Šta treba da znate o EURO 5 motorima
Kada govorimo o emisionim klasama motora, verovatno je najveći pomak donelo uvođenje Euro 5 standarda. Iako je emisija ugljen-monoksida ostala na istom nivou kao i kod Euro 4 motora, svi ostali štetni gasovi su smanjeni u značajnijoj meri, kako kod benzinskih tako i kod dizel motora.
Era Euro 5 motora kod putničkih vozila se može vezati za period od 2009. do 2014. godine, s tim da dosta ljudi ne zna da postoji starija verzija (Euro 5a) i novija (Euro 5b). Prvi su odobreni krajem 2009. a drugi krajem 2011. U septembru 2014. se već prešlo na Euro 6 emisionu klasu.
Možda nekome može zvučati nelogično, ali Euro 5 standard kod komercijalnog programa je uveden tek godinu dana kasnije i bio prisutan u proizvodnji sve do 2015. godine. Nasuprot tome, kod teretnog i autobuskog programa se ovoj emisionoj klasi pristupilo već 2008. da bi već od početka 2013. na putevima imali kamione i autobuse sa Euro 6 motorima.
S obzirom na našu regulativu, gde je još uvek moguće uvoziti „punoletna“ vozila, a i uzevši u obzir standard, nije čudno što vozila iz prošle decenije preovlađuju na našim putevima. Čak su i vozila iz prošlog veka brojnija od onih sa motorima poslednje dve uvedene emisione klase. Ipak, oko 10% ponude na našem sajtu su vozila proizvedena u poslednjih 10 godina, pa ukoliko imate mogućnosti za kupovinu nekog, za naše uslove mlađeg vozila, sigurno ćete pronaći nešto za sebe.