Da li će se naplaćivati ulazak vozilima u centar grada?

DA LI ĆE SE NAPLAĆIVATI ULAZAK VOZILIMA U CENTAR? Grad raspisao tender za studiju; Gradski sekretar: Samo ako se Beograđani slože s tim.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Ulazak automobilima u centar Beograda u doglednoj budućnosti bi mogao da se – naplaćuje! Da se ova ideja ozbiljno razmatra dokazuje javna nabavka raspisana pre nekoliko dana, a koji ima za cilj izradu studije pod nazivom "Upravljanje saobraćajem u Beogradu kroz model tarifiranja pristupa centralnoj zoni".

 

Međutim, gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović ističe da izrada studije ne znači i automatsko uvođenje sistema naplate prolaska vozila kroz centar.

"Sa naglim porastom broja vozila u poslednjih nekoliko decenija došlo je do pojave zagušenja u saobraćaju, posebno u užim centralnim gradskim zonama. Posledice su mnogobrojne i pre svega se ogledaju u velikom povećanju: vremena putovanja, vremenskih gubitaka, potrošnje goriva, zauzetosti površine vozilima, emisije štetnih materija, buke…", stoji u ovom dokumentu.

 

Kako se dalje konstatuje, "veliki broj gradova u svetu, poput Londona, Singapura, Stokholma, Milana, problem su rešili korišćenjem nekog od modela upravljanja saobraćajnim zahtevima, odnosno uvođenjem naplate zagušenja ili primenom razmenjivih kredita".

 

"Svakodnevne gužve u centralnoj zoni Beograda jasno ukazuju na neophodnu potrebu za rešavanjem ovog problema. Navedena saobraćajna zagušenja će u narednih 20 godina biti sve veća, a opšti cilj Studije je definisanje modela pristupa centralnoj gradskoj zoni", piše u dokumentaciji tendera koji će biti otvoren 26. juna.

 

Takođe, trebalo bi da se utvrde finansijski efekti za Grad Beograd, efekti za stanovnike zagušene zone, ali i za ostale žitelje prestonice, te efekti povećanja bezbednosti saobraćaja, povećanja poslovanja i produktivnosti. Naravno, od ideje do realizacije dug je put, a ceo ovaj plan bio bi mnogo lakši za realizaciju kada bi Beograđani na raspolaganju imali – metro.

 

Sve ovo nipošto ne znači da će sistem po automatizmu biti primenjen nakon izrade studije, već je ovo samo sakupljanje podataka. Još jednom ponavljam da samo studija neće biti dovoljna da se zauzme konkretan stav, niti će bilo šta biti urađeno mimo volje građana – naveo je Rafailović.

Opširnije pročitajte na Blic.rs

Povezane teme: saobraćaj, gužve, naplata ulaska u centar
Ovu vest nije moguće komentarisati.