Zavisi dosta od goriva. Dizel ne može da pali na minus 40 bez mašala aditiva (tzv zimski dizel) Ove ruske varijante dizela su pripremljene za izuzetno niske temperature jer je istorijski očekivana izuzetno niska temperatura. Kod nas bi bila drugačija situacija šta god da vozite i ova ista vozila ne bi upalila.
Sve je to pohvalno,samo sto Hyundai i Lada nisu dizel.Nemaju lampicu za grejace,a na tim temperaturama nema sanse bez zagrevanja,imaju po 7 i 8 hiljada obrtaja i rade na leru na 1500....Inace,moj Volvo V70,benzin,najnize na -22 je palio,uz minimalne poteskoce.Ovo na -40 je bas ekstrem,i sigurno nije dobro za motor,bez obzira sto su upalili svi.
@primedba : Moj Audi Coupe, benzin, je palio na -27 bez problema, najbitniji je dobar akumulator, da moze anlazer da okrece normalno. Alfa juce upalila na -18, opet bez problema, poslednjih 5-6 godina mislim da nije bilo nize temperature, pa ne znam kako bi to izgledalo na npr. -25.
@primedba : Samo benzin. Koji god da sam imao i vozio palio je i na -35C. Dobar akumulator i nemas sta da brines. Nije dobro za motor, ali kad nemas izbora ko te pita.
Da bi auto radio dobro zimi, posebno paljenje, bino je, dobro ulje, podesno za temperature zimi, gorivo sa aditivima za zimu, ako je dizel, grejaci za dizel, i zdrava elektonika sa akumulatorom. Motori na izdisaju i lose odrzavani imaju daleko vise problema.
@Na-hladnoci-se-poznaju-ju : Moj Senik 2005. upalio iz prve na -21C.... Redovan dizel, naravno sa grejacima i naravno redovno odrzavan. Akumulator iz 2010.
...jutros upalio iz prve na plin, -16c, auto 1988god. Ima ga u oglasima, i ljudi kazu mnogo je 800e, ima punto 10god mljadji za te pare.... neka vam ga punto
@Japanac : Bas ce da se usrece sa Puntom od 800e. Nije toliko bitno godist,e koliko je bitno stanje auta. Ima i veoma mladih krseva i veoma dobrih starih automobila.
@Japanac : upalio na plin, vec na benzin. Auto hoce da upali na plin ali mu se zaledi rasprsivac i instalacija. Zato se auto pali na benzin pa tek kada topla voda prodje kroz rasprsivac predjes na plin. Plinski uredjaji cesto to sve rade sami.
Dizel na - je više u čvrstom nego u tečnom stanju. Ulje je poput maslaca. Paljenje na ovakvim temperaturama je nemoguće bez aditiva ili popularnih "grejača" koji zagreju blok motora i tečnosti u motoru da bi motor radio bez oštećenja.
@Sjenicki-vozac : Kups odgovarajuce ulje za klimu koja vlada tamo gde zivis i nema problema. Svi proizvodjaci ulja na svojim sajtovima imaju specifikacije, pa se lako pronadje koja je tacka stisnjavanja.
Kad bi neko neupućen čitao ove komentare zaključio bi da se kod nas vozila održavaju izuzetno - niko da se požali da nije upalio. A dobro upućeni znaju da kod nas većina automobila teško pali i u proleće zbog kojekakvih problemčića koji nisu na vreme servisirani...
Мој голф тешко пали већ на +10. Мајстор каже да је протокомер, али није сигуран. Акумулатор је нов. А сад га на -15 палим тако што стиснем благо гас, и онда окренем кључ. И не пуштам тај благи гас. У прво време сказаљка скаче горе-доле, а онда се стабилизује. Држим једно 2000 обратаја све док се ауто не загреје - то траје око 5 минута. Тек онда крећем. У супротном се ауто сав тресе на путу и неће да повуче.
@XXX : Ja sam imao sličan problem na svom bivšem golfu 3. Dok se ne zagreje trokira i izbacuje beli dim, a isto sam morao da ga držim na blagom gasu dok se ne ugreje i ne stabilizuje. Kod mene je bio problem loše uzupčenog motora, za pola stepena. Nadam se da sam se dobro izrazio.
@Dragan : Izvini i ja sam ljubitelj folcvagena i imam četvorku ali trojku su totalno zeznuli.Jedinica, dvojka četvorka su ok,ali trojka je promašaj.Za peticu i dalje ne znam.
@BELGRADE : E, vidiš, za moju Lagunu II 2002g. 1.9 dci, poznat je broj -24 jer je na toj temperaturi upalila bez problema u zimu 2005/2006 g....Treba dobar aku i kvalitetno ulje i svaki iole održavan auto neće imati problem.
Necu da budem hejter i da dolivam ulje na vatru na vecitu bitku benzin vs dizel. Imao sam starog dizelasa iz devedesetih koji se stalno mucio u minusu. Danasnji dizelasi su svemirski brod za te stare i palice na minus 20 bez problema uz par grejanja pre starta, kvalitetan i aditivviran dizel za zimske uslove. Ipak, ostajem ljubitelj benzinaca jer sam strasno ostao isfrustriran zbog tog starog dizelasa, i vise dizele ne zelim da vidim. Moram pohvaliti Nisovu zutu zimsku tecnost za vetrobrane. Preksinocnje bilo minus 23 u mom kraju i nije zaledila! Deklarisana je na minus 20. Iskreno, nisam ocekivao toliki minus i vise ne zelim da rizikujem, sad sam sunuo cist etanol i miran sam do minus 80:) trenutno vozim fabiju na plin. Posto sam frik, cekao sam te noci do minus 23 i upalila je iz prve na benzin. Doduse, vozi se i pali svaki dan.
Zavisi od dizela ,moj senik 1.9 dci 2003. juce upalio iz prve .U Krusevcu ujutru bilo -19. Sipam mu uvek ultra dizel ili neki drugi sa aditivima. Dobar akumulator.kompresija i vozi.....nisu francuzi tako losi kao sto pisete.pozdrav
Juce ujutru -20, prenocio mi auto sa ukljucenim svetlom u kabini, auto pali na pola kljuca bez problema. Hyundai benzinac. Voleo bih da probam na -40 da li hoce da upali :)
@Realno : Tebi su lovacke, posto hyundai vidis samo an ulici kad odes sa sela u neki iole veci grad. Kad budes posedovao jedan bice ti jasnije sta znaci pouzdanost. Ima sitnica koje ne valjaju, ali sto se tice pouzdanosti, siju japance. Uz sve to moj auto (i30 benzinac) je svega 7 godina star pa ne bi bilo lepo da nece da upali na minusu.
Ovo nije tema za električne automobile ali komentari pokušavaju da nađu bolju varijantu. Najbolja varijanta je ona u kojoj "paljenje" ne postoji kao koncept uopšte - samo sedneš i voziš, na bilo kojoj temperaturi - električni automobili. Nema ulja, nema goriva, nema šta da se smrzne, nema paljenja, samo sedneš i voziš.
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 12:24h
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 13:56h
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 19:02h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 09. 01. 2017. 08:30h
Prijavi komentar
Sreda, 11. 01. 2017. 15:29h
Prijavi komentar
Četvrtak, 12. 01. 2017. 08:43h
Prijavi komentar
Sreda, 11. 01. 2017. 10:00h
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 14:30h
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 16:59h
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 15:30h
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 19:03h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 09. 01. 2017. 07:09h
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 16:04h
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 16:32h
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 19:07h
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 16:57h
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 17:12h
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 17:27h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 09. 01. 2017. 09:59h
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 17:51h
Prijavi komentar
Nedelja, 08. 01. 2017. 20:08h
Prijavi komentar
Četvrtak, 12. 01. 2017. 08:47h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 09. 01. 2017. 00:57h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 09. 01. 2017. 11:24h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 09. 01. 2017. 13:58h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 09. 01. 2017. 05:17h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 09. 01. 2017. 13:36h
Prijavi komentar
Utorak, 10. 01. 2017. 09:30h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 09. 01. 2017. 13:42h
Prijavi komentar
Četvrtak, 12. 01. 2017. 08:42h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 09. 01. 2017. 14:52h
Prijavi komentar
Utorak, 10. 01. 2017. 08:38h
Prijavi komentar
Sreda, 11. 01. 2017. 15:06h
Prijavi komentar
Petak, 13. 01. 2017. 09:17h
Prijavi komentar
Četvrtak, 12. 01. 2017. 01:38h