Šta je reglaža (centriranje) trapa i koji su simptomi da postoji problem Video

Reglaža ili centriranje trapa dva pojma za jedan te isti postupak koji se obavlja kada se vaše vozilo mora uvesti u geometrijsko fabričko stanje. A evo koji su detalji koji se primećuju tokom vožnje i koji treba da vas upute na obavezan odlazak kod majstora.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Svaki proizvodjač u svojoj tehničkoj preporuci daje napomenu kada neke radnje na automobilu trebada se obave. Po takvoj napomeni koja sigurno ima svoju tehničku validnost reglaža trapa, centriranje trapa, geometrija vozila, spura ili Muller treba da se uradi na svakih pređenih 12000 km. Naše iskustvo od 43. godine kaže da uslovi po kojima mi vozimo (asvalt, ivičnjaci, „ležeci policajci“ i rupe na putu) utiču na to da je reglaža trapa na našim vozilima potrebna na 10.000 pređenih kilometara. Naravno da imamo i preporuku da na svakih predjenih 5.000 kilometara treba uraditi fizičku kontrolu stanja trapa, odnosno da li na svim zglobnim delovima postoje takozvani „luftovi“.

Evo nekih situacija koje ukazuju da treba uraditi reglažu trapa:

– kada u toku vožnje osetite lupkanje ili tup udarac u prednjem trapu
– kada primetite da vam se gume po bokovima troše nejednako
– kada prilikom prelaska preko prepreka čujete lupkanja
– kada prilikom skretanja čujete udarac u točku
– kada u vožnji auto ima tendenciju da vuče u levu ili desnu stranu
– kada vam u vožnji volan ne stoji u osi
– kada je auto u toku vožnje nestabilan
– kada imate osećaj da zadnji deo auta ima tedenciju da vas zaobiđe
– kada prilikom davanja ili oduzimanja gasa auto „pliva“ u stranu


Ovo su najčešći pokazatelji da treba da preduzmete nešto i odete kod majstora da pregleda trap, otkloni moguć kvar i uradi reglažu trapa. Po našem iskustvu, savetujemo da se na 5.000 pređenih kilometara pregledaju luftovi, jer je to odlična vrsta prevencije. Naravno da preporučujemo da se reglaža trapa radi i u sezonskim zamenama guma, a obavezno kada kupite nove gume.

Tekst je u celosti preuzet sa As-meda.rs

Povezane teme: Reglaža trapa, centriranje trapa, zamena guma, Redovno održavanje, automobili