Prevoz vangabaritnog tereta i ograničenja u dimenzijama

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

oversizeVerovatno smo svi na putu nekad videli vozilo koje prevozi vangabaritni teret. Najkraće rečeno, pod ovim se podrazumeva teret koji je ocenjen kao prevelik za put kojim se kreće. Bez obzira da li je u pitanju mobilna kuća ili građevinska oprema ili materijal, zajedničko za vangabaritni teret je to da se ne može učinitim manjim za potrebe transporta.

Iako nam se verovatno čini kao retkost da se prenosi vangabaritni teret, prenos ogromnih objekata je velik biznis. Postoje brojne kompanije koje su specijalizovane za prevoz vangabaritnog tereta. Takođe postoje preduzeća koja imaju vozila sa iskusnim vozačima koja prate ovakve kamione i obezbeđuju bezbednost vozila za koje su zaduženi i ostalog saobraćaja. I na kraju, postoje preduzeća koja se prodajom zastava i natpisa za vangabaritni teret.

Vangabaritni teret se razlikuje od države do države. U Evropi su dimenzije uglavnom približne u svim državama, sa odstupanjima od par desetina centimetara. Kod nas je najveća dozvoljena širina vozila 2,5m, s tim da se ovde ne računaju
prekoračenja nastala zbog postavljanja gabaritnih svetala, spoljnjeg ogledala kao i dodatne opreme za čvrstu konstrukciju vozila. Što se tiče visine vozila, kod nas, kao i u većini evropskih država, ona je ograničena na 4 metra. Što se tiče visine vozila, najveća visina se dozvoljava u Irskoj (4,25m), a što se tiče širine vozila, najšira su dozvoljena u Ukrajini (2,65m).

Kako prevoziti vangabaritni teret

Ukoliko se odlučite da neki svoj teret (recimo kuću) preselite na drugu lokaciju, i angažujete firmu da vam ovo odradi, moraćete im dati precizne informacije o dimenzijama tereta (visina, širina, dužina i težina), lokaciji sa koje se kreće i na kojoj se završava ruta. Ove informacije će ovoj firmi pomoći da utvrdi sledeće:

  • kamion i prikolicu koji će im biti neophodni

  • ruta kojom će teret moći da se preveze

  • koja oprema će biti potrebna da se bezbedno pričvrsti teret

  • koje dozvole će im biti potrebne

  • koja će biti cena prevoza

  • koliko i koje tipove natpisa da ponese

  • da li će vam za pratnju trebati jedno ili više vozila

Kod nas je bez izuzetka propisana pratnja za prevoz bilo kojeg vangabaritnog tereta. Što se tiče policijske pratnje, ona je obavezna u slučajevima kada je ukupna dužina vozila i tereta preko 25 metara, ukupna širina veća od 3,5 metra ili ukupna visina vozila i tereta veća od 4,5 metra. Takođe, ovakav prevoz je dozvoljen samo po danu, i to pri dobroj vidljivosti. Postoje i vikend zabrane, kao i zabrane u toku praznika. Što se tiče konkretno Beograda, vangabarirni transport koji je pod policijskom pratnjom je dozvoljen isključivo noću, u vremenu od ponoći do 5 časova ujutru. Ekspertiza je potrebna u sledećim slučajevima: na regionalnim putevima-kada ukupna masa vozila i tereta prelazi 80 tona; na magistralnim putevima-kada ukupna masa vozila i tereta prelazi 100 tona; za terete koji su širi od 5 metara.

Osim ove statistike, nije na odmet da znate i šta možete očekivati kada angažujete firmu koja se bavi vangabaritnim prevozom.

Saveti za prevoz vangabaritnog tereta

Prva stvar je ono što je napomenuto u prethodnom delu teksta: ograničenja. Ovde su navedena samo ograničenja i zabrane koje se odnose na naše puteve, tako da morate imati na umu činjenicu da se one razlikuju od države do države. Nešto što bi bilo uglavnom zajedničko za većinu njih je sledeće: većina država ne dozvoljava ovakav prevoz tokom jutarnjih i večernjih saobraćajnih gužvi. Neke od država ne dozvoljavaju vangabaritni prevoz nedeljom, tako da morate i ovo uzeti u obzir kada organizujete prevoz. Vodite računa i o tome da oznake takođe variraju od države do države, ali i od toga koliko je teret glomazan.

heavy haulingDakle, kada planirate prevoz nečega, upoznajte se sa lokalnim, ali i državnim regulativama da biste znali u čega se upuštate. Na ovaj način neće biti iznenađenja kada saznate koliko će to koštati i koliko će vremena biti potrebno. Platićete i usluge pratećeg vozila, koje obuhvataju vozilo, vozača i gorivo. Osim toga, platićete i kamion, vozača kamiona i gorivo za kamion. Pošto će trošak za gorivo biti popriličan, ako ste u mogućnosti sačekajte da cene goriva budu niže i tako ćete uštedeti nešto novca.

Ukoliko imate iskustva sa vangabaritnim prevozom, i imate poprilično vozačko iskustvo, možda ćete želeti da osnojete sopstvenu firmu za pratnju ovakvog prevoza. Jednu stvar morate imati na umu - ovo znači da ćete biti dosta odsutni od kuće. Ukoliko vam ovo ne odgovara, nemojte se upuštati u ovako nešto. Takođe treba uzeti u obzir i činjrnicu da je ovo dosta sezonski posao, sa više vangabaritnog tereta koji se prevozi u toplijim mesecima.

Moraćete da izdvojite određenu svotu novca za oznake i svetla na vašim vozilima, a onda je na vama da se probijete u poslu. Kada ste firma, moraćete da uložite u marketing i reklamu, tako da uzmite i to kao dodatni izdatak. Trebaće vam verovatno par meseci da zakažete redovne poslove, tako da gledajte da finansije uskladite sa ovim. Računajte i na to da će vam plaćati na osnovu izdatih računa, tako da morate ukalkulisati period između prevoza i izvršene naplate.