Krosover MANIJA

Ovogodišnji Sajam Automobila u Beogradu mi je potvrdio dve važne stvari: Prvo, i dalje nema mesa sa roštilja u okviru sajamskog kompleksa. Drugo, četiri jahača apokalipse neće doći na konjima već svaki u svom krosoveru zasnovanom na jeftinijem rođaku iz B ili C segmenta.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Malo je reći da sam fasciniran brzinom kojom se proizvođači prilagođavaju potražnji za ovom, do pre deset godina potpuno nepoznatom klasom vozila. Ipak, računica je jasna i profit kao zvezda vodilja nameće takmičenje čak i brendovima koji su tradicionalno bili okrenuti nekim dijametralno različitim pravcima u automobilskoj industriji. Mercedes-Benz GLA i njegov prikriveni brat blizanac Infiniti QX30 su samo neki od primera zalutale evolucije koju će pozitivna prirodna selekcija vremenom očistiti, ali šta nam je činiti do tada?

Za početak bismo mogli da uradimo nešto nesvakidašnje, nešto skroz ludo, nešto što retko ko od nas ikada zapravo uradi. Mogli bismo da sednemo i razmislimo. Ne paničite, kaže Automanijak, nije toliko naporno kao što deluje! Znamo, dakle, da nam proizvođači nude krosover varijante postojećih vozila po ceni višoj za oko 20%, pri čemu ih predstavljaju kao potpuno nove modele vredne naše pažnje. Isti motori u istoj šasiji, uz nešto podignutije ogibljenje i par komada plastične oplate više. Šta onda dobijamo za tih 4 ili 5 hiljada evropskih novčića više, pitate se vi? Zamolićemo naša dva drugara iz Renault porodice, Clia i Captura, da nam odgovore na to pitanje:

Klirens (rastojanje od zemlje)
Ovo je ujedno najveća prednost skupljeg Captura jer njegovih 210 milimetara pružaju kakav-takav duševni mir prilikom penjanja i spuštanja sa ivičnjaka spram uznemirujućih 120 milimetara koje nudi oniži Clio.

 

Bezbednost
Nešto viša pozicija vozača i nekoliko desetina kilograma više daju prednost Capturu i u ovom slučaju, mada u realnim situacijama to ne bi napravilo značajniju razliku po pitanju zaštite putnika. Ipak, pet kopči na čelu je bolje od sedam.


Prostor i komfor
U ova dva automobila se drugačije sedi, ali ni jedan ne nudi nešto mnogo mesta ni za noge ni za glavu, što je i razumljivo kada su u pitanju vozila duga jedva nešto preko četiri metra, sa linijama koje su tu da skreću pažnju a ne da putnicima pruže prostor i preglednost. Kada je u pitanju prtljažnik, Clio ubedljivo pobeđuje, mada treba naglasiti da Captur pruža mogućnost klizne zadnje klupe. Time se povećava zapremina gepeka, ali se istovremeno dodatno narušava upotrebljivost zadnjih sedišta, što ne predstavlja problem ukoliko ljudima pozadi ne smeta da putuju u turskom sedu ili nekom kreativnom joga položaju.

 

Pročitajte opširnije na Automanijak.com.

Povezane teme: krosover, sajam automobila, mercedes, infiniti, renault
Ovu vest nije moguće komentarisati.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»