Šta kada sipamo pogrešno gorivo u rezervoar?

Otišli ste na benzinsku pumpu i umesto benzina sipali pun rezervoar dizela ili obrnuto? Evo šta se radi u tom slučaju.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Ako ste u dizelaša sipali benzin, mnogo je gore nego obrnuto, objašnjavaju stručnjaci. Ne palite motor, jer možete napraviti ogromnu štetu. Odmah zovite servisera, pogotovo ako ste krenuli a motor se sam ugasio.
Veličina problema poprilično zavisi od toga u kom momentu ste shvatili da ste sipali pogrešno gorivo. Ako sa benzinom vozite novijeg dizelaša, u najgorem slučaju rizikujete veliki kvar motora.

 

-Stariji dizelaši (na primer Golf I i II) podnose i do 30 posto benzina.


-Savremeni dizel motori rade pod veoma visokim pritiskom i unutar motora postoji vrlo mala tolerancija za pogrešno gorivo. Ako se sipa samo nekoliko litara, kupite pola litre dvotaktola (ulja za dvotaktne motore), sipajte ga u rezervoar i dopunite gorivo do čepa dizel gorivom.


Ako ste pak pogrešno gorivo ulili do čepa, problem, veliki problem, je neizbežan. Najgore je ako to shvatite tek kad motor počne da trokira ili se sam ugasi. Tada obvezno pozovite stručnu pomoć.


Dizel gorivo u drugom taktu, višim stepenom kompresije, postiže znatno više temperature i pritiske, pa ubrizgani benzin nekontrolisano detonira, zbog čega može da uništi, odnosno ošteti klipove, glavu motora, karike i cilindre.
Kad benzin uđe u dizel motor, on deluje kao razređivač, uzrokujući gubitak svojstva podmazivanja pa će pumpa za gorivo pretrpeti više trenja. Delovi koji se nalaze na “udaru” biće filter, brizgaljke, katalizator, senzori...

Ako ste sipali pogrešno gorivo u benzinca možete i sami da rešite problem ispumpavanjem. Dizel je teži i masniji od benzina i potreban mu je pritisak kako bi motor mogao da se pokrene. On će potonuti jer je teži od benzina i napuniće brizgaljke. Automobil teoretski može da radi, postoji mogućnost jačeg dimljenja, trenja, ali šteta možda neće biti toliko velika.


Kako bi rešio problem, serviser će isprazniti rezervoar, odvojiti priključak goriva prema brizgaljkama, kratko spojiti pumpu goriva i tako izgurati zaostalo gorivo napolje, očistiće ili zameniti brizgaljke i promeniti filter.
U svakom slučaju, lakši slučaj je čišćenje benzinskog nego dizel rezervoara.

Povezane teme: pogrešno gorivo, benzin, dizel, rezervoar, čišćenje rezervoara
Ovu vest nije moguće komentarisati.