Svejedno je da li je 10 ili 13 centimetara SNEGA! Foto

Prva asocijacija na sneg su neprohodne ulice i velike gužve. Sve smo to osetili na svojoj koži u prethodnih nekoliko nedelja dok smo bili svedoci epske bitke metereologa i putarskih službi.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

"X-trejl" je pokazao da ni dubok sneg nije prepreka

Međutim, vozači prvo pomisle na automobile sa 4x4 oznakom koji kroz dubok sneg seku kao nož kroz puter. Izbor redakcije “Blica” za nordijske dane u Srbiji je bio svestrani “nisan X-trejl” sa dvolitarskim dizel motorom i, naravno, 4WD pogonom. Kažemo naravno, jer kupce verzije sa prednjim pogonom možemo da izbrojimo prstima jedne ruke. Razlog je taj što se za “X-trejl” odlučuju dobrostojeći vozači koji traže bezbedan, prostran i za zimu opremljen SUV i za koje razlika od nekoliko hiljada evra ne predstavlja problem.

Dimenzije: 4.690/1.830/1.710 mm, prtljažnik 565 litara

Treća generacija je donela dizajnerski bum u odnosu na prethodnike i “X-trejl” je sada opremljen svim atributima koje mora da poseduje moderan gradski SUV: Agresivan prednji kraj, skockana LED svetla, dosta hroma, velike točkove, snažne bokove, opadajuću liniju krova... “X-trejl” je dugačak 4.690 milimetara i može da se poruči u konfiguraciji sa pet ili sedam sedišta. Kao petosed je, očekivano, praktičniji, prostraniji i, da tako kažemo, korisniji. Stvarno, nismo našli nijednu zamerku na ponudu prostora, kako na prednjim, tako i na komfornim zadnjim sedištima. Prostora ima više nego dovoljno i za glave, ramena, noge, kolena... Takođe, za pohvalu jer i visoka pozicija sedenja koja obezbeđuje vrlo dobru preglednost što je od velikog značaja u gradskoj vožnji kada A stub može da “sakrije” pešaka ili biciklistu.

Klasična instrument tabla, pregledna i sa dovoljno informacija

Vozačevo okruženje je korektno urađeno. Kažemo korektno jer “Nisan” ne igra na kartu “šta je ovo i čemu služi” atraktivnih gedžeta, već je sve podređeno jednostavnijem korišćenju. Klasična instrument tabla sa centralnim ekranom pruža sve potrebne informacije, dok na centralnoj konzoli, sa svih strana velikog tač ekrana, ima dosta prekidača i dugmića. Nekome to može da zasmeta, nama nije i kraj priče.

Ne centralnoj konzoli je dosta dugmića i prekidača

Već smo rekli da je pod haubom 2,0-litarski dCi sa 177 KS i što je važnije 380 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 2.000 o/min. Agregat je dovoljno snažan da može da povuče kada vozač to zatraži, pri čemu je prosečna potrošnja u gradskim uslovima između 10 i 11 litara. Jednostavno, po snegu i zaleđenom putu, u kreni-stani ritmu nije moglo manje. Dizelaš je uparen sa kontinualno varijabilnim menjačem sa sedam stepeni prenosa koji ne spada među top verzije na tržištu. Tek kada ručicu menjača pomerite u levu stranu, odnosno prebacite u “sportski režim”, dobićete pravu sliku koliko “X-trejl 2.0 dCi 4WD” stvarno može.
I, dok smo čekali najavljenih 10 centimetara snega, a ne 13 koliko smo dobili, vozili smo u automatskom režimu kada najveći deo posla odrađuje prednja osovina. Zadnja se uključivala tek po potrebi, na klizavim i prljavim deonicama puta, maksimalno do 50 odsto.

Vozač može da bira između tri režima: 2WD, Auto i Lock

Iskreno, automatski režim je bio više nego dovoljan da se izbori sa snegom u Beogradu, osim trenutaka kada smo morali da prođemo kroz dubok sneg. Sa zaključanim diferencijalom (“lock”) po 50 odsto snage i obrtnog momenta se prebacuje na prednju i zadnju osovinu. U prevodu, to znači da nije bilo parking mesta na koje nismo mogli da stanemo. Veliku pomoć imali smo i od klirensa od 212 milimetara.

Dosta nam je pomogao klirens od 212 milimetara

Dosta su pomogli i sistemi asistencije vozaču, kao što je automatski sistem za sprečavanje sudara koji reaguje kada oseti opasnost ispred automobila, zatim sistem za nadzor mrtvog ugla, sistem obaveštenja o napuštanju saobraćajne trake bez “davanja žmigavca”... U vožnji, “X-trejl” se pokazao kao čvrst i stabilan (slobodno možemo da kažemo) terenac. Upravljač je precizan i dovoljno brz za potrebe velikog i teškog SUV-a. Ako ne preterujete, vožnja će predstavljati uživanje.

Cena testiranog "X-trail 2.0 dCi 4WD tekna" je 38.470 evra

Testirani automobil sa najvećim paketom opreme “tekna” košta 38.470 evra. Za ljubitelje kvalitetnih, praktičnih i dobro opremljenih modela sa 4x4 pogonom cena je prihvatljiva. Da, postoje i jeftinija rešenja, ali i daleko skuplja.

    Povezane teme: Nisan, Nisan X-trejl, 4x4 pogon, X-trejl, 4WD, Klirens, LED svetla, Multimedija