10-cilindrične simfonije

V10 - zvuk koji polako nestaje Video

Oni su složeniji od V8 i manje suptilni od V12. Da, V10 motori su dobili novu ulogu, ulogu autsajdera u filmu „Proterivanje iz automobilske industrije!“.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

BMW je V10 u modelima M5 i M6 zamenio tvin-turbo V8 agregatom dok se Audi

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

odlučio da sе u aktuеlnom R6 (C7) takođe okrene rešenju sa dva cilindra manje. Novi automobili, koji su trenutno na raspolaganju sa V10 motorom, mogu se nabrojati na prste jedne ruke. Recimo, Dodž je zadržao V10 u modelu „vajper“, Audi takođe ima ponudu u R8 a Lamborgini je prisutan sa „hurakanom“.

Ako ih uskoro nećemo gledati u savremenim automobilima, onda nam bar niko ne može zabraniti da uživamo u njihovom zvuku. Za Top 10 „V8 galamdžija“ izabrali smo atmosferske agregate, bez turbo pojačivača i bez kompresora. Stari, dobri V10 nas impresionira svojom izuzetno spontanom reakcijom i, u većini slučajeva, konceptom sa visokim brojem obrtaja koje može da izdrži. Zvuk je paklen!
Gurmani, uživajte u 10-cilindričnoj simfoniji i izaberite zvuk po svom ukusu!


BMW M5 E60:

Pet godina (od 2005. do 2010) trajala je vladavina M5 (E60) sa V10 motorom koji je bio povezan sa 7-stepenim sekvencijalnim manuelnim menjačem preuzetim iz F1 tima BMW Zauber. Motor sa 507 KS se okretao do suludih 8.250 o/min. ali je zahtevao redovnu brigu i skupo održavanje. Sa S85 motorom, „BMW M5“ je postao poznat i po prepoznatljivom „tehničkom“ zvuku i pravi je dragulj među V10 agregatima.


Porsche Carrera GT:

„Karera GT“ je ni kriva, ni dužna završila sa V10 motorom koji je prvobitno planiran za potrebe pokretanja ekskluzivnog Le Man prototipa. Od projekta se u međuvremenu odustalo ali je srećom visokofrekventni V10 ugrađen u „kareru GT“. Zvuk „karere GT“ pomalo podseća čak i na Vankelov motor s tim da se trkački pedigre jasno (i glasno) čuje. Motor zapremine 5,7 litara razvija 612 KS a na snimku se primeti i kratka pauza za koju je „krivac“ keramičko suvo kvačilo. Porše je planirao da napravi 1.500 automobila, ali se zaustavio 2007. godine na broju od 1.270 proizvedenih „karera GT“ čija vrednost danas premašuje milion dolara.

Lexus LFA:

U svom prvom i jedinom superautomobilu, Leksus je predstavio novorazvijeni 4,8-litarski V10 motor (560 KS) postavljen napred u sredini vozila i razvijen u saradnji sa Jamahom. Granica je postavljena na oko 9.000 o/min. i motor rotira toliko brzo da je ugradnja analognog tahometra bila nemoguća. Zato je u LFA instaliran digitalni obrtomer koji je jedini bio dorastao zadatku. Jedinstven, metalni zvuk iz trostrukog izduva se nepogrešivo prepoznaje a većina ga poredi sa onim iz „karere GT“. U svakom trenutku, motor LFA zvuči kao da je pod punim opterećenjem i proizvodi visoke frekvencije.

 

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse:

Specijalna verzija „skvadra korse“ bazirana je na trkačkoj verziji Lamborginijevog superautomobila „galjardo super trofeo“. Ovaj ultralagani automobil pokreće 5,2-litarski atmosferski V10 agregat sa 570 KS, oslobođenih pri 8.000 obrtaja u minutu. „Skvadra korse“ iz mirovanja do 100 km/h ubrzava za 3,4 sekunde a proizvedeno je samo 50 primeraka. „Galjardo LP 570-4“ se javlja promuklim glasom ali pod punim opterećenjem počinje da vrišti. I, poslušajte pažljivo - primetićete da je vozač u jednom trenutku duboko zagazio u crvenu zonu.


Dodge Viper GTS:

Ovo je klasičan „muscle car“ modernog doba. I to sa pravom! „Vajper“ se drži zlatnog pravila „Zapremina motora je nezamenljiva. Što je veća, to je bolje“. Desetocilindrični četvorotaktni motor je zapremine osam litara, sa 456 KS u najslabijoj verziji. Motor u „vajperu“ nije iz kamiona, kao što u šali komentarišu protivnici američkih automobila, već je razvijen uz podršku Lamborginija. Zvuk V10 motora je moćan i pun basova.

Wiesmann Roadster MF5:

Roudster nemačkog proizvođača, koji su 1988. godine osnovala braća Martin i Fridhelm Vajsman, sada koristi V8 bi-turbo motor ali je prve verzije pokretao BMW-ov V10 motor (S85) koji smo već predstavili u modelu „BMW M5“. Verzija sa V10 motorom (600 KS) oslobađa neverovatan zvuk a do „stotke“ ubrzava za 3,5 sekundi.


Lamborghini Huracan:

Naslednik „galjarda“ takođe koristi atmosferski 5,2-litarski V10 motor, međutim sada sa 610 KS, za razliku od 570 KS koliko je imao njegov prethodnik. Takođe, dosta je rađeno i na zvuku motora tako da „hurakan“ zvuči ratoborno već u stanju mirovanja. Sa povećanjem brzine, ton postaje agresivniji.

Audi R8 GT:

Napravljeno je samo 333 primerka modela „R8 GT“, u spajder i kupe verzijama (u periodu od 2010. do 2013. godine). GT verzija je od klasičnog R8 lakša gotovo za 100 kilograma a dobro poznati 5,2-litarski V10 (560 KS) se rado vrti na visokim obrtajima. U „audiju R8 GT“, V10 motor zvuči naročito grubo. Posle bučnog i hladnog startovanja, V10 pušta širok opseg zvuka.


 

Dodge Ram SRT-10:

Sa postignutih 249 kilometara na sat, uživajte u zvuku najbržeg pik-apa na svetu. To nas i ne čudi, jer se pod haubom nalazi 8,3-litarski V10 motor koji se ugrađuje i u drugu generaciju modela „dodž vajper“. Snažni motor oslobađa 507 KS i 712 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Zvuk? Kao najsnažnija grmljavina! Prostiranje zvuka V10 motora nas definitivno podseća na oluju koja se približava i pred kojom moramo da bežimo.


Audi S6 (C6):

Uzmite 5,2-litarski V10 motor iz „lamborgini galjarda“ i stavite ga u pitomi „audi A6“! Rezultat je - S6. Priznajemo, motor je donekle ublažen tako da u limuzini i karavanu razvija 435 KS, umesto originalnih 500 KS. „Audi S6“ zvuči diskretnije od svojih donora motora a zvuk predstavlja mešavinu nemačke tvrdoglavosti i italijanske mašte.

Za nekoliko godina žudećemo za pravim motorima koji oslobađaju zvuk trkačkih automobila. Nećemo više čuti rad cilindara i ventila, već samo sintetički zvuk koji će do ušiju stizati iz zvučnika, a ne iz izduvnih cevi. Šteta!

Povezane teme: V10, Motori, Automobili, Zvuk motora, V8, BMW

Poslednji komentari

Brioni-roditelj
Ponedeljak, 04. 01. 2016. 18:57h
neregistrovan korisnik
Bolje on da nestane nego nasa deca. Dante nama Teslu.
Kikiriki-Semenke
Ponedeljak, 04. 01. 2016. 13:31h
neregistrovan korisnik
Ne brinite za V10 i zvuk koji polako nestaje, jer jutarnji tandrk hladnog Golfa dizelasa trajace zauvek.
dejan
Ponedeljak, 04. 01. 2016. 07:44h
neregistrovan korisnik
Nema bez audia ni zvuka ni auta....
Zeljko
Subota, 02. 01. 2016. 13:04h
neregistrovan korisnik
Za mene najlepsi svuk ima atnosferski R6 iz starog M3 jos ako je csl...
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»