Folksvagen. 12 meseci kasnije...

Pre godinu dana, neposredno pred Salon u Frankfurt, svetom je odjeknula vest da je Folksvagen nameštao rezultate o emisiji štetnih gasova. Informacija o softveru za lažiranje pokrenula je "cunami" koji i danas, tačno 12 meseci kasnije, nastavlja da uništava prodajne rezultate ali i reputaciju nemačkog giganta.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Stručnjaci smatraju da će bolesna želja da se bude prvi na planeti uništiti VW, dok prvi čovek koncerna Matijas Miler kaže da "dizelgejt" otvara nova vrata, kao što je okretanje električnim automobilima.
Da se podsetimo, reč je o koncernu, čiji je model "džeta TDI" još 2008. dobio nagradu za svoju "revolucionarnu dizel-tehnologiju" - bio proglašen za zeleni automobil godine. Ali, da je za to "zaslužan" prevarantski softver, otrkio je 2013. univerzitet Vest Virdžinija. Bilo je potrebno da prođu još dve godine da Folksvagen prizna prevaru. Sve to Amerikanci neće nikada zaboraviti. Oni će Folksvagen pustiti da krvari niz godina.
Niko ne može unapred da kaže koliko će para ovaj skandal koštati koncern. Tačno 17 milijardi evra je već stavljeno na stranu. To međutim neće biti dovoljno. Neki procenjuju da bi troškovi mogli doseći 35 milijardi. Folksvagen godinama neće moći ostvarivati zaradu, odnosno novac koji mu je hitno potreban za konstruisanje i pravljenje automobila budućnosti. Šef koncerna je predstavio ambiciozan program. Ali tako kompleksnu tvorevinu sa 12 marki automobila, više od 100 fabrika u celom svetu i sa 600.000 radnika, ne može biti postavljen na noge tek tako i u roku od godinu dana. Za to su potrebni vreme, strpljenje i puno novca. Ako u budućnosti svaki četvrti auto sa trake Folksvagena treba da bude na električni pogon, onda to znači i odgovarajuće manju potražnju motora na fosilno gorivo i klasičnih menjača. Za elektromotor je potrebno manje delova nego za motor na benzin i manje radne snage za proizvodnju.

 

Povezane teme: volkswagen, folksvagen, Dizelgejt skandal, Folksvagen dizelgejt

Poslednji komentari

Kikiriki-Semenke
Četvrtak, 22. 09. 2016. 15:12h
neregistrovan korisnik
Golf sve radi majstroski, pa I prevare!
Realno
Sreda, 21. 09. 2016. 16:36h
neregistrovan korisnik
Najzanimljivije od svega je to sto je softver koji lazira otkriven u Americi a zna se dobro da je tamo broj automobila na dizel do 5% a mozda i manje a vazno da svi obozavaju automobili sa takoreci "malom" kubikazom. Pored tuzbi protiv tojote, samsunga i sad ova afera, ne cudi me da ce uskoro naci nekoj sledecoj kompaniji zamerku.
Haha
Utorak, 20. 09. 2016. 17:46h
neregistrovan korisnik
Tako je, zagadjenja su diskutabilna kod svih proizvodjaca, a prevarantski softver samo kod njih i nije uopste diskutabilan.
BELGRADE
Utorak, 20. 09. 2016. 09:36h
neregistrovan korisnik
To je Nemačka bubašvaba, izvućiće se, kada sva kola propadnu on će opstati, samo jos da naprave kola poput Golfa 2 hahahha. Šalu na stranu, Ameri su pokusali da unište Toyotu, sada im smeta VW. I ta zagadjenja su diskutabilna kod svih proizvodjača.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»