Srbija neopravdano eldorado za kamione

Teretnjaci bez vikend zabrane do daljnjeg

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Jedino u Srbiji tokom vikenda i praznicima kamioni mogu neometano da saobraćaju. U zemljama u okruženju i Evropi postoji zabrana kretanja ovih vozila tokom vikenda i praznika. Tako kamiondžije isplaniraju da kroz našu zemlju voze dok traje zabrana saobraćaja u ovim zemljama. To, međutim, utiče na sve veće gužve na našim putevima, ali i na smanjenje bezbednosti u saobraćaju.

Iako je odluka o ovoj zabrani kretanja teretnjaka postojala osamdesetih, ukinuta je pre skoro 20 godina. Ipak, iz Ministarstva za infrastrukturu kažu da će verovatno do septembra ili oktobra ova zabrana ponovo stupiti na snagu. Čeka se, naravno bez razloga, usvajanje novog zakona o bezbednosti u saobraćaju.
– U toku je izrada projekta, kojim će se napraviti mesto gde će se zaustavljati kamioni tokom vikenda. A čim novi zakon o bezbednosti saobraćaja stupi na snagu, moći ćemo da radimo na tome da se ponovo donese uredba koja će zabranjivati kretanje teretnih vozila kroz Srbiju tokom vikenda i praznicima – kaže za „Blic nedelje“ Demir Hadžić iz Ministarstva za infrastrukturu.
Prema rečima Vladimira Rebića, načelnika Odeljenja za kontrolu i regulisanje saobraćaja u MUP-u Srbije, ovakva odluka bi znatno poboljšala bezbednost u saobraćaju. Iako je ona već davno ukinuta, u prestonici postoji zabrana kretanja teretnjaka četiri sata dnevno. Teretnjaci koji imaju više od tri i po tone nosivosti ne mogu da se kreću određenim ulicama glavnog grada u periodu od 7 do 9 i od 16 do 18 sati. U Beogradu, naime, postoje dva tranzitna prstena u kojima se kreću ova vozila. Kako je istakao naš sagovornik, čak 90 odsto kamiondžija poštuje zabrane kretanja u ovom periodu kroz Beograd. Ukoliko kamiondžija ne poštuje vremensku zabranu koja u glavnom gradu traje četiri sata, propisuje se prekršajna kazna od svega dve hiljade dinara. Ipak, nikakva ograničenja ne važe za autoput koji prolazi kroz Beograd.
– Takođe iz pravca Pančeva i Zrenjanina i preko Pančevačkog mosta i do luke Beograd ne postoji nikakva zabrana kretanja za ova vozila. Ovo je takozvana slobodna zona za kretanje teretnjaka – kaže Vladimir Rebić, načelnik Odeljenja za kontrolu i regulisanje saobraćaja u MUP-u.
Kao ni u Beogradu, ni u ostalim gradovima u Srbiji ne postoji zabrana kretanja teretnjaka vikendom. Postoje samo vremenska ograničenja, ili po pitanju težine vozila. Tako na primer, u Kragujevcu postoji zabrana kretanja teretnjaka koji su teži od pet tona određenim ulicama, osim od 22 pa do pet sati ujutru.

Univerzijada „izbacuje“ kamione iz grada
Prema rečima Vladimira Rebića, MUP će Gradskom sekretarijatu u Beogradu uskoro uputiti predlog da se tokom Univerzijade promeni režim saobraćaja teretnih vozila.
– Za sada je sve na predlogu, a on bi trebao da u potpunosti zabrani kretanje teretnjaka kroz grad dok traje ovo takmičenje. Pokušaćemo da ih preusmerimo na obilaznicu kod groblja Orlovača i na Ostružnicu. Ukoliko predlog bude usvojen, ovakav režim saobraćaja počeće nekoliko dana pre i trajaće nekoliko dana posle takmičenja – kaže Rebić, i dodaje da će MUP predložiti da se teretnjacima tokom dve nedelje, koliko traje ovo takmičenje, u potpunosti zabrani kretanje i autoputem preko mosta Gazela.

Gužve na granicama
Zbog dozvoljenog kretanja u dane vikenda, na graničnim prelazima i ulascima u Srbiju gotovo svakog petka se stvaraju dodatne gužve. Vozači kamiona, naime, planiraju putovanja tako da stignu na ulaz u Srbiju do petka u ranim popodnevnim satima. Tako obezbeđuju da u vreme dok u susednim zemljama važi zabrana, oni slobodno saobraćaju putevima Srbije. Stručnjaci tvrde da je ovo bio i cilj nadležnih ministarstava kako bi privukli vozila iz inostranstva da saobraćaju kroz našu zemlju.
Situacija se ponavlja u nedelju predveče kada teška vozila nastoje da napuste Srbiju i ponovo se nalaze na graničnim prelazima i izlascima iz Srbije.

Poslednji komentari

vlajko
Utorak, 12. 05. 2009. 21:38h
neregistrovan korisnik
koja je razlika u pogledu bezbednosti ako kamioni idu i vikendom i radnim danom u odnosu na to da se svi zgusnu u radne dane. Ako prihvatimo pretpostavku da je sam prolazak teških kamiona ugrožavanje bezbednosti saobraćaja št je tačno ako gledamo statistički, onda je jedini način da se popravi bezbednost da se uradi ono što su austrijanci odavno uradili - da se ograniči broj kamiona koji mogu da prođu, a inače je isto išao kamion nedeljom ili utorkom. Nedeljom ugrožava vikendaše a utorkom komercijaliste, ali ničiji život nije manje vredan!
Srdjan
Ponedeljak, 11. 05. 2009. 09:50h
neregistrovan korisnik
Kakva bezbednost vazno je da se zaradi od kamiondzija
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»