Preokret: Novi atest za gasni uređaj ipak nije obavezan

Da vozači koji već imaju potvrdu o ispravnosti TNG uređaja u vozilu, izdatu na 10 godina, ne moraju ponovo da idu na kontrolni pregled pre isteka tog roka, smatra i Stojadin Jovanović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, koji za „Blic” tvrdi da je lično „obavestio nadležne” o tom stavu.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

U Agenciji tvrde da su obavestili nadležne da pregledi nisu obavezni ako je raniji atest važeći

On, međutim, nije umeo da objasni po čijem nalogu u firmama koje rade tehničke preglede vozila od vozača traže da urade kontrolni pregled, uslovljavajući time izdavanje potvrde bez koje nije moguće registrovati automobil. „Blicu” se, naime, javilo više građana žaleći se da bez tog kontrolnog pregleda, i pored važeće potvrde koja svedoči o ispravnosti TNG uređaja, a izdata je na 10 godina, ne mogu da završe registraciju.

 

Prodajete polovni automobil?
Postavite besplatan oglas i osvojite besplatno letovanje u Grčkoj za dve osobe!

- Naš je stav da oni koji su potvrdu o ispravnosti TNG uređaja dobili do 2008. i koja važi do 2018. godine do tada ne moraju da rade kontrolne preglede. Ko je naredio drugačije, ne znam - kaže Jovanović, i dodaje da je o stavu Agencije obavestio i Ministarstvo saobraćaja, koje je donelo Pravilnik o ispitivanju vozila, i MUP, koji je nadležan za registraciju vozila.

 

Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić, međutim, nije bio raspoložen da priča na ovu temu.


Jovanović dodaje da se atest dobija samo kod prve ugradnje TNG uređaja, a mora da se obnovi u slučaju bilo kakvih prepravki. Provera ispravnosti, međutim, prema Zakonu o bezbednosti u saobraćaju iz 2009. godine, radi se na svakih pet godina.

Kupujete auto?
Pogledajte galeriju trenutno najtraženijih modela.

Upravo Agencija za bezbednost saobraćaja označena je kao glavni inicijator retroaktivne primene zakona, što bi za posledicu imalo to da svi kojima su izdate potvrde o ispravnosti TNG uređaja na 10 godina ponovo moraju da rade preglede i plaćaju i do 6.000 dinara za to. Jovanović, međutim, demantuje te navode i dodaje da nije istina da Agencija od kontrolnih pregleda dobija po 3.000 dinara.


- Ti pregledi su znatno jeftiniji, a Agencija od njih dobija samo po 300 dinara. A od izdavanja atesta, koje košta 6.000 dinara, dobijamo 3.000 dinara. Ali atest se radi samo jednom - kaže Jovanović.


Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, međutim, uveren je da su za celu zbrku oko kontrolnih pregleda i oko gužvi na mestima za ispitivanje ispravnosti TNG uređaja krivi neprecizan i loš zakon, ali i Agencija koja je preko noći odlučila da počne s primenom Pravilnika.


- Ne razumem zbog čega je sve urađeno preko noći, da li su TNG uređaji zaista tolika opasnost? Znate li koliko je vozila sa benzinskim i dizel motorima izgorelo u poslednje vreme, pa da li sada i sva takva vozila da kontrolišemo? Pitanje je zbog čega vozači nisu na vreme upoznati s tim promenama. Ne stoje njihove ocene da su građani imali vremena da se obaveste, jer nije mi poznato da iko ujutru kad ide po hleb i mleko kupuje i “Službeni glasnik” kako bi se informisao o promenama zakona. Ako su već izmenili te stvari, trebalo je da naprave i kampanju kojom bi građane na vreme upozorili da moraju da kontrolišu TNG uređaje - kaže Okanović.

 

On dodaje i da ljudi koji zbog gužvi nisu mogli na vreme da provere ispravnost TNG uređaja, pa samim tim ni da registruju vozilo, mogu da traže obeštećenje od države zbog eventualne štete nastale jer nisu mogli da koriste svoj automobil.


Kako je “Blic” pisao, pravni stručnjaci smatraju da je pravilnik koji propisuje ponovnu kontrolu TNG uređaja neustavan, jer derogira stečeno pravo građana koji su platili atest i dobili ga na 10 godina, a sada se on faktički retroaktivno poništava.


Šta kažu vozači?

 

Ivan Božić
Ne razumem zašto moram ponovo da uradim atest TNG sistema, kada je on već urađen 2007. godine, i važi do 2017.


Milan Panić
Već sam platio ugradnju plinske boce i platio atest, a sada "jovo-nanovo" i opet po džepu građana.

 

Danijela Banda
Jesam za sigurnost i vozila i putnika, ali nikako ne podržavam ovakve ishitrene namete.


Andrijana Dulkanović

Dobro je što su smanjili na pet godina, jer ćemo tako biti bezbedniji, ali je to jako skupo.

 

Povezane teme: Atest, Gas, Automobili, Automobili na plin, Gasni uređaj, Saobraćaj, Vozila, Agencija za bezbednost saobraćaja, TNG, Stojadin Jovanović

Poslednji komentari

Goran
Nedelja, 08. 12. 2013. 13:46h
neregistrovan korisnik
Otisao da kupim kola u G.Milanovac covek mi dao da isprobam policija me zaustavi i napise kaznu za neatestiran plin za 5 minuta voznje ode 100 e bruka
Stefan
Četvrtak, 30. 05. 2013. 19:27h
neregistrovan korisnik
Ljudi niko nece da vam izda atest ako boca nije pravilno postavljena ( najmanje 10 cm od zadnjeg sedista i mora biti podignuta na telekope isto tako nesto od prilike). Sva creva moraju biti zamenjena novim na kojima se vide neki brojevi creva i za sta je koje dal je za vodu ili plin..Odozdo mora crevo za plin da bude vezano i da ne bude pored auspuha...Sve slikaju i samo gledaju dal nesto nije dobro da ti opet uzmu pare i ako si uradio prepravku...
Ninoslav
Četvrtak, 30. 05. 2013. 17:48h
neregistrovan korisnik
I sta sad da radimo mi koji smo vec dali pare za reatest? Recimo ja sam ga uradio pre 15 dana zato sto su mi gospoda sa tehnickog pregleda rekli da bez te potvrde od 6000 din. ne dolazim, iako mi atest vazi do 2017god. i da bez toga nemogu da registrujem automobil! Bio sam prinudjen! Da li ce mozda sad da mi vrate pare? Cisto sumnjam, ali bi bar mogli za slican iznos da smanje narednu registraciju!
Sveta
Četvrtak, 30. 05. 2013. 06:53h
neregistrovan korisnik
Ja stvarno neznam sta ovi ludi iz agencije rade pa oni nisu objasnili ni vlasnicima tehnickog pregleda gde treba da salju klijente za RE atest.A tek ovim ovlascenim serviserima za ugradnju plina pala im kasika u med i ako i oni ne znaju sta da rade zavlace me vec 20dana,odem kod jednog on kaze boca i instalacija mora da se menja rasprsivac i ventil su dobri to ce da te kosta 12 000,00, odem kod drugog on kaze obrnuto osim za instalaciju i cena bi bila oko 250e,ja sam mu predlozio da mu ostavim auto a da mi on da 250e jer bi me sve to sa ovih dodatnih 6 000,00 registracija kostala 500e a moj auto vredi oko 800e.
nnnnn
Sreda, 29. 05. 2013. 20:37h
neregistrovan korisnik
ovo je velika sramota. Sta ce da rade oni koji su vec platili atest?
Odvezite se na planinu: Opelovi električni automobili su jaki u planinskim predelima

Odvezite se na planinu: Opelovi električni automobili su jaki u planinskim predelima

• Kralj planine: Opel Grandland X plug-in hybrid sa jakom snagom i rekuperacijom • Dinamične sa snažnim...»

Da li znate da vaš auto ne zna da je lockdown?

Da li znate da vaš auto ne zna da je lockdown?

Nove mere Vlade RS koje nalažu da se u narednom periodu zatvaraju svi objekti koji ne obezbeđuju osnovne...»