Zašto Španci ne kupuju nove automobile?

„Nisam promenio automobil deset godina. Vidim da može da me posluži još dugo!”; “Moj automobil je totalno neuništiv. Još malo pa puni 20 godina, a na koje god muke ga bacim, on i dalje neumorno ide.” “Voziću ga dokle god se kotrlja. Kada više ne budem mogao da ga popravim, tada ću da ga bacim. Teram ono što imam i tako je kako je”.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Ovo su tri veoma realistična i preovlađujuća stava koje iznose vozači u Španiji, a koji istovremeno predstavljaju veliki bezbednosni rizik, ali i jasnu poruku proizvođačima vozila.

 

Problem prosečne starosti španske flote automobila je jedan od najizraženijih rizika po bezbednost u saobraćaju, ali definitivno nije jedini. Generalno, veoma je mali broj ljudi koji se odlučuje na kupovinu novog automobila, piše portal Autorepublika.

 

Statistički podaci otkrivaju nepobitnu činjenicu da je prosečna starost automobila koji krstare španskim drumovima, najveća u celoj Evropskoj uniji, a ona iznosi nešto preko 12 godina. U slučaju komercijalnih vozila, statistika je još gora – 12,5 godina je starost vozila u proseku.

 

Od ukupno registrovanih oko 33 miliona vozila na Pirinejima, čak 61,8% se odnosi na vozila koja su najmanje deset godina stara, a prema podacima koje je 2017. godine u javnosti iznela Asocijacija proizvođača automobila – Anfac.

Brojevi su poražavajući. Tokom prošle decenije, koincidirajući sasvetskom ekonomskom krizom koja se razgoropadila 2008. godine, flota automobila u Španiji je ostarila za oko 50%. Generalni saobraćajni direktorat upozorava da su vozila starija od deset godina učesnici u više od polovine saobračajnih nezgoda sa smrtnim ishodom, na putevima drugog reda.

 

“Kupci često posežu za jeftinijim rešenjima. Kupuju ljudi polovne automobile,“ priznaju u Anfacu. To je doprinelo tome da flota vozila praktično udvostruči svoju starost. Od proseka od 7 godina iz 2007. do aktuelnih prosečnih 12 godina starosti. Praktično od jedne od najmlađih flota automobila u Evropskoj uniji, španija je dospela na poslednje mesto za samo osam godina.

 

Sada nastupaju veoma interesantni podaci, a odnose se na 2017. Prema podacima Asocijacija proizvođača, od svih kupoprodajnih transakcija gde je subjekt prometa bio automobil, skoro 60% se odnosilo na vozila starija od 10 godina.

 

A samo u poslednjih pet godina, preko 680.000 vozila starijih od 20 godina je prometovano na Pirinejskom poluostrvu. U 2018. godini je više od 166.000 vozila registrovano, a koja su proizvedena pre 1998.

Opširnije pročitajte na Autorepublika.com

Povezane teme: španija, polovni automobili, novi automobili
Ovu vest nije moguće komentarisati.