Toyota Motor Europe znatno ojačala poziciju na tržištu

Sa dodatnih 0,7 procentnih poena, dostignut rekordan tržišni udeo od šest procenata

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

•Ukupnom prodajom od 993.113 vozila, u periodu od januara do decembra 2020. godine, što je smanjenje od samo devet odsto, TME pokazao prilagodljivost na tržištu koje je imalo pad od 20 procenata u odnosu na prethodnu godinu
•Brend Toyota svrstao se na treće mesto najprodavanijih putničkih vozila u Evropi
•Situacija s prodajom tokom krize prouzrokovane korona virusom olakšana je visokom potražnjom hibridnih modela i brzim prilagođavanjem poslovanja Toyote Motor Europe svim uslovima

 


Toyota Motor Europe (TME) objavila je rezultate prodaje vozila za 2020. godinu, koja je dostigla ukupno 993.113 Toyotinih i Lexusovih vozila, što je smanjenje od devet odsto u odnosu na prethodnu godinu, ali znatno bolje u odnosu na celokupno automobilsko tržište koje je imalo pad od 20 odsto tokom pandemije. Prethodne godine, tržišno učešće TME povećano je za 0,7% procentnih poena, dostižući 6,0%, čime je kompanija postavila svoj prodajni rekord u Evropi. Presudan uticaj na uspešne rezultate imali su nastavak velike potražnje za Toyotinom hibridnom gamom s niskom emisijom CO2, što je omogućilo da Toyotini automobili postanu treći najprodavaniji brend putničkih automobila u Evropi. Prodaja hibridnih modela TME manja je za samo šest odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok je od 529.054 prodatih hibridnih vozila njihov prosečan udeo na evropskom tržištu sada ukupno 53%, a na tržištu Zapadne Evrope 65%.

Posle prolećnog zaključavanja širom Evrope, TME je zabeležila oživljavanje prodaje u periodu između jula i decembra 2020. godine, s rastom od 11 procenata u poređenju s istim periodom prethodne godine. To je postignuto zahvaljujući potražnji za ključnim Toyotinim modelima C segmenta i SUV vozilima, kao i početku prodaje novog Yarisa koji je tokom novembra 2020. postao drugi najprodavaniji automobil u Evropi. TME je u 2020. godini lansirao ukupno devet novih modela Toyote i Lexusa, uključujući RAV 4 Plug-in Hybrid, PROACE EV, novi Mirai FCEV i Lexus UX EV.

“Zadovoljni smo ovim dobrim rezultatima u veoma teškim vremenima. Kao i drugi, brzo smo se prilagodili svim zahtevima okruženja, i zahvaljujemo našim kupcima na poverenju i lojalnosti tokom ovog perioda neizvesnosti. Proširili smo ponudu naših modela i tipova pogona, lansirajući prošle godine devet noviteta koji obuhvataju hibride, plug-in hibride, vozila s pogonom na električne baterije, kao i vozila s gorivnim ćelijama, što je dodatno podstaklo prodaju. Kao rezultat toga, Toyota Motor Europe je ispunila ciljeve Evropske Unije u pogledu emisije CO2 za 2020. godinu, i sigurni smo da ćemo te standarde ispunjavati i u narednom periodu”, izjavio je izvršni direktor Toyote Motor Europe, Mat Harison.


Brendovi i rezultati po modelima

Toyota je tokom 2020. godine zabeležila najveći procentualni rast na tržištu putničkih automobila, i najmanji pad plasmana. Ukupno, u prethodnoj godini prodato je 922.299 vozila, čime je tržišno učešće povećano za 0,6 odsto, na 5,7%, s umanjenjem obima plasmana za samo osam odsto u odnosu na godinu dana ranije, kao i s tržišnom raspodelom prodaje hibrida od 53 odsto u Evropi. Najprodavaniji modeli Toyota brenda su Corolla, Yaris, i RAV4, koji zbirno čine 58 procenata ukupne prodaje, i sa čak većim učešćem na tržištu hibrida, od 65%.

Lexus je prošle godine prodao 70.814 vozila, dostižući svoj rekord na tržištu premijum automobila s učešćem od 2,3 odsto, odnosno po prvi put i tri odsto učešća kod individualnih kupaca, dok je ukupna prodaja smanjena za 19% u odnosu na prethodnu godinu. Osim predstavljanja novog električnog modela UX 300e, Lexus je 2020.godine predstavio i novi LC 500 Convertible, kao i LS s manjim izmenama. Najveći deo prodaje Lexusa i dalje čine modeli iz njegove SUV game – RX, NX, UX i GX, s ukupnom prodajom od 57.833 vozila, što čini 81 odsto kompletnog plasmana.


Toyota Motor Europe – najvažniji podaci za period I–XII 2020. godine:

•Ukupna prodaja: 993.113 (-9% u odnosu na prethodnu godinu)
•Tržišno učešće: 6.0% (+0.7 u odnosu na prethodnu godinu)
•Ukupna prodaja hibridnih vozila: 529.054 (-6% u odnosu na prethodnu godinu)
•Plasman hibridnih vozila: Zapadna Evropa: 65% - Istočna Evropa*: 22% - Ukupno: 53%
Toyota – najvažniji podaci za period I–XII 2020. godine:

•Ukupna prodaja Toyote: 922.299 (-8% u odnosu na prethodnu godinu)
•Najprodavaniji modeli: Corolla (193.785); Yaris (193.050); RAV4 (147.137)
•Najprodavaniji hibridni modeli: Corolla Hybrid (148.820); Toyota C-HR Hybrid (108.939); Yaris Hybrid (107.623)
•Ukupna prodaja hibridnih modela: 484.828 (-4%)
•Plasman hibridnih vozila: Zapadna Evropa: 63% - Istočna Evropa*: 24% - Ukupno: 53%
Lexus – najvažniji podaci za period I–XII 2020. godine:

•Ukupna prodaja Lexusa: 70.814 (-19% u odnosu na prethodnu godinu)
•Najprodavaniji modeli: NX (18.650); RX (17.819); UX (16.850)
•Najprodavaniji hibridni modeli: UX Hybrid (15.751); NX Hybrid (12.754); RX Hybrid (5476)
•Ukupna prodaja hibridnih modela: 44.687 (-23% u odnosu na prethodnu godinu)
•Plasman hibridnih vozila: Zapadna Evropa: 98% - Istočna Evropa*: 6% - Ukupno: 63%

Povezane teme: Toyota, TME, Lexus
Ovu vest nije moguće komentarisati.
Odvezite se na planinu: Opelovi električni automobili su jaki u planinskim predelima

Odvezite se na planinu: Opelovi električni automobili su jaki u planinskim predelima

• Kralj planine: Opel Grandland X plug-in hybrid sa jakom snagom i rekuperacijom • Dinamične sa snažnim...»