U voznju treba krenuti vec posle 20-30 sekundi, svaki dalji rad motora u mestu je uzaludan, naravno ta voznja treba biti primerena tome da su svi sklopovi na jako niskoj temperaturi...
Da li se stvarno pitate zašto zagrevati motor ili je to pokušaj da se bude u trendu i da vam auto bude ispravan 30% kraće vreme?? Logično pitanje je zašto vrhunske motore izrađene od najkvalitetnijih materijala prvo dobro ugreju pa onda "pucaju po gasu"?? Verovatno ne znaju male tajne vozača-amatera i fića majstora da silno greše i zalud troše gorivo. A šta je sa pothlađenim motorom? Na tom času izgleda da mnogi nisu bili. A najjače objašnjenje je da benzinske pare spiraju ulje sa cilindara kada motor radi u mestu. Pitam sve koji nešto znaju o SUS motorima gde se to u motoru sreću benzin i ulje. Koliko znam ulje i benzin su sa različitih strana kompresione karika, a kada ta dva fluida dođu u bliski kontakt u cilindru onda motor "duva" ali o tome u nekoj drugoj priči. Samo vi nastavite da ne grejete u mestu na žešćem minusu dok majstori zadovoljno trljaju ruke i čekaju sve takve jake igrače da im uzmu meru, a ja ću i dalje da grejem na leru.
@nataly : Poredis babe i zabe. Kedno je kad se cozi punim gasom na stazi, a nesto sasvim drugo obicma voznja. Grejanje auta 5 minuta u mestu je besmisleno, jer pod br1 auto na leru tesko dolazi do radne temperature. Sacekas pola minuta, minut i lagano dok se ne zagreje na radnu temperaturu, Ali je idealno da se Jos uvek vozi sporije, jer se ulje sporije zagreva od rashladne tecnosti.
@dovlaks : Daljinski ga palis ako ima tu dodatnu opciju a webarstor isto tako, to nisu dve vezane operacije-elementa. Mozes da imas i webastor i da nemas daljisnko grijanje !! Corolla je tu uzela najvise masa sa tim webastorom, toplo u kolima za manje od minuta ! A ovaj sto pali benzinjaru na -5C i nije bas neki primer i to jos u garazi, neka se malo proseta do srbistana, -15 di -20C, lose gorivo, stari auti, slabi akumulatori pa da vidimo kako ce motor da kaslje ! Ovom se i ne isplati da ide na otvoren put, saug mu radi na 1800rpm, stanes na semaforu i probaj polako da krenes...
@Dejan : Tacno, ne znam kako se tacno kaze na nasem jeziku, svi govore webasto grijanje, ali to se samo firma zove tako.Zato da sam pokusao nekako prevesti "standheizung".Inace si u pravu ja imam kao mali daljinski ili u board komp.mogu 2 razlicita vremenska perioda da aktiviram, a kod nekih auta i preko app u smartphone.Auto je bmw f10.
Ranije sam čekao da se ugreje motor, u poslednje vreme krećem posle pola minuta minut i sve je ok, mnogo se brže motor i ostali delovi zagreju u pokretu, a posebno kabina, 2000 obrtaja prelazim čim se zagreje tokom vožnje. Ford mondeo mkIII 2.0 TDCI 2003
Prijavi komentar
Utorak, 24. 01. 2017. 13:53h
Prijavi komentar
Utorak, 24. 01. 2017. 14:37h
Prijavi komentar
Utorak, 24. 01. 2017. 17:54h
Prijavi komentar
Utorak, 24. 01. 2017. 18:11h
Prijavi komentar
Utorak, 24. 01. 2017. 20:27h
Prijavi komentar
Utorak, 24. 01. 2017. 21:35h
Prijavi komentar
Sreda, 25. 01. 2017. 15:19h
Prijavi komentar
Utorak, 24. 01. 2017. 22:09h
Prijavi komentar
Sreda, 25. 01. 2017. 10:52h
Prijavi komentar
Sreda, 25. 01. 2017. 18:22h
Prijavi komentar
Sreda, 25. 01. 2017. 02:06h