
Odgovori

Prijavi komentar

A2
Sreda, 02. 09. 2015. 12:14h
neregistrovan korisnik
Fenomenalno!
Preporuka:
11
0
Odgovori

Prijavi komentar

zlotvor
Sreda, 02. 09. 2015. 12:26h
neregistrovan korisnik
veselim se tome,konacno neki napredak covjeka ,muka nam je od ratova ..
Preporuka:
17
0
Odgovori

Prijavi komentar

Kako-da-ne
Sreda, 02. 09. 2015. 12:29h
neregistrovan korisnik
Ako razmislis malo, pa i nije bas da ne zagadjuje, i taj vazduh u kompresoru je morao nekako tamo da se smesti, znaci elektromotor, sto znaci najveci deo struje se proizvodi u termoelektranama, sto opet znaci zagadjenje... Dok se struja ili vazduh ili sta vec u taj auto ne dopreme "cisto" kao na primer solarnim celijama, mada i njihova proizvodnja zajteva zagadjenje... To nista nije cisto... Eventualno ako bi mogao da zagrabis vodu iz reke sipas u rezervar e to bi onda bilo cisto, onda bi verovatno prilaz svim rekama bio strogo zabranjen i kaznjavan od strane vlasti i tajkuna i tako opet u krug. Sta god da izmisle neko ce se dobro opariti od toga...
Preporuka:
9
22
Odgovori

Prijavi komentar

Ajde-pomalo
Petak, 04. 09. 2015. 00:02h
neregistrovan korisnik
@Kako-da-ne : I to druze kad p.dnes zahadjujes okolinu. Lozis drva zahadjujea okolinu, stavis deodorans ista prica. Pokusava se smanjit , nece zaustavit potpino zagadjivanje.
Preporuka:
2
0
Odgovori

Prijavi komentar

Ivan
Sreda, 02. 09. 2015. 12:32h
neregistrovan korisnik
Pokretni usisivac
Preporuka:
6
8
Odgovori

Prijavi komentar

SaleMoskva
Sreda, 02. 09. 2015. 18:07h
neregistrovan korisnik
@Ivan : Isisivac...
Preporuka:
1
0
Odgovori

Prijavi komentar

djole
Sreda, 02. 09. 2015. 12:36h
neregistrovan korisnik
Sjajna vest.
Preporuka:
13
0
Odgovori

Prijavi komentar

jova
Sreda, 02. 09. 2015. 12:37h
neregistrovan korisnik
nije losa ideja ali nije za svaki dan, kosava bi ga odnela, jedino po lepom vremenu da se vozi a to 128 km i nije toliko malo.
Preporuka:
7
5
Odgovori

Prijavi komentar

Sasa
Sreda, 02. 09. 2015. 12:37h
neregistrovan korisnik
Kod nas ne bi prošlo, napred ima mnogo zatamnjena stakla
Preporuka:
11
1
Odgovori

Prijavi komentar

Student
Sreda, 02. 09. 2015. 12:39h
neregistrovan korisnik
Izgledao kao pola fice :D
Preporuka:
5
5
Odgovori

Prijavi komentar

Glupi-avgust
Sreda, 02. 09. 2015. 13:04h
neregistrovan korisnik
Ovde nije samo reč o naftnoj industriji, već i o celokupnoj automobilskoj industriji koja zapošljava milione ljudi, i koja upošljava još više koperanata i drugih firmi. Zamislite fabrike u kojima više nije potrebno proizvoditi auto motore, alnasere i druge auto delove. Mislim da sa ovom tehnologijom koja je predstavljena na ovom mini - mikro modelu automobila može da se napravi, uz još malo ulaganja u istraživanja, sasvim solidan mali gradski automobil. Šta u ovakvim slučajevima najćešće biva...Pa velika auto kompanija otkupi patent za 20-30 miliona dolara i jednostavno zaključa u fioku ovakav projekat. Ima li negde zvanični sajt ovoga autića i firme koja ga proizvodi ? Pitam se sta bi se dogoilo da mi recimo neko pokloni ovakav automobil, da li bi prema nasem vazecim zakonima mogao da ga registrujem i koristim u drumskom saobracaju ? Pozdrav svima
Preporuka:
25
1
Odgovori

Prijavi komentar

Peko
Sreda, 02. 09. 2015. 23:25h
neregistrovan korisnik
@Glupi-avgust : To je za mene idealan svet. Radice u auto industriji koja pravi elektro motore, baterije etc.
Preporuka:
0
0
Odgovori

Prijavi komentar

Dezdemon
Sreda, 02. 09. 2015. 13:11h
neregistrovan korisnik
Moglo bi ovo u Šapcu da se registruje...
Preporuka:
20
0
Odgovori

Prijavi komentar

Pera-Kojot
Sreda, 02. 09. 2015. 13:15h
neregistrovan korisnik
Za sve one koji nisu sposobni da mućnu glavom (ili ne žele) i samo omalovažavaju tuđ trud da učine čovečanstvo podnošljivijim celokupnoj okolini, da poručim. Verovali ili ne, možete dobiti struju za pokretanje kompresora pomoću solarnih ploča! Samo jedno od rešenja, isto kao što se pune i Tesla automobili. Ako se i troši nafta za neke delove, to je mizerno u odnosu na naftu koju pamtnjakovići troše za trenutni pogon svojih automobila. Imamo biciklove koji stvarno ne troše, ali nas zabole, mrcine neće da se odreknu konfora i luksuza. Ovako neko rešenja može da obezbedi sličan luksuz, ali neće da ga prihvate oni koji se večito plaše promena, usedelice. Svako ima mogućnost izbora, kako će i na koji način da doprinese ili ne boljoj budućnost. Ali koliko vidim to je Sizifov posao, nažalost.
Preporuka:
32
1
Odgovori

Prijavi komentar

Sta-god
Četvrtak, 03. 09. 2015. 09:58h
neregistrovan korisnik
@Pera-Kojot : Ali čekaj, i proizvodnja tih bicikli zagađuje! Pa i mi zagađujemo, svaki put kad pustimo vodu! Sta je rešenje? Da ne živimo? Uhvatiše se svi za tu naftu, kao da samo ona zagađuje. Recite mi, sunarodnici moji, koliko puta nedeljno bacite punu kesu plastike i ostalog đubreta, koliko otpadaka bacite usput u parku ili kod autobuskog stajališta? Znate li šta će vaša deca, i deca njihove dece jesti? Šta će piti? Znate li šta kupujete u prodavnicama kad mislite da kupujete hranu? Kako ćemo mi, mali ljudi, preživeti kada ti giganti sa nafte usmere pažnju na vodu, koju mi bez razmišljanja zagađujemo? Ali ne, najvažnije je zaključiti da automobil koji ide na vazduh zagađuje jednako kao i dizelaš ili benzinac, i da je to veoma ružan automobil. Vozite 20 godina stare stojadine a pričate tu o "emisiji ugljen dioksida, monoksida ili čega već".
Preporuka:
1
0
Odgovori

Prijavi komentar

Petar
Sreda, 02. 09. 2015. 13:20h
neregistrovan korisnik
Interesantna je ideja, ali da li je neko razmisljao o tome koliko goriva se potrosi (i kojeg) da bi se taj vazduh kompresovao? Koja je tu emisija ugljen dioksida, monoksida ili cega vec... Pored toga - fabrika na Havajima??? Koliko TONA goriva je potrebno da bi se vozila prevezla do kopna, t.j. do kupaca? Koliko zagadjenja pre prvog napravljenog kilometra?... Nedovoljno razradjeno.
Preporuka:
4
37
Odgovori

Prijavi komentar

Milorad
Sreda, 02. 09. 2015. 23:26h
neregistrovan korisnik
@Petar : Petre, mora da radis za NIS ili na benzinskoj pumpi.
Preporuka:
2
0
Odgovori

Prijavi komentar

Isailo
Četvrtak, 03. 09. 2015. 08:14h
neregistrovan korisnik
@Petar : Zdravo razmišljaš Petre. Bravo
Preporuka:
1
3
Odgovori

Prijavi komentar

Ledu
Četvrtak, 03. 09. 2015. 09:17h
neregistrovan korisnik
@Petar : Od kad se vazduh kompresuje gorivom? Da li si ikada koristio kompresor? Ako mogu da naprave auto, zašto ne bi mogli kamion da naprave, koji će prevoziti automobile? Tražiš mane, ali na pogrešnim mestima...
Preporuka:
2
1
Odgovori

Prijavi komentar

Ja
Četvrtak, 03. 09. 2015. 10:49h
neregistrovan korisnik
@Petar : Prvo, odakle ti ideja da kompresori rade na gorivo??? Drugo, sve to gorivo koje se troši za transport (sa Havaja ili bilo gde drugo), će se potrošiti i ovako i onako, tako da logika ti ne pije vodu ni najmanje.
Preporuka:
2
1
Odgovori

Prijavi komentar

Petar
Petak, 04. 09. 2015. 11:47h
neregistrovan korisnik
@Petar : Naravno da kompresor ne radi na gorivo nego uglavnom na struju, a odakle ti struja ako ne trosis neko gorivo? Manje od polovine struje se proizvede u hidroelektranama, vetrenjacama, solarnim panelima ili na neki drugi nacin. Ako uzmes u obzir CINJENICE (a ne nagadjanja) sa prosecnom emisijom CO2 pri proizvodnji elektricne energije (oko 600g/kWH kad se racunaju svi nacini proizvodnje, sa proporcionalnom zastupljenoscu), za vreme jednog punjenja cak i sa najmanjim kucnim kompresorom (minimum 2kW za normalan rad), potrosi se elektricne energije toliko da se za njenu proizvodnju u atmosferu oslobadja oko 100g CO2. To je neki minimum za samo jedno punjenje, za predjenih cca 100km. Nije mnogo naspram standardnih automobila, ali nemojte biti naivni pa padati na naslov "Automobil koji ide na vazduh...", kao da on sam iz vazduha proizvodi energiju... Drugo - gorivo koje se trosi za transport sa Havaja ili sa nekog drugog mesta, nije bas sve jedno. Ogromni brodovi koji prevoze kontejnere sa teretom trose preko 15 TONA goriva na sat, sto znaci oko 360T na dan. Zato se fabrike prave blize kupcu, pa se proizvod prevozi drugim sredstvima, npr VOZOM, koji trosi mnooogo manje. Malo se informisite o zagadjenju koje proizvode teretni brodovi, vrlo je interesantno. Evo npr jedne cinjenice koja upravo dokazuje da nije sve jedno kako se teret transportuje - samo 16 najvecih teretnih brodova proizvodi istu kolicinu zagadjenja kao svi automobili koji postoje na svetu! Pozdrav!
Preporuka:
1
0
Odgovori

Prijavi komentar

Miki
Sreda, 02. 09. 2015. 13:43h
neregistrovan korisnik
Fantasticno! Nadam se da ce uskoro da bude ovoga i u Srbiji!
Preporuka:
1
0
Odgovori

Prijavi komentar

gerza
Sreda, 02. 09. 2015. 13:59h
neregistrovan korisnik
stavis pumpu u gepek i na pumpu ne moras da svracas .... lepo zvuci
Preporuka:
1
1
Odgovori

Prijavi komentar

munja
Sreda, 02. 09. 2015. 14:03h
neregistrovan korisnik
Zanimljivo. Jedino se plašim da bi kod nas država na cenu punjenja komprimovanim vazduhom od 50 evrocenti dodala još 2-3 eura akciza, za početak...
Preporuka:
1
0
Odgovori

Prijavi komentar

ninja
Sreda, 02. 09. 2015. 14:48h
neregistrovan korisnik
Mi Srbi smo izgleda jedan veoma neobrazovan narod jer kad god neko postavi pitanje o stvarnom izvroru energije mi se pravimo blesavi jer ocigledno nismo bili na casovima fizike. Struja, vazduh i sta ti ja znam ali odakle struja, vazduh i ostalo? Treba li nesto da sagori posto nista pametnije od toga ne znamo da napravimo. Znamo da pregradimo reke ali to ni izdaleka nije dovoljno. Znamo i da iskoristimo Sunce ali ni to nije izdaleka dovoljno. Evo ja imam jos bolji izum. Recimo motor na vodonik. Sve je cisto, dobijamo vodenu paru i to je to. Tehnologija je tu i sta nam nedostaje? Nedostaje jeftina energija koju svi zaboravljaju. Nema je i nece je skoro biti. Elektricni automobil je totalna zabluda jer sto nesto ne proteras kroz auspuh automobila proteraces negde kroz elektricnu centralu (ugalj ili slicno). Nama treba jeftina energija ne drugaciji potrosac. Jedini kandidat za to je nuklearna fuzija ali smo dobrano daleko od toga. Mnogi ovde moraju u osnovnu skolu ponovo ali dobro da paze na casovima fizike pogotovu kada se bude radio zakon o odrzanju energije...
Preporuka:
2
0
Odgovori

Prijavi komentar

Hamond
Sreda, 02. 09. 2015. 14:58h
neregistrovan korisnik
Možda ne bi trebao da pitam, ali, da li bi ovajmehurć vazduha dobio bar krak od zvezdice na crash-test-u ? Sa te strane korišćenje ovog prevoznog sredstva, u ovom momentu, sigurno predstavlja samoubilačku misiju. Pogotovo ako uzmemo da ni samam boca komprimovanog vazduha nije bezazlena.
Preporuka:
2
1
Odgovori

Prijavi komentar

Peki
Sreda, 02. 09. 2015. 14:59h
neregistrovan korisnik
Da ga vidim da sa ovim prednjim malim točkićima naiđe na beogradske "udarne rupe". Tu bi mu bio kraj.
Preporuka:
1
0
Odgovori

Prijavi komentar

Aleksandar
Sreda, 02. 09. 2015. 18:01h
neregistrovan korisnik
Kakva pozitivna vest.Pa ovo bi omogucilo voznju automobila skoro po ceni prevoza biciklom.Mesecno prosecna porodica za prevoz daje sigurno 100 e,sa ovim automobilima bilo bi nekoliko e.Ako je prosecna plata u srbiji 400e i dva clana porodice je zaposleno 800e to je momentalna usteda od 12.5 procenata.1200 dolara na godisnjem nivou sto znaci da se automobil sam isplati za 7.5 godina.Neverovatno
Preporuka:
0
0
Odgovori

Prijavi komentar

Ja
Sreda, 02. 09. 2015. 21:36h
neregistrovan korisnik
Vezano za komentare koji ukazuju da nije bas "zero pollution" jer treba energije za proizvodnju,transport i snabdevanje vozila komprimovanim vazduhom. Ne zaboravite da isto vazi i za klasicna vozila,ni oni ne nastaju sami vec se proizvode u fabrikama.Da za proizvodnju fosilnih goriva isto treba energije,pa cak i kamion koji dovozi tu naftu na benzinsku stanicu trosi naftu.
Preporuka:
0
0
Odgovori

Prijavi komentar

Mile-Struja
Sreda, 02. 09. 2015. 23:13h
neregistrovan korisnik
Za koju godinu ce da propadne naftna industrija. Nafta ce samo da se koristi za proizvodnju plastike itd. Tako treba. Ali cemo d aosetimo ovu tranziciju kao prelazak sa feudalnog na industrijski sistem. Jedva cekam. Dosta smrada. Pratim ovu kompaniju vec desetak godina. Kompanija je imala mnogo peripetija: pretnje sa svih strana ali ipak su uspeli da prezive. KLM ima par ovih vozila.
Preporuka:
0
0
Odgovori

Prijavi komentar

Savetodavac
Četvrtak, 03. 09. 2015. 07:41h
neregistrovan korisnik
Nema klimu- nije pogodan za letnju vožnju, nema grejače - nije pogodan za zimsku vožnju. Ako nema ni (ili možda ima) strujni generator za elektronske uređaje(CD, Navigacija, ...) onda mu je potencijalno tržište izuzetno malo...
Preporuka:
0
1
Odgovori

Prijavi komentar

Ivan
Četvrtak, 03. 09. 2015. 09:00h
neregistrovan korisnik
Da li vi znate koliko su automobili sa 3 točka nestabilni? :)
Preporuka:
1
1
Odgovori

Prijavi komentar

Miki
Četvrtak, 03. 09. 2015. 09:43h
neregistrovan korisnik
Ovo je stari projekat, imao je veliku paznju javnosti dok nije shvaceno da se u evropi rezervoar sa komprimovanim vazduhom smatra opasnim teretom i treba mu posebna dozvola. Pretpostavljam da je ili ce biti reseno uskoro. Nakon toga moze da se ocekuje napredak. Takodje je bilo ispitivanja za hibrid u kombinaciji elektricni pogon i komprimovani vazduh. zato sto elektricni pogon ima najmanju iskoriscenost prilikom kretanja a komprimovani vazduh navecu i obrnuto prilikom velikog broja obrtaja. ima tu dosta potencijala samo trebaju investitori i fanaticna posvecenost projektu
Preporuka:
1
0
Odgovori

Prijavi komentar

nemaleba
Četvrtak, 03. 09. 2015. 09:55h
neregistrovan korisnik
Podseća me na priču kao kod automobila na metan. Treba se vozikati sa bocama od "milion" bara pritiska. A kad to pukne biće fly me to the moon.
Preporuka:
1
0
Odgovori

Prijavi komentar

Paja
Četvrtak, 03. 09. 2015. 10:17h
neregistrovan korisnik
Bilo bi lepo da je realno. Mislim da je radijus od 128 Km štamparska greška i da auto može preći do 12,8 Km.
Preporuka:
0
1
Odgovori

Prijavi komentar

vule
Četvrtak, 03. 09. 2015. 10:51h
neregistrovan korisnik
Razumem ja to sve su to dobre ideje ali brate mili zar ne moze da se uradi neki lep dizajd kola nego ovo ruzan samo tako.
Preporuka:
0
0
Odgovori

Prijavi komentar

nemaleba
Četvrtak, 03. 09. 2015. 14:14h
neregistrovan korisnik
Podseća me na priču kao kod automobila na metan. Treba se vozikati sa bocama od "milion" bara pritiska. A kad to pukne biće fly me to the moon.
Preporuka:
1
0
Odgovori

Prijavi komentar

Kikiriki-Semenke
Četvrtak, 03. 09. 2015. 14:24h
neregistrovan korisnik
Golf nikad nece ici na kompromitovani vazduh, jer je on auto od integriteta!
Preporuka:
0
1
Odgovori

Prijavi komentar

auto
Četvrtak, 03. 09. 2015. 16:41h
neregistrovan korisnik
Inzenjeri nisu madjonicari, pa da naprave cudo za kratko vreme, treba naci pogodno tehnicko resenje za nove ideje. Kako vidim iza ovog automobila stoji jedan covek i firma koja mu je sponzor. Ta firma nije Kompanija kao sto je to BMW npr.
Preporuka:
0
0
Odgovori

Prijavi komentar

Miki
Petak, 04. 09. 2015. 09:31h
neregistrovan korisnik
Skladisti se na 200-300 bara. Prilikom konverzije na 10 bara koliko je potrebno za pogon dolazi do naglog hladjenja vazduha koji ili mora da se greje ili da se koristi za hladjenje kabine u letnjim mesecima. Problem je pored naglog hladjenja dozvola za prevoz boce pod tim pritiskom i izrada boce od materijala koji se nece rasparcavati pri exploziji vec samo napraviti veliku buku.
Preporuka:
1
1
Odgovori

Prijavi komentar

hahaha
Nedelja, 06. 09. 2015. 11:53h
neregistrovan korisnik
mogu da se kladim da ne kosta toliko, ako ga nadjete javite, ja cu ga kupiti.
Preporuka:
0
0
Odgovori

Prijavi komentar

Boris-Zonjic
Ponedeljak, 07. 09. 2015. 09:35h
neregistrovan korisnik
Automobil na kompresovani vazduh postoji oko 10 godina, barem u proizvodnji, jedna skandinavska firma proizvodi kombi vozilo i mali gradski automobil koji košta oko 15000 evra, tako da ovo nije ništa novo. Ali je genijalno, i pre sam za ovu varijantu jer ako uzmete u obzir da se prilikom vožnje ovakvog automobila ni najmanje ne zagađuje okolina onda je to super. Pojedini komentari govore kako je i za to bilo potrebno zagaditi okolinu i utrošiti određenu energiju, a ja pitam, zar nije bolje da je samo tako nego da i fabrika prilikom proizvodnje goriva i ja kao krajnji potrošač zagađujemo okolinu zajedno? Valjda je bolje kada sam makar ja, kao krajnji potrošač energije izuzet iz lanca zagađenja kao vozač vozila na vazduh? Osim ako niste neki stručnjaci da izmislite neku energiju za koju se neće ništa utrošiti niti koja će zagađivati okolinu... samo puff i eto energije, biće možda i tako, jednoga dana, ali za sada ne.
Preporuka:
0
0
Odgovori