Kada želite malo više od običnog "sandera"
Na „BG kar šou“, koji traje do srede, najtraženiji su takozvani niskobudžetni automobili. Jedan od redovnih “pobednika” Beogradskog sajma je “dačija sandero”, a pred nama je redizajnirana druga generacija.
Ekipa “Blica” testirala je za nijansu skuplju, ali i vizuelno atraktivniju “stepvej” verziju koja, kao i do sada, može da se pohvali robusnim off-road izgledom, međutim, ne i dodatkom poput 4x4 pogona. To je luksuz o kojem, bar ne trenutno, “Dačija” ne želi ni da razmišlja.
“Stepvej” karakterišu (pro)terenski dodaci, poput krovnih nosača i zaštitne plastike na donjim delovima branika, ali i povišenog klirensa u odnosu na klasičan “sandero”. Rekli bismo, sasvim dovoljno da “stepvej” privuče pažnju vozača koji žele da dobiju malo više od automobila rumunskog proizvođača.
Dodatak na testiranom modelu je i top paket opreme “fridom” koji, između ostalog, donosi tempomat sa limitatorom brzine, tamne naplatke od 16 inča, sportske presvlake sedišta, navigacioni uređaj.... Praktično, na raspolaganju imate sve što “Dačija” u ovom trenutku može da ponudi.
Unutrašnjost nas je prijatno iznenadila. Plastika nije kvalitetnija na dodir, ali na pogled je lepša i prijatnija za duži boravak. Isto važi i za sedišta koja su i dalje mekana i nisu za duža putovanja, međutim, sada pružaju više bočne podrške telu i mogu preciznije da se podese po visini. Detalj za svaku pohvalu je upravljač presvučen kvalitetnom kožom koji je, konačno, punog obima i više nemate osećaj da će vam iskliznuti iz ruke. Centralna tabla, kao i ventilacioni otvori, oivičeni su narandžastom bojom, dok nam je na raspolaganju bio veliki ekran dijagonale sedam inača, osetljiv na dodir.
Mada se radi o modelu B segmenta, sasvim komotno mogu da se smeste četiri odrasle osobe, dok je zapremina prtljažnika 320 litara.
Pod haubom je poznati 1,5-litarski dCi turbo dizel motor sa 90 KS koji nas je prijatno iznenadio mirnim i tihim radom. Zato i ne čudi da smo u trenutku pomislili da je greška u saobraćajnoj dozvoli i da vozimo benzinac. U nedoumici nam nije pomogao ni obrtomer izgraviran do 7.000 obrtaja u minutu na kojem nije ucrtano “crveno polje”. Tek sa jačim gasom, osetili smo 220 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što je bio jasan znak da imamo “posao” sa dCi agregatom, uparenim sa petostepenima manuelnim menjačem.
Utisak u vožnji je bio... očekivan. Oslanjanje je podešeno da izlazi na kraj sa putevima lošijeg kvaliteta što nam se svidelo, kao i teži osećaj na upravljaču. Komfor u vožnji je sasvim solidan, međutim u krivinama se i dalje oseća naginjanje karoserije - potpuno je svejedno kojom se brzinom krećete. Upravljač bi za nijansu mogao da prenosi više povratnih informacija sa puta, a ne bismo imali ništa protiv da se kraći stepeni prenosa.
Sa druge strane, sve to su polja na kojima “Dačija” može da unapredi narednu generaciju “sandera stepvej” i da ga učini još boljim.
Početna cena sa 1.5 dCi motorom je 11.600 evra dok “fridom” verzija košta 12.800 evra.
TEHNIČKI PODACI
Dačija sandero stepvej 1.5 dCi 90
Motor 4-cilindrični, turbo dizel
Zapremina 1.461 kubika
Snaga 90 KS pri 4.000 o/min.
Obrtni moment 220 Nm pri 1.750 o/min.
Pogon na prednjim točkovima
Menjač 5-stepeni, ručni
Ubrzanje 11,8 sek.
Maksimalna brzina 167 km/h
Dimenzije 4.081/1.733/1.618 mm
Osovinsko rastojanje 2.590 mm
Prtljažnik 320/1.200 litara
Potrošnja oko 5,5 litara
Rezervoar 50 litara
Cena od 11.600 evra
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Četvrtak, 29. 03. 2018. 10:50h
Sreda, 28. 03. 2018. 10:13h
Utorak, 27. 03. 2018. 09:46h