Ovo nije asfaltiranje, nego takozvana površinska obrada ili obesprašivanje. Ovo se kod nas radilo 50-tih godina prošlog veka i neuporedivo je lošije od klasičnog asfalta. Nije za bilo kakav ozbiljnij saobraćaj. Obično se radi u 2 ili 3 sloja, ami smo ovde videli samo prvi. Košta oko 70% cene asfalta od 5cm, a neuporedvo je lošije.. U Srbiji se ovo odavno ne radi. Bili su neki pokušaji posle 2001 god, ali sve što je urađeno, to propalo.
@Realno : Pa ti i sa dve daske duzine 1 metra, debljine 10mm mozes kucicu za pticu da napravis, ali da li mozes za coveka ili barem psa to je pitanje. Poredis neuporedive stvari. Ispod asfalta nekog ozbiljnog puta, mora postojati drenazni sloj od sljunka, raznorazne granulice, filcana podloga, kanalizacija za odvod kisnice... Ovo govorim laicki, posto sam masinski a ne gradjevinski inzenjer. Plus to sto ovo izgleda ko neki putic u pustari gde kisa ni je pala 3 puta u godini i kojim ne prolaze svakodnevno stotine kamiona i autobusa, vec pokoja linija. Da se ja pitam ni traktor ne bi proterao ovuda
@joko-stari : Zato kod nas kad stave 5cm puta, 3 fali. Posle godinu dana, odmah rupe po putu. Asfalt uvozimo iz Albanije i to najgori moguci. Putevi nam imaju rok trajanja max 2 godine, posle toga su zreli za komplet presvlacenje. Sto nasim direktorima i politicarima odgovara, jer ide nova priliku za lovu u dzep i potkradanje.
@joko-stari : Prijatelju imamo najgore puteve u regionu a ti si nasao da pricas o strucnjacima iz Srbije. Sve sto je bilo strucno je pobeglo iz ove zemlje. Kada budes vozio skupoceni auto sa niskoprofilnim gumama po beogradu pitacu te. Ono sto niko nije razumeo ili procitao jeste da oni imaju podlogu koja omogucava ovakvo asfaltiranje! U ozbiljnim zemljama se radi ozbiljna procena pa tek onda ulaze u nesto.
Izgleda vrlo nekvalitetno. Mozda ima smisla u zabitima Australije gde je sve ravno, suvo cele godine, bez kisa i gde se ovo radi da tuda prolazi par automobila u toku dana, pa da ne voze po prasini kad vec drzava ima para. Pre onog bitumena nikakvog donjeg sloja nema, samo malu utabana prasina.
Naši putari bi morali da se najzad ostruče jer nam je jasan kvalitet njihovog rada evidentan na svim putevima u Srbiji. A u Beogradu, svaka njihova zakrpaje potenijalna rupa i to u nedogled.
@Mara-M : Neodgovorna drzava - neodgovorni putari. Kad bi im bilo nametnuto da nam placaju spone, opruge i amortizere, da vidis kako bi putevi bili kao piste. Ovako ti treba da dokazujes da nije bilo nikakve teoretske sanse da izbegnes rupu, kako bi ih naterao da plate slomljen tocak.
To je tzv. površinska presvlaka po vrućem postupku. Pre drugog svetskog rata su odprilike tako asfaltirali. U evropi se upotrebljava samo za ukras, staze itd (izgleda grubo, neobrađeno). Inače od mehanizacije vidite špricu za bitumen (sa regulacijom) koje svako naše veće putarsko preduzeće ima i valjke. Kad bi u našim uslovima tako asfaltirao puteve trajali bi pola godine najviše.
@nixon : Upravo, ovo je hladni postupak izrade bitumeniziranog sloja. Ovaj kamion - cisterna, zove se distributer, i on prska emilziju. Emulzija je mešavina vode i bitumena, uz dodatak emulgatora koji dozvoljava da se mogu mešati. Posle nekog vremena voda ispari i ostane bitumen, koji u međuvremenu obomotao zrna kamenog agregata. Kažm, ovaj postupak bi bio za krajnju nuždu, da se sanira nešto za kraće vreme, recimo zimi propala deonica, do proleća i početka rada asfaltne baze. Ovak se kod nas krpe udarne rupe u pojednimim mestima u na sporednim putevima. Ima manji distributer koji prska emulziju a zatim nabacje agregat. Zove se pečer.
Asfalt se ne postavlja cisternom vec finišerom. Ispred finišera je kamion kiper sa asfaltom kojim se puni koš finišera. Iza finišera ide glatki vibro valjak-pegla a zatim valjak sa gumenim točkovima koji služi da iz asfaltne mase istisne bitumen i stvori glatku površinu asfalta. Toliko o postavljanju asfalta svuda u svetu. Ovo je bila sam o foto-montaža.
@boban : Ovo je stvarno, samo je snimak ubrzan par puta. Ovi kamioni što kipaju imaju nazad montiran dozator. U principu, u toku dana mogu da urade do 3 km u jednom sloju, a radi se najmanje 2 sloja. Klasični finišer može dnevno da izvuče i da se propisno ugradi oko 1km po sloju.
Prijavi komentar
Subota, 14. 01. 2017. 23:10h
Prijavi komentar
Subota, 14. 01. 2017. 23:37h
Prijavi komentar
Nedelja, 15. 01. 2017. 16:30h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 16. 01. 2017. 05:45h
Prijavi komentar
Utorak, 17. 01. 2017. 12:58h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 16. 01. 2017. 11:09h
Prijavi komentar
Utorak, 17. 01. 2017. 12:53h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 16. 01. 2017. 11:07h
Prijavi komentar
Sreda, 18. 01. 2017. 08:34h
Prijavi komentar
Nedelja, 15. 01. 2017. 00:08h
Prijavi komentar
Nedelja, 15. 01. 2017. 01:59h
Prijavi komentar
Nedelja, 15. 01. 2017. 07:45h
Prijavi komentar
Nedelja, 15. 01. 2017. 16:43h
Prijavi komentar
Utorak, 17. 01. 2017. 21:01h
Prijavi komentar
Nedelja, 15. 01. 2017. 09:32h
Prijavi komentar
Nedelja, 15. 01. 2017. 12:58h
Prijavi komentar
Nedelja, 15. 01. 2017. 13:53h
Prijavi komentar
Nedelja, 15. 01. 2017. 15:10h
Prijavi komentar
Nedelja, 15. 01. 2017. 15:55h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 16. 01. 2017. 11:09h
Prijavi komentar
Utorak, 17. 01. 2017. 17:13h
Prijavi komentar
Nedelja, 15. 01. 2017. 16:32h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 16. 01. 2017. 13:24h
Prijavi komentar
Nedelja, 15. 01. 2017. 19:43h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 16. 01. 2017. 03:18h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 16. 01. 2017. 06:47h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 16. 01. 2017. 07:47h
Prijavi komentar
Ponedeljak, 16. 01. 2017. 12:13h
Prijavi komentar
Utorak, 17. 01. 2017. 09:45h
Prijavi komentar
Utorak, 17. 01. 2017. 17:17h
Prijavi komentar
Sreda, 18. 01. 2017. 09:42h
Prijavi komentar
Sreda, 18. 01. 2017. 13:21h