Zarada od ponovne provere TNG uređaja 22 miliona evra

Vozači zbog novog atesta za gas mogu da tuže državu

Prisiljavanje građana koji imaju vozila sa TNG uređajem da i pored atesta dobijenog na 10 godina ponovo provere uređaj i plate 6.000 dinara novi atest, bez kog ne mogu da registruju vozilo, protivustavno je, a vozači mogu da tuže državu jer ih onemogućava da koriste svoja vozila, tvrdi advokat Borivoj Pajović.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Gasni uređaj u automobilima ima oko 400.000 vozača

Problem je što se atesti dobijaju na malom broju mesta, uz komplikovanu proceduru pa vozačima kontrole zakazuju za dva meseca.

 

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

Bez novog atesta, oni ne mogu da registruju vozilo pa ne mogu ni da ga koriste.

 

Zato bi, prema Pajovićevim rečima, mogli da tuže državu za naknadu štete izazvane nemogućnošću korišćenja automobila.

 

Osvojite letovanje u Grčkoj za dve osobe

- Ljudi su platili i u skladu sa tadašnjim zakonom dobili ateste koji važe 10 godina. U međuvremenu je donet pravilnik o ispitivanju vozila prema kom ne mogu da registruju automobil sa TNG uređajem ako je prošlo pet godina od atestiranja. To je protivustavno i protivpravno. Ne može izvršna vlast ničije zakonito stečeno pravo da derogira. Pravilnik može da važi samo za one koji prvi put ugrađuju TNG uređaj - kaže Pajović.

 

Odložiti primenu pravilnika

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja smatra da je novim pravilnikom Agencije za bezbednost saobraćaja učinila propust. „Primena pravilnika treba da počne 2014. i ne može da se odnosi na ljude koji imaju važeći atest“, kaže Okanović.

On se slaže da je neophodna kontrola TNG uređaja, ali dodaje da je vozačima sa važećim atestom bar trebalo omogućiti besplatnu kontrolu. Prema njegovom mišljenju, “sve ovo u dobroj meri urađeno je da bi se uzele pare”.

 

Novi atest košta 6.000 dinara pa bi oko 400.000 vozača trebalo da plate oko 22 miliona evra za ateste. Polovina tog novca išla bi Agenciji za bezbednost saobraćaja, kao naknada za korišćenje softvera. Druga polovina išla bi na račune institucija koje izdaju ateste.


Stojadin Jovanović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, međutim, tvrdi da je bilo dovoljno vremena da se vozači upoznaju sa novim propisima.

Povezane teme: Saobraćaj, TNG, Gas, Atest, Taksa

Poslednji komentari

madmax
Petak, 24. 05. 2013. 23:21h
neregistrovan korisnik
Mene nov uredjaj kosta oko 600 e ili 66000 dinara + atest znaci oko 72000... To je 72 godine po hiljadarka na tehnickom da ne vide gasni uredjaj... Mislim da cu do tad promeniti i auto. A dok je auto registrovan ne mogu mi nista, i ako me zaustave.
Hromis-Zdenko
Petak, 24. 05. 2013. 16:05h
neregistrovan korisnik
vozm Yuga 55 iz 1990g,2005g.ugradio sam novi plinski uredjaj,obavio atest na masinskom fakultetu u N.Sad-u koji vazi do 2015g. Sad mi istice registracija na tehnickom pregledu su mi rekli da moram prvo u ovlasteni servis na proveru uredjaja. po njihovim recima moram menjati bocu,multi venrtil,instalaciju,...maltene kompletan uredjaj,za sve to treba da platim nekih 23.000 din.ako na to dodam atest od 6000+registracija 10,000 sve to skupa izadje nepunih 40,000 din. Moj avto nevredi toliko,radije cu ga rashodovati nego da dam te pare.Mislim da ce mnogi odustati od registracije vozila,a drzava ce izgubiti gomilu para od taksi za drumarine,akciza za gorivo,pdv na rezervne delove,...zasto nisu pustili da isteknu vazeci atesti ?
Branka
Petak, 24. 05. 2013. 14:35h
neregistrovan korisnik
Ispalo je da su bolje prošli oni koji nisu atestirali TNG u svojim autima i vozili su nelegalno na divlje, koji nisu imali nikakvu kontrolu, atest, proveru. Njih sem u retkim slučajevima niko nije dirao, kažnjavao, maltretirao. Mi koji smo sve uradili po propisu, pošteno državi platili sve takse za atest pre 2, 3, 5 ili 7 godina, ispali smo ovce. Isto je tako bilo i sa TV pretplatom. Ko je plaćao TV pretplatu u Srbiji proteklih 10 godina, ispao je ovca. Ko je kršio zakon i nije plaćao pretplatu, ispao je car. NARAVOUČENIJE: 1. U Srbiji se isplati biti lopov kao retko gde na planeti. 2. Država Srbija stimuliše i nagradjuje lopove, a kažnjava poštene građane. Pitam se, kad oni mogu da donesu zakon da nam retroaktivno ponište važeće ateste, a što mi ne bi mogli da izađemo na prevremene izbore i poništimo njihove mandate koji važe još 3 godine? Pardon, ne da im poništimo mandate, već da ih samo prekontrolišemo!
sly
Petak, 24. 05. 2013. 11:09h
neregistrovan korisnik
mene su duplo zeznuli ,jer bas kada sam prodavao automobil ,onda su doneli ovaj zakon tako da sam bio primoranda da snizim cenu auta ,jer bas niko nije hteo auto sa tng om, zbog novog atesta, jer nisu znali ljudi sta ce da se desi ,i eto mene otisao u minus barem za 200e , i sada ko ce meni to da nadoknadi??? ej drzavo !!!!!
DZB007
Petak, 24. 05. 2013. 09:34h
neregistrovan korisnik
jel to uvedose oni sto su se kleli u postenje i hapsenje lopova ko sad njima da kaze sta ne valja i da li ce cuti ili su zaboravili sve sto su rekli jadna srbijo