Ovaj zakon poštujemo samo u inostranstvu, a može da spreči tragediju!

Ovakva bahatost roditelja DECU MOŽE DA ODVEDE PRAVO U SMRT - Poslednja istraživanja Agencije za bezbednost saobraćaja pokazala su da samo 52 odsto roditelja vozi decu u vozilima na zakonom propisan način - veže ih sigurnosnim pojasom i mališani su u sedištima za najmlađe!

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Ova istraživanja, obavljena zaključno sa aprilom ove godine, očigledno nisu dovoljno zabrinula vozače. Upravo iz razloga što skoro svaki drugi vozač koji vozi decu ne poštuje pravila, ne zbog kazni, već zbog bezbednosti devojčica i dečaka, dešavaju se tragedije kao saobraćajna nesreća na autoputu Beograd - Niš, u kojoj je stradao Veljko Stojković (11), dok je njegova tri godine mlađe sestra Natalija i dalje životno ugrožena.

Decu je deda vozio na Vlasinu, a pri tome nijedno od njih nije bilo vezano u momentu kada je udario u kamion u zaustavnoj traci, na autoputu blizu Velike Plane.

 

Mali Veljko, nažalost nije jedino dete čiji je jedan od razloga smrti sigurno i to što nije bio vezan. Nepunih mesec i po dana pre nesreće kod Markovca, poginula je sedamnaestomesečna devojčica iz Mađarske, koju roditelji takođe nisu vezali, niti su je prevozili u sedištu namenjenom deci.

- Nažalost, mi zakone poštujemo samo kada smo van Srbije. Nevezivanjem sigurnosnih pojaseva deci, vozači nisu ni svesni da najmlađe kažnjavaju, da ih dovode u opasnost, da im čine zlo. Vozač ili putnik koji su vezani pojasom, u momentu kada se automobil pri brzini od 60 kilometara na čas, sudari sa drugom vozilom ili udari u nešto, nemaju nikakve povrede. S druge strane, u istim okolnostima kada vozač ili putnik nisu vezani, pretrpe istu silu kao da su pali sa petog sprata - ovako za "Blic" prof. dr Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta, objašnjava razliku, tačnije opasnost koju donosi nevezivanje sigurnosnih pojaseva.

 

Naš sagovornik napominje i da u uslovima gradske vožnje, brzinom 40 kilometara na sat, ukoliko dođe do sudara, ukoliko vozač, punoletni putnik ili dete nisu vezani, njihovo telo pretrpi udar sličan padu sa drugog sprata. Osim te sile gravitacije koja vuče, činjenica je da ozbiljnijim povredama kod dece nego kod odraslih doprinosi i to što mališani još nemaju razvijen instinkt.

- Treba uzeti u obzir i to da odrasla osoba, u momentu kada oseti da se približava opasnost, brže reaguje od deteta, koje nije svesno šta ga čega. Ne treba zaboraviti da su dečija tela mnogo osetljivija, krhkija. Majka kada uzme bebu u naručje, drži joj vrat, jer ova ne može sama da drži glavicu. Upravo zbog toga su sedišta za najmlađe su okreneta u vozilima, da prilikom udarca, detetu ne bi bio povređen vrat - objašnjava prof. dr Vujanić.

 

- Najbezbednija zemlja u svetu u saobraćaju je Japan. Njihov moto je: "Što više krvi na ekranu, to manje na putu". Takva kampanja je neophodna i nama da bi se vozači, posebno roditelji, opametili, i počeli da vezuju decu u vozilima. Tek kada vide užasne scene, krv na putu, povređene i leševe, shvatiće u kakvu opasnost dovode svoju decu - kategoričan je prof. dr Milan Vujanić.

 

Opširnije pročitajte na Blic.rs.

Povezane teme: pojas, deca u saobraćaju, sigurnosni pojas
Ovu vest nije moguće komentarisati.