Evo o čemu je bilo reči na drugom danu konferencije i ko je govorio
Na drugom danu konferencije „SEE Automotive“ koja se održava u Novom Sadu, a na kojoj predstavnici kompanija iz regiona Jugoistočne Evrope govore o trendovima u automobilskoj industriji kao najvažniji procezi za budućnosti industrije označeni su digitalizacija i automatizacija.
Na panelu o ove dve važne pojave govorilo se automobilskom tržištu, željama kupaca, pravljenju „pametnih pogona“, veštačkoj inteligenciji...
Olga Mirković Maksimović, direktorka novih poslova u kompaniji Ringier Axel Springer čiji je protal „Mojauto“ medijski pokrovitelj događaja rekla je na panelu o digitalizaciji i automatizaciji da je glavno pitanje za budućnost ono što se može uraditi za godinu ili dve.
- Čak 80 odsto slika automobila traži se na mobilnim uređajima, dok sajtovi proizvođača nisu mobajl frendli i to je veliki problem. Prva stvar koju treba da uradimo je da se pomerimo ka mobilnima- rekla je ona dodajući da čak i na našim prostorima više od polovine pretrage na internetu dolazi sa mobilnih telefona.
Ona je kazala da kompanije gotovo svakog dana gube novac zato što nisu „mobajl frendli“.
Govoreći o tendencijama i promenama u svetu, ona je istakla da treba pogledati primer američkog tržišta, zemlje u kojoj ljudi kućne ljubimce smatraju članovima porodice i gde je pitanje sigurnosti ljubimaca prioritet pri pronalasku novog automobila.
- Nemcima je bitan Digital audio broadcasting (DAB), a Japancima komfor. Svi moraju biti svesni da kupci traže bolje rešenje i uvek mogu kupiti nešto drugo- kazala je ona.
Govoreći o potrebama popravki automobila ona je kazala da ljudi danas, kada ujutru dok idu na posao primete da sa automobilom nešto nije u redu, odmah na internetu traže rešenje, jer nemaju vremena da čekaju servise i nabavljanje delova, već rešenje žele odmah.
Kao jedan od trendova u onome što kupci traže navela je „on bord kamere“, odnosno one koje se nalaze u automobilima, a istakla je i novo rešenje sajta „Mojauto“, virtuelnu posetu sajma automobila u Beogradu, koja je na sajtu ove godine omogućena po drugi put.
- To je bio specijalni projekat nazvan „OMV Virtuelni Sajam automobila“. Virtuelni obilazak imao je 170.000 posetilaca, više nego što je zaista bilo ljudi na sajmu, a polovina virtuelnih posetilaca bila je van Beograda.
Aleksandar Stanković iz komapnije „Mitsubishi electric Europe“ rekao je da „Mitsubishi“ pravi daleko više od automobila. On je govorio o izazovima u industrijskoj proizvodnji, a kao najveće označio je kvalitet, efikasnost proizvodnje i cenu održavanja.
Kako je rekao, danas svi pričaju o veštačkoj inteligenciji.
Ivan Zekovica iz kompanije „Festo Srbija“ govorio je o četvrtoj industrijskoj revoluciji.
- Digitalizacija nije samo „hajp“, već dugoročno investiranje u proizvodnju i efikasnost. To je pravi „gejm čejndžer“- rekao je on.
Kako je kazao, digitalizacija osigurava liderstvo u rastu i inovacijama.
Iva Matasić iz hrvatske komapnije „Consulio“ govorila je o budućnosti automobilske industrije.
Ona je kazala da je važno videti šta se dešava oko nas, ali i u drugim zemljama navodeći primer Norveške u kojoj je prodaja električnih automobila marke „Tesla“ najveća.
Na konferenciji, koju u novosadskom „Master centru“ organizuje Automobilski klaster Srbije, okupilo se više od 250 predstavnika iz više od 150 komapnija koje posluju u regionu.
Na konferenciji se govorilo o budućnosti industrije, inovacijama, digitalizaciji, pametnim automobilima, kao i o tome kako postati dobavljač za neke od najvećih proizvođača automobila.
Iako to možda ne ističe suviše često, automobilska industrija danas je rastući biznis u Srbiji. Ukupna vrednost proizvodnje te industrije u našoj zemlji 2006. godine iznosla je oko 420 miliona evra, da bi vrednost iz godine u godinu rasla, i na krjau 2016. godine iznosila skoro tri milijarde evra.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»