Šta "euro 3" motori RADE NAŠIM PLUĆIMA i šta još hitno moramo da menjamo da bismo PRODISALI

zuzetno otrovne čestice koje ispuštaju motori "euro 3" standarda jedni su od krivaca za to što dišemo zagađen vazduh, a lekari te čestice okrivljuju za nastank raka pluća, bronhijalne astme, utiču i na hronične opstruktivne bolesti pluća, nastanak kardioloških bolesti, čak i Alchajmera i drugih vrsta demencije.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Najveći krivac jesu PM čestice, kojih između ostalih ima i u izduvnim gasovima dizelaša, a prema zvaničnim podacima Svetske zdravstvene organizije, na šta se poziva i naše Ministarstvo za zaštitu životne sredine, te čestice krive su za gotovo 6.000 smrtnih slučajeva godišnje u Srbiji.

 

Vesti o mogućoj zabrani uvoza vozila sa "euro 3" standardom motora za 2021. godinu u Srbiji dočekana je ambivalentnim reakcijama: dok su građani nezadovoljni što će ih ovakva zabrana sasvim sigurno udariti po džepu, srećni su i što se konačno radi na poboljšanju kvaliteta vazduha.

 

Međutim, postavlja se pitanje, šta tačno udišemo i kako izduvni gasovi vozila sa "euro 3" motorima utiču na zdravlje već godinama, i uticaće barem još nekoliko dok se najavljena zabrana ne sprovede u delo, ali i pitanje šta su još glavni zagađivači vazduha kojima takođe moramo da se pozabavimo, a takođe izbacuju izuzetno otrovne čestice.

 

Podsetimo, zabrana uvoza automobila sa "euro 3" standardom motora najverovatnije neće stupiti na snagu pre 2021. godine, najavio je ministar za zaštitu životne sredine Goran Trivan, ali kako kaže, "daleko se doguralo sa ovom inicijativom".

 

Prvi korak ka smanjenju zagađenosti vazduha koji se tiče saobraćaja jeste da se eliminišu loši motori, a da je drugi korak da se ograniči kretanje vozila koja najviše zagađuju, što bi kroz par godina doprinelo znatnom padu zagađenja vazduha iz automobila, tvrdi Trivan.

 

Međutim, i kada se uvoz određenih modela sa ovom specifikacijom zabrani, oni koji su već u Srbiji, nastaviće da se "kotrljaju" domaćim putevima. Dakle - izduvni gasovi koji izlaze iz auspuha vozila sa "euro 3" standardom ulaziće u naša pluća još ko zna koliko godina.

 

Opširnije pročitajte na Blic.rs

Povezane teme: euro 3, motori, Zagađenost vazduha
Ovu vest nije moguće komentarisati.