Čekaju dva meseca na atest za gasni uređaj

Vlasnici automobila sa gasnim uređajem čekaju na atest i po dva meseca, pa za to vreme ne mogu da obave tehnički pregled i voze automobile. Razlog je prebukiranost ovlašćenih ustanova posle odluke da svi uređaji za gas na automobilima, čiji je atest stariji od pet godina, moraju ponovo da prođu proveru.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Svi gasni uređaji stariji od pet godina ponovo moraju na kontrolu

Stanoje M. iz Zaječara u naredna dva meseca neće smeti da vozi svoj automobil, jer nije prošao tehnički pregled, pošto mu traže novi atest TNG uređaja, iako ima stari koji mu je u skladu sa ranijim propisima izdat na 10 godina.


- Registracija mi ističe sutra, a oni mi kažu da dođem za dva meseca, jer zbog nedostatka osoblja nemaju mogućnosti da rade terenska ispitivanja - kaže ovaj Zaječarac.


Iako je provera TNG uređaja na pet godina predviđena Zakonom o bezbednosti saobraćaja koji je u primeni od decembra 2009. godine, problem je nastao tek kada je počela primena ove odredbe, donošenjem Pravilnika o ispitivanju vozila februara 2013. godine.
 

Cene

  • 6.000 dinara - pregled TNG uređaja za vlasnike vozila koji imaju već ugrađene i ranije ispitane uređaje
  • 500 dinara - takse za podnošenje zahteva za pregled uređaja ugrađenih posle 12. 2. 2013. (ili su ugrađeni ranije, a nemaju atest)
  • 3.000 dinara - uverenje o ispravnosti TNG uređaja ugrađenih posle 12. 2. 2013.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ocenjuje da su gužve nastale pre svega što vozači nisu blagovremeno obavešteni o novoj obavezi, ali i zbog suviše komplikovane birokratske procedure, koja podrazumeva da se pri kontroli svi podaci koji se upisuju istovremeno onlajn prikazuju u Agenciji za bezbednost saobraćaja.

 

- Taj softver, međutim, često ne funkcioniše, pa ceo sistem pada, zbog čega se stvaraju gužve - kaže Okanović i podseća da je Komitet predložio da se sa primenom ovih odredbi počne tek od decembra 2014. godine.


U Agenciji za bezbednost saobraćaja, međutim, tvrde da se nije požurilo sa primenom Pravilnika i dodaju da je bilo dovoljno vremena da se vozači upoznaju sa novim propisima.


- Problem je nastao zbog onih koji su imali atest izdat na 10 godina, koji su sada pohrlili na preglede. Zato smo MUP-u predložili da se ova vozila izuzmu iz kontrole koju predviđa novi Zakon, kako se ne bi primenjivao retroaktivno, odnosno da njihovi atesti važe na period na koji su i izdati. Odgovor, međutim, još nismo dobili - kaže Stojadin Jovanović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.


Komentarišući cenu od 6.000 dinara, koliko košta pregled TNG uređaja, Jovanović kaže da cenu ne određuje Agencija koja je ovlašćenim laboratorijama sugerisala da pri određivanju cene imaju u vidu ekonomsku situaciju u zemlji, kao i činjenicu da vozila na TNG uglavnom voze ljudi koji na taj način žele da uštede. Polovina od tih 6.000, međutim, ide Agenciji, za usluge korišćenja softvera, izradu uverenja o atestu...


- Tako je odredila Vlada - kaže Jovanović.

Povezane teme: Atest, Gasni uređaj, Gas, Automobili, Čekanje, Tehnički pregled, Vožnja, Vozila, TNG

Poslednji komentari


Sasa Tosic
Četvrtak, 09. 05. 2013. 12:57h
ma lepo vi to kazete ,,ne morate da placate...........,, ali znaju oni za jadac pa nalozili tehnickim pregledima da nesmeju da registruju takva vozila
vojvodina
Petak, 26. 04. 2013. 13:34h
neregistrovan korisnik
BOJKOT!!! ovo je van svake pameti.
Stojance-Angelovski
Petak, 26. 04. 2013. 07:45h
neregistrovan korisnik
Nije mi jasno sto moram u ovlascenom servisu da demontiram TNG uredjaj. Zar nije logicno da to uradim u bilo kom sevisu a na tehnickom pregledu neka ustanove ispravnost vozila, to je i svrha pregleda, zar ne? Inace, uredjaj na mom automobilu je ispravan ali ja vec 20 dana cekam da me obavete kada cu doci na red za pregled. Bas pravi primer od organizacije primene "genijalne" Uredbe ili Zakona, sta li je vec? Koje skole i doktorate imaju "strucnjaci" koji su ovo osmislili.
gg
Četvrtak, 25. 04. 2013. 23:23h
neregistrovan korisnik
Da, dizel lepse smrdi? Gas je najcistije pogonsko gorivo!!!!!!!!!! Ja bih dizelase oporezovao ekoloskom taksom. Kad je na semaforu ispred Golf 2 dizel, ne pomaze mi ni gas maska, ocu da se ispovracam, a nedaj boze jos da udari po gasu, ptice padaju sa drveca.
gg
Četvrtak, 25. 04. 2013. 22:38h
neregistrovan korisnik
Drzava Srbija ne mari za bezbednost u saobracaju, to je samo izgovor da se narodu uzmu pare, i to ne male. Inace, prvo bi popravila puteve, reagovala na kvalitet goriva, omogucila narodu da lakse dodje do novijih i bezbednijih vozila...... ali ne, sami sebe pobijaju donosenjem idiotskih zakona po kojima ponistavaju ono sto su do juce priznavali, samo da bi se docepali jos para, a narod.. ma koga briga.