Da li biste vozili AUTO NA PLIN?

Verovatno najveća stavka u vožnji, sa finansijskog aspekta, jeste gorivo. Na koju vrstu goriva se najviše isplati voziti, koja je najbolja za očuvanje vašeg ljubimca na četiri točka, ali pre svega za vašu bezbednost?

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Pre 10-ak godina je ugradnja uređaja za tečni naftni gas bila veoma popularna, pa se tako u našoj državi došlo do rekordnih 420000 automobila sa plinskom bocom. Postepeno poskupljenje cene ovog goriva zbog povećane potražnje je u narednih 6 godina skoro prepolovilo ovu brojku. Iako je sada cenovni odnos ponovo skoro 1:2, deluje da se situacija više nikada neće vratiti na stari nivo.

Osim ovoga, vozila koja koriste metan kao pogonsko gorivo u proseku će vam uštedeti oko 35% novca u odnosu na tečni naftni gas. Metan danas, za razliku od prethodne decenije, može da se toči u skoro svakom većem gradu, tako da je ovo još jedan od razloga smanjenja broja vozila na TNG.

 

Fiat Punto Grande


 

 

Sledeća stavka koju treba uzeti u obzir je da vozila na gas troše i benzin. Ukoliko ćešće startujete vozilo na benzin i prelazite kraće relacije, ovo može biti značajno. Sa aspekta bezbednosti, ukoliko je uređaj kvalitetan i pravilno ugrađen, jednako je bezbedan kao benzinski ili dizel rezervoar, što su testovi koji su rađeni i dokazali.

 

Opel Corsa

 

U suštini, vožnja na TNG ima svoje prednosti i nedostatke - nešto veća potrošnja u odnosu na benzin i znatno veća u odnosu na dizel, kao i troškovi ugradnje i atesta i dodatnog održavanja vozila, ali povoljnija cena i isplativost kod vožnji na duže relacije.

 

VW Golf 5

 

Naš savet je da ugradnju uređaja planirate ukoliko ćete automobil voziti najmanje dok se svi ti troškovi ne isplate, a to možete izračunati na osnovu toga koliko često i na kojim relacijama vozite. Na našem sajtu možete pretražiti preko 900 ovakvih vozila.

Povezane teme: tng, gas, plin, vozila na plin, ušteda goriva

Poslednji komentari

wifi
Petak, 08. 02. 2019. 09:19h
neregistrovan korisnik
Scenic 1.6 16V 2002. za šest godina je prešao kod mene 250.000 km bez nekih problema uz redovan servis i menjanje filtera za gas na 10.000 km. Doduše ugrađen je najkvalitetniji sekvent uređaj koji se u to vreme mogao naći. Koristi se svaki radni dan na relaciji od 120-200 km na otvorenom putu, a pitanje je ko će poverovati kada se tako šta kaže. Da postoji ekonomsko opravdanje za korišćenje vozila na TNG je sasvim sigurno za onoga ko prelazi veći broj km. Moja računica govori da sam (uslovno rečeno, pošto novci uvek nađu drugo mesto za potrošiti) uštedeo za ovih šest godina između 4.000 i 5.000 evra na razlici u ceni. I sledeći će biti na TNG, jeftinije i čistije. Pravi potez bi bila stimulacija države određenim olakšicama za vozila na TNG.
darko
Četvrtak, 07. 02. 2019. 21:22h
neregistrovan korisnik
Punto 2 i Stilo. Oba su na LPG.
-bosko
Četvrtak, 07. 02. 2019. 17:52h
neregistrovan korisnik
nikad
milan
Četvrtak, 07. 02. 2019. 06:47h
neregistrovan korisnik
Jooj nikad vise ne bi uzeo auto sa plinom,ajde 10 godina dok je bilo.Ali 5 god.proleti i kad doje to su strasne peripetije.Osim promena boca i ventila,mora tehnicki .A kad je skidanje boce da ne pricam.katastrofa
Darko
Sreda, 06. 02. 2019. 15:59h
neregistrovan korisnik
До скоро сам возио корсу и имао тнг, ауто возио и лети и зими на тнг Потрошња ми је била од 5 лети до 7,5 литара зими! Најрентабилнији ауто, ко прелази више километара до посла и назад