Evo o čemu je bilo reči na drugom danu konferencije i ko je govorio

Na drugom danu konferencije „SEE Automotive“ koja se održava u Novom Sadu, a na kojoj predstavnici kompanija iz regiona Jugoistočne Evrope govore o trendovima u automobilskoj industriji kao najvažniji procezi za budućnosti industrije označeni su digitalizacija i automatizacija.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Na panelu o ove dve važne pojave govorilo se automobilskom tržištu, željama kupaca, pravljenju „pametnih pogona“, veštačkoj inteligenciji...
Olga Mirković Maksimović, direktorka novih poslova u kompaniji Ringier Axel Springer čiji je protal „Mojauto“ medijski pokrovitelj događaja rekla je na panelu o digitalizaciji i automatizaciji da je glavno pitanje za budućnost ono što se može uraditi za godinu ili dve.

- Čak 80 odsto slika automobila traži se na mobilnim uređajima, dok sajtovi proizvođača nisu mobajl frendli i to je veliki problem. Prva stvar koju treba da uradimo je da se pomerimo ka mobilnima- rekla je ona dodajući da čak i na našim prostorima više od polovine pretrage na internetu dolazi sa mobilnih telefona.
Ona je kazala da kompanije gotovo svakog dana gube novac zato što nisu „mobajl frendli“.

Govoreći o tendencijama i promenama u svetu, ona je istakla da treba pogledati primer američkog tržišta, zemlje u kojoj ljudi kućne ljubimce smatraju članovima porodice i gde je pitanje sigurnosti ljubimaca prioritet pri pronalasku novog automobila.
- Nemcima je bitan Digital audio broadcasting (DAB), a Japancima komfor. Svi moraju biti svesni da kupci traže bolje rešenje i uvek mogu kupiti nešto drugo- kazala je ona.
Govoreći o potrebama popravki automobila ona je kazala da ljudi danas, kada ujutru dok idu na posao primete da sa automobilom nešto nije u redu, odmah na internetu traže rešenje, jer nemaju vremena da čekaju servise i nabavljanje delova, već rešenje žele odmah.

Kao jedan od trendova u onome što kupci traže navela je „on bord kamere“, odnosno one koje se nalaze u automobilima, a istakla je i novo rešenje sajta „Mojauto“, virtuelnu posetu sajma automobila u Beogradu, koja je na sajtu ove godine omogućena po drugi put.
- To je bio specijalni projekat nazvan „OMV Virtuelni Sajam automobila“. Virtuelni obilazak imao je 170.000 posetilaca, više nego što je zaista bilo ljudi na sajmu, a polovina virtuelnih posetilaca bila je van Beograda. 

Aleksandar Stanković iz komapnije „Mitsubishi electric Europe“ rekao je da „Mitsubishi“ pravi daleko više od automobila. On je govorio o izazovima u industrijskoj proizvodnji, a kao najveće označio je kvalitet, efikasnost proizvodnje i cenu održavanja.

Kako je rekao, danas svi pričaju o veštačkoj inteligenciji.
Ivan Zekovica iz kompanije „Festo Srbija“ govorio je o četvrtoj industrijskoj revoluciji.
- Digitalizacija nije samo „hajp“, već dugoročno investiranje u proizvodnju i efikasnost. To je pravi „gejm čejndžer“- rekao je on.
Kako je kazao, digitalizacija osigurava liderstvo u rastu i inovacijama.
Iva Matasić iz hrvatske komapnije „Consulio“ govorila je o budućnosti automobilske industrije.

Ona je kazala da je važno videti šta se dešava oko nas, ali i u drugim zemljama navodeći primer Norveške u kojoj je prodaja električnih automobila marke „Tesla“ najveća.

Na konferenciji, koju u novosadskom „Master centru“ organizuje Automobilski  klaster Srbije, okupilo se više od 250 predstavnika iz više od 150 komapnija koje posluju u regionu.
Na konferenciji se govorilo o budućnosti industrije, inovacijama, digitalizaciji, pametnim automobilima, kao i o tome kako postati dobavljač za neke od najvećih proizvođača automobila.

Iako to možda ne ističe suviše često, automobilska industrija danas je rastući biznis u Srbiji. Ukupna vrednost proizvodnje te industrije u našoj zemlji 2006. godine iznosla je oko 420 miliona evra, da bi vrednost iz godine u godinu rasla, i na krjau 2016. godine iznosila skoro tri milijarde evra.

Povezane teme: see konferencija, novi sad, Ringier Axel Springer, Mojauto.rs, virtuelni sajam