Autonomni automobili, koji će međusobno komunicirati, budućnost su automobilske industrije

Autonomni automobili, koji će međusobno komunicirati, budućnost su automobilske industrije, ocenio je Frank Šleuber, predstavnik KLEPU (Evropsko Udruženje automobilskih dobavljača), na konferenciji o digitalnoj transformaciji u automobilskoj industriji, održanoj u Kragujevcu.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Konferenciju čiji je cilj uvođenje domaće automobilske industrije u proces digitalizacije organizovali su Automobilski klaster Srbije i IKT klaster centralne Srbije uz pomoć GIZ-a, a okupila je stručnjake iz automobilskog i ICT sektora.
Porastom digitalizacije u auto-industriji može se očekivati skraćenje rokova, smanjenje troškova i škartova proizvodnje te brža komunikaciju sa kupcima, zaključeno je na konferenciji. Tako bi naše kompanije, koje posluju sa kupcima u inostranstvu, mogle da ostanu njihovi dobavljači, a one koje implementiraju digitalizaciju mogle da postanu novi dobavljači svetskih kompanija. Stručnjaci kažu da digitalizacija, nasuprot kritikama, ne zatvara, već otvara nova radna mesta, samo što se menja opis posla. To će dovesti do toga da ljudi više ulažu u lično usavršavanje, a firme u prekvalifikaciju kadra.

Kada se kaže digitalizacija u auto industriji, misli se na električne automobile, pametne automobile koji međusobno komuniciraju, kao i “car sharing”, “Car sharing” predstavlja sistem u kom ljudi ne bi bili vlasnici automobila, već će vozila pripadati gradu ili firmi, a građani će moći da ih koriste po potrebi.
- Generalno, digitalizacija je proces u koji mi, hteli - ne hteli, moramo da se uključimo. On se zove četvrta industrijska evolucija - kaže Igor Vijatov, direktor Auto-klastera Srbije.
Frank Šleuber, predstavnik KLEPU (Evropsko Udruženje automobilskih dobavljača), dao je ohrabrujuće poruke da se treba okrenuto u tom pravcu i objasnio da nas u budućnosti očekuju apsolutno autonomni automobili koji će međusobno komunicirati. On je kazao i da u savremenom svetu dobavljači moraju da komuniciraju sa potencijalnim kupcima, kao i to da je važno da postoje određeni standardi u elektronskoj komunikaciji.
Mala i srednja preduzeća iz Srbije moraju da uvedu digitalna rešenja ukoliko žele da budu deo dobavljačkog lanca u auto-industriji, kaže Igor Vijatov. On dodaje da su istraživanja o digitalizaciji u našoj industriji, rađena poslednjih meseci, pokazala da naše firme trenutno ne koriste odgovarajuća softverska rešenja, niti imaju ideju kako da se uključe u proces digitalizacije.


- Kako se ne može držati korak sa globalnim tokovima, biće nemoguće za mala i srednja preduzeča iz Srbije da budu deo dobavljačkih lanaca ako bar neki minimum napora ne uključe da uvedu digitalna rešenja, makar samo u komunikaciji sa kupcima. Znamo da se u menadžmentu kvaliteta već sada primenjuju digitalna rešenja - objasnio je Igor Vijatov. 
On ističe da je teško reći koji je prvi korak koji treba napraviti u digitalizaciji jer je on drugačiji u zavisnosti od kompanije.
- Proizvođači treba da u razgovoru sa startap IT kompanijama odrede prve korake i da se krene u implementaciju rešenja. Krenućemo da rešavamo problem po problem, kao što je, na primer, veb prezentacija proizvođača, koja je osnovna stvar - kaže Vijatov i dodaje da je to proces koji će trajati godinama.

 

Povezane teme: Autonomni auotmobili, Automobili, Auto industrija, Ekologija
Savet dana: Tajna male strelice na instrument tabli

Savet dana: Tajna male strelice na instrument tabli

Koliko puta vam se dogodilo da prilikom dolaska na pumpu u trenutku ne možete da se setite sa koje strane...»

Novo priznanje za kompaniju Mazda – „Vižn kupe“ najlepši koncept automobil

Novo priznanje za kompaniju Mazda – „Vižn kupe“ najlepši koncept automobil

Nakon mnogobrojnih nagrada za dizajn serijskih automobila, japanska Mazda osvojila je priznanje i za...»