Novi udar na džep vozača - plaćaju atest za TNG koji već imaju!

Svi vozači koji su dobili atest za TNG sistem pre više od pet godina moraju u što kraćem roku da ga obnove, odnosno da dobiju novu potvrdu, jer u suprotnom, neće moći da registruju automobil. To znači novi namet jer je za produžetak atesta potrebno najmanje 6.000 dinara, saznaje "Auto Bild"

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Za produžetak atesta potrebno najmanje 6.000 dinara

Zakonska odredba koja obavezuje vozače da na svakih pet godina moraju da nabave potvrdu o izvršenom pregledu TNG sistema, nedavnim početkom primene Pravilnika o ispitivanju vozila, sada važi bez obzira na to da li je atest ranije izdat na 10 godina.

 

Što je najgore od svega, vozač koji ne dobije potvrdu o periodično izvršenom pregledu rizikuje da bude kažnjen od strane saobraćajne policije jer se po aktuelnim propisima takvo vozilo smatra tehnički neispravnim!
 

Redakciji "Auto Bilda" juče i danas javio se veliki broj čitalaca iz cele Srbije sa istim problemom. Vraćeni su sa tehničkog pregleda jer im je od izdavanja atesta za TNG prošlo više od pet godina, iako im je uredno izdat na 10 godina. Prema njihovim rečima, rečeno im je da je tako naložio MUP i da moraju da dobiju potvrdu od ovlašćenih institucija za ispitivanje.
 

- Meni ističe registracija, a na tehničkom pregledu saznajem da moram da platim 6.000 dinara za produženje atesta. Ljudi iz tehničkog pregleda su mi rekli da spremim dodatni novac za zamenu creva i ventila. U mom gradu ne postoji ovlašćena laboratorija pa sam u poslednji čas uspeo da to obavim u Nišu, u Centru za motorna vozila - priča nam svoje muke čitalac iz Zaječara.
 

Na žalost, mnogi vozači nisu bili te sreće. Pošto niko nije našao za shodno da građane obavesti da je periodični pregled i izdavanje atesta za TNG postao obaveza na svakih pet godina, mnogi nisu stigli da registruju automobil, pa će osim 6.000 dinara za izdavanje potvrde o produženju morati da plate i šlep službu kako bi automobil mogao da prođe ispitivanje u nekoj od ovlašćenih institucija. U Centru za motorna vozila u Nišu, ovlašćenom mestu za izdavanje i produženje atesta je ogromna gužva i termini su prema našim saznanjima popunjeni i cele sledeće nedelje.
 

O čemu se ovde radi? Zašto neko ko je atest dobio 2008. godine na 10 godina, sada mora da izdvaja novac za novu potvrdu? Zašto građani na vreme nisu obavešteni već se masovno vraćaju sa tehničkog pregleda?
 

Šta piše u dopisu MUP-a tehničkim pregledima:

 

U dopisu koji je 12. marta ove godine dostavljen svim tehničkim pregledima između ostalog navodi se sledeće. "U članu 252 stav 1 i 2 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima je propisano-Uređaji za pogon vozila na gas koji su ugrađeni u motorna vozila moraju se podvrgavati periodičnom pregledu kod pravnog lica koga ovlasti Agencija . U skladu sa navedenim, tehnički pregled vozila kod kojih je izvršena ugradnja za pogon na gas ne može biti izvršen dok stranka ne pribavi Potvrdu o izvršenom periodičnom pregledu ako je od datuma izdavanja Uverenja o ispitivanju prošlo više od pet godina. U nekim starim uverenjima organizacije koje su vršile ispitivanje bez ikakvog pravnog osnova određivale su rok važenja uverenja, ali ovaj podatak nema uticaj na obavezu posedovanja potvrde, odnosno istu stranka mora posedovati i u slučaju kada nije istekao navedeni "rok važenja" uverenja, a protekao je duži period od pet godina".

 

Kako nam je nezvanično rečeno u Ministarstvu unutrašnjih poslova, 12. marta poslat je dopis svim tehničkim pregledima u kome se između ostalog navodi da se vozila sa ugrađenim plinom moraju podvrgavati periodičnom pregledu na pet godina.
 

Preciznije, dopis je poslat jer je Agencija za bezbednost saobraćaja obavestila MUP da je Pravilnik o ispitivanju vozila počeo sa primenom. Kako nam je rečeno, suština je da u prošlosti nije bilo kontrole ugradnje TNG sistema i da tome mora da se stane na put, jer je to pitanje od velike važnosti sa aspekta bezbednosti.

 

Koliko god ovo objašnjenje ima smisla, jer je poznato da se proteklih godina auto-gas ugrađivao u kojekakvim nazovi servisima sa nestručnim majstorima gde je bezbednost bila u drugom planu, ipak ostaje pitanje zbog čega vozačima nije ostavljeno dovoljno vremena da se pripreme za nove troškove i da li je možda moglo da se nađe neko bolje rešenje.

 

Naime, možda bi bilo korektno da je Agencija za bezbednost saobraćaja pokrenula neku kampanju i skrenula pažnju kako tehničkim pregledima, tako i vozačima.
 

Ipak, tamo navode da se vozačima neće izdavati nova uverenja već samo potvrde o produženju važenja atesta. Kako nam je rečeno, nije bilo potrebe za posebnim obaveštavanjem građana o obavezi produženja atesta, jer se Zakon primenjuje od kraja 2009. godine a Pravilnik koji je počeo da se primenjuje pre mesec dana urađen je još pre godinu dana.

Povezane teme: Ugradnja plina, TNG, Zakon o bezbednosti saobraćaja, Auto gas, Atest

Poslednji komentari

ja
Nedelja, 16. 06. 2013. 23:59h
neregistrovan korisnik
prijatelju,krsevi u srbiji zemlji veseloj ucestvuju u samo 3-5% saobracajki(mislim na vozila starija od 15 god.e pa ti sad vidi ko je opasniji,krs ili ale od 200 konja koje lete putevima.
svegoreigore
Četvrtak, 18. 04. 2013. 13:18h
neregistrovan korisnik
protesti
Nikola
Četvrtak, 11. 04. 2013. 09:24h
neregistrovan korisnik
Znao sam ja da nesto nece da izadje na dobro. Cim su dinkic i Vucic ukinuli pojedine takse prilikom registracije vozila. Ovo bi isto bilo kada bi prilikom carinjenja vozila vazio standard za motore EURO 3, pa se onda promeni na EURO 4 i svi oni koji su carinjenje izvrsili ranije saa moraju ponovo to da urade.
veteran-
Utorak, 02. 04. 2013. 13:47h
neregistrovan korisnik
Da smo nekoj banana državi čovek bi posumnjao da ovo radi lobi za uvoz i distribuciju opreme za tng pogon . Tamo bi se pogledale zalihe i prekontrolisala dinamika uvoza ove opreme i sumnjalo bi se na korupciju, mafiju itd. A u našoj ozbiljnoj državi sigurno se vodi računa o građanima i evropskim standardima itd.
cc
Utorak, 02. 04. 2013. 12:22h
neregistrovan korisnik
I treba da se 10 puta prekontrolise plin...Viri im boca iz auta,sisti plin a oni dobili atest?! I treba da procesljaju one sto registruju na invalide,a nisu invalidi.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»