Koji je najpouzdaniji gradski polovnjak za 4.000 evra
Priča o pouzdanosti automobila kod nas se uglavnom zasniva na tuđim iskustvima i to poznanika, kumova, rođaka, majstora iz servisa, neizbežnog interneta i tako dalje. Tako je bar u našoj zemlji. Kod drugih to je drugačije organizovano.
U Nemačkoj, na primer, postoji i agencija, TÜV koja od servisnih radionica prikuplja podatke o kvarovima na vozilima, obrađuje ih i na osnovu nje formira listu pouzdanosti ali i potencijalna žarišta, odnosno sve probleme koji su vlasnici imali sa njima.
Upravo ovi podaci, kombinovani sa informacijama o uočenim kvarovima tokom „Auto Bild“ supertesta daju jasnu sliku o pouzdanosti nekog modela.
Osim podataka od TÜV-a i sa „Auto Bild“ supertesta dodali smo informacije specifične za naša tržište, odnosno iskustva domaćih servisera sa predstavljenim modelima. Ona su dragocena jer obuhvataju bitne faktore poput loših puteva i slabog kvaliteta goriva.
1.FORD FIESTA
Ford Fiesta 1.4
Godište 2008.
Kilometraža 62.500
Cena 4.400 evra
OCENA: 4.5/5
Jeftin, praktičan i pouzdan. To je ukratko ono što ogromna većina kupaca polovnih automobila traži.
„Ford fijesta“ je na ukupnoj TÜV listi modela sa najnižim stepenom kvarova zauzela odlično 13. mesto.
Od benzinaca treba izbeći osnovni agregat sa 60 KS jer je preslab, a najbolji izbor po nama je 1.4 benzinac sa 80 konjskih snaga.
Ovo nas je zabrinulo:
1. Kočnice su često na meti kritike TÜV-a, treba ih obavezno proveriti pre kupovine i u skladu sa tim tražiti nižu cenu
2. Tasteri pokazivača pravca na starijim modelima mogu praviti probleme. Originalni deo u zvaničnom servisu košta 7.600 dinara
3. Dešava se da metalni spoj u okviru menjačkog sklopa korodira. To otežava promenu brzine. Rešenje – uklanjanje rđe šmirglom i podmazivanje
4. Izduv retko potraje više od pet godina. To je posledica gradske vožnje na kraće relacije kada kondenzacija iz njega ne stigne da ispari
Cene delova u zvaničnom servisu | |
---|---|
deo | cena (din.) |
alternator | 33.546 |
anlaser | 23.211 |
pumpa za vodu | 11.894 |
PK kaiš | 6.976 |
zadnji lonac auspuha | 18.575 |
obloga prednjeg branika | 29.268 |
prenji far | 18.094 |
prednje kočnice | 7.386 |
2.Toyota yaris
Toyota yaris 1.3
Godište 2003.
Kilometraža 112.000
Cena 3.090 evra
OCENA 4,5
Druga reč za pouzdanost? Tojota! Čak i „mališan" japanskog proizvođača nije izuzetak.
Na žalost, i „jaris" ima svoje kaprice. Jednolitarski VVT-i benzinski motor sa 68 KS (od 2003. godine sa 65 KS) je sklon gubitku ulja na poklopcu lanca, takođe, obloga kočnica i kvačilo se troše brzo.
Cena velikog servisa je između 130 i 150 evra. Trebalo bi znati da se „jaris" do 2002. proizvodio samo u Japanu, a onda se počeo sklapati i u Francuskoj. Stariji primerci iz Japana su za nijansu kvalitetniji, odnosno pouzdaniji.
ZAKLJUČAK
Originalan „jaris" je vrlo dobra kupovina. Novac iz džepa će vam izvlačiti samo kočnice i kvačilo koje nisu dugog veka
3.Hyundai getz
Hzundai getz 1.1
Godište 2003.
Kilometraža 145.300
Cena 2.500 evra
OCENA 4
Sigurni smo da se na ulici niko nije okrenuo za njim, iako se uspešno prodavao od 2002. do 2009. godine kada ga je zamenio moderniji "hjundai i20".
Na testu izdržljivosti Auto Bilda, "gec 1.1" iz 2005. godine sa 63 KS je završio sa vrlo dobrim ocenama. Škripanje ležajeva i doboš kočnica na zadnjoj osovini, nedovoljno kvalitetan izduvni sistem i manji problemi sa kvačilom jedino su usporavali "gec" na putu do 100.000 kilometara.
Ako ste pri novcu, između 3.500 i 4.000 evra, potrudite se da pronađete što mlađi model, iz 2007. ili 2008. godine. Cena starijih verzija, iz 2004. i 2005. godine je između 2.500 i 3.300 evra.
ZAKLJUČAK
Nije nam čudno da je "gec" dobio nadimak "korejski polo". Automobil je izuzetno izdržljiv, otporan je na koroziju i nije zahtevan za održavanje. Takođe, u proseku je jeftiniji od nemačkih rivala. Savet je da se klonite dizel verzija.
4.Mitsubishi colt
Mitsubishi colt 1.1
Godište 2005.
Kilometraža 66.500
Cena 4.200 evra
OCENA 4
Da li vam je potreban dokaz da japanska pouzdanost, nemačka temeljitost i holandski smisao za poslovanje mogu da donesu nešto dobro i kvalitetno? Onda potražite šestu generaciju "micubiši kolta".
Trocilindrični bazni benzinac (1,1 litara) sa 75 KS je dovoljan za gradske uslove, ali ako tražite više, onda se opredelite za 1,3-litarski četvorocilindraš sa 95 konjskih snaga.
Ponuda polovnih "koltova" nije bogata, ali se predstavljanjem nove generacije očekuje da će ih u Srbiji biti sve više.
Za model iz 2005-2006. sa pređenih 120.000 kilometara u proseku bi trebalo izdvojiti oko 3.500 evra.
ZAKLJUČAK
Multikulturalni "micubiši kolt" zaslužuje preporuku Auto Bilda. Ovo je pravi automobil za vozače koji u startu žele da ulože više novca, kako kasnije ne bi bili redovni u servisima. Upozorenje: proverite vrata na tragove rđe.
5.Suzuki swift
Suzuki swift 1.3
Godište 2005.
Kilometraža 134.000
Cena 4.100 evra
OCENA 4,5
Gledajući ocene koje je „svift" dobio na TUV analizi, spada u grupu tehnički veoma dobrih automobila, iako su na primercima prva dva godišta, 2005. i 2006. primećeni brojni nedostaci.
Sva novija godišta toga su pošteđena, pa je, u tom smislu, noviji "svift" sigurna kupovina. Postoje problemi vezani za menjački sklop, pošto je bilo vozača koji su se tokom eksploatacije žalili na taj sistem, pa je to jedna stvar na koju treba obratiti pažnju.
Najtraženiji je 1,3-litarski, ne preterano elastični benzinac od 92 konjske snage, ali svako kome je potreban motor sa izobiljem obrtnog momenta je dizelaš sa 75 KS.
ZAKLJUČAK
Jeftina alternativa za "mini" iz BMW-a stiže iz Japana, zove se „svift" četvrte generacije i može da bude dobar pazar uz proveru nekoliko spornih tačaka - menjački sklop, senzor radilice i prednja ramena.
6.Škoda fabia
Škoda fabia 1.4
Godište 2006.
Kilometraža 85.000
Cena 3.700 evra
OCENA 3.5
Češki igrač je hvaljen zbog suštinskih vrednosti i VW tehnologije, a u proseku je jeftiniji deset odsto od identičnog „pola" sa troje vrata.
Naš savet je da izaberete verziju sa 1.4-litarskim benzinskim motorom i 75 konjskih snaga koji obezbeđuje sasvim zadovoljavajući učinak po, naravno, pristupačnoj ceni. „Fabije" sa TDI motorima su rizična kupovina zbog skupih popravki turbo-punjača i sistema za ubrizgavanje goriva.
Pokušajte sa pronađete modele koji su napravljeni posle maja 2004. godine i na kojima je zabeležen manji procenat kvarova.
ZAKLJUČAK
„Fabija" nudi sve što i stariji brat „folksvagen polo", ali po nižoj ceni. Takođe, „fabija" uvek ima petoro vrata (za razliku od „pola"), a nudi se i kao limuzina i karavan. Česi su napravili pun pogodak i savetujemo vas da kupujete verzije sa benzinskim motorom.
7.Nissan micra
Nissan micra
Godište 2004.
Kilometraža 167.000
Cena 3.200 evra
OCENA 3
"Nisan mikra" treće generacije je i kao nov automobil imala stidljiv nastup na našem tržištu. U startu je bila skuplja od konkurenata, a zbog čudnog dizajna proglašena je tipičnim automobilom za ženske vozače.
U razgovoru sa serviserima saznali smo da pre kupovine mora da se proveri lanac, koji kod modela sa većom kilometražom može da prezupči.
Solidne primerke stare između osam i deset godina (kilometraža oko 100.000 km) teško ćete pronaći za manje od 3.000 evra. Dizel "mikre" su u proseku 800 evra skuplje od benzinskih.
ZAKLJUČAK
"Mikra" zbog visoke cene nije idealan polovnjak B segmenta, ali je u isto vreme automobil koji će vas izuzetno retko neprijatno iznenaditi. Savetujemo da birate između 1.2 i 1.4 benzinaca, odnosno da ne ulazite u rizičnu kupovinu verzije sa 1.5 dizel motorom.
8.Fiat punto
Fiat punto 1.2
Godište 2003.
Kilometraža 147.500
Cena 2.300 evra
OCENA 3
Svako ko ima nešto novca u rukama, a ne želi da se previše razbacuje, i traži jeftin mali gradski automobil, trebalo bi da u nekom trenutku pomisli na „fijat punto".
Nisu nam potrebni TUV izveštaju da znamo da „punto" ne spada u grupu najpouzdanijih modela. Međutim, „punto" je domaćin u Srbiji, jer servisa ima na svakom koraku a delovi i popravke su jeftine.
Za „fijat punto" važi i podatak da su tehnološki najjednostavniji motori ujedno i najbolji. Dobar izbor je 1,2-litarski četvorocilindraš sa osam ventila i 60 konjskih snaga koji je izdržljiv, praktičan i ekonomičan. Verovatno ćete u pojedinim trenucima osetiti da mu nedostaje snage, ali za 2.000 evra, koliko košta deset godina star "punto 1.2", nećete pronaći adekvatnu zamenu.
ZAKLJUČAK
"Punto" je automobil sa dugačkom listom mogućih nedostataka, ali svaka od stavki je, da tako kažemo, sa umerenom cenom. Usled bogate ponude, nemojte da kupujete na prvu loptu već tražite automobil u što boljem stanju.
9.Seat ibiza
Seat ibiza 1.4
Godište 2004.
Kilometraža 125.000
Cena 3.200 evra
OCENA 3
Treća generacija „ibice" je sportski stilizovana i podešena tvrđe od "pola" i „fabije" kako bi privukla drugi sloj kupaca.
Originalna „ibica" nije bila sinonim za pouzdanost, ali je sa trećom generacijom kompletan automobil podignut na viši nivo. „Ibica" je poznata i kao automobil za mlade vozače koji vole da testiraju sportski pedigre španskog modela, odnosno vole da motor drže u visokim obrtajima.
Loša vest za ljubitelje „ibice" je što na tržištu ima jako malo modela kupljenih u Srbiji koji su održavani u zvaničnim servisima. Najčešće se radi o „strancima" sa više od 150.000 pređenih kilometara. Zato ne žurite sa kupovinom jer možete da se „opečete".
ZAKLJUČAK
„Ibica" je automobil sportskog duha i nije izbor za vozače koji traže komforan mali porodični automobil. Prostranost i udobnost su lošiji nego kod „folksvagen pola" i „škode fabije" čije je održavanje, takođe, za nijansu jeftinije.
10.Volkswagen polo
Volkswagen polo 1.4
Godište 2003.
Kilometraža 122.000
Cena 3.100 evra
OCENA 3
Original nije uvek najbolji izbor! Ovo dokazuje četvrta generacija „folksvagen pola" koja je na TUV tabeli završila na neslavnom 85. mestu, daleko ispod „škode fabije" (66. mesto) i „seat ibice" (78. mesto). Serviseri su kritikovali često curenje ulja, dotrajale spone i neujednačen uticaj zadnjih kočnica. Tačnije, kočnice su rak-rana kompletne generacije.
Prednosti "pola" su kvalitetnija izrada nego kod „ibice" i „fabije" i mogućnost dobre zarade prilikom ponovne prodaje.
„Polo" je među srpskim vozačima, kao i "golf", prihvaćen kao kvalitetan i poželjan polovnjak koji, i pored očiglednih i skupih nedostataka, zaslužuje nepodeljeno poverenje.
Prilikom kupovine proverite da li je korišćen kao služben automobil, jer je „polo" takođe bio popularan izbor u velikim kompanijama širom Evrope.
ZAKLJUČAK
"Polo" je udoban i bezbedan automobil koji je još 2002. godine dobio visoke četiri zvezdice na Euro NCAP testu. Ako ste se po svaku cenu odlučili za kupovinu, izbegavajte 1.2-litarski benzinac i TDI motore.
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Ponedeljak, 20. 05. 2013. 10:26h
Ponedeljak, 20. 05. 2013. 06:21h
Ponedeljak, 20. 05. 2013. 05:49h
Ponedeljak, 20. 05. 2013. 05:19h
Ponedeljak, 20. 05. 2013. 00:16h