Blic test: Šta donosi "sivik" u paketu "sport"
Honda je u Parizu predstavila desetu generaciju popularnog kompakta koji se u Srbiji očekuje na proleće. Do tada, aktuelni model ostaje da „živi“ sa novim, atraktivnim paketom opreme „sport“.
Pripreme za odlazak u penziju su u toku, ali Honda želi da aktuelnu devetu generaciju „sivika“ isprati u velikom stilu. Automobil koji i posle punih pet godina od predstavljanja i dalje izgleda sveže i moderno, dobio je novi paket opreme „sport“, inspirisan verzijom „tajp S“.
Šta donosi „sport“? Sportski branik i mrežastu masku hladnjaka, preko aluminijumskih felni od 17 inča u crnoj boji, zadnji spojler u boji karoserije, zatamnjena zadnja svetla... Više i ne treba, jer odlazeća generacija i dalje izgleda atraktivnije od 80 odsto novijih modela u kompaktnom segmentu!
U kabini nas je dočekao dobro poznat ambijent sa kokpitom podeljenim po visini, četiri ekrana svih vrsta i dimenzija, u kombinaciji nekoliko boja osvetljenja i prekidača različitih oblika i veličina. Grafika na ekranima nije vrhunska i vidi se nova generacija dolazi u pravom trenutku...
„Sivik“ je šampion segmenta u ponudi prostora na zadnjim sedištima, a tu je i rekordno veliki prtljažnik zapremine 477 litara. Model može da se pohvali i sistemom „magičnih sedišta“ koji japanski proizvođač koristi gotovo u svim svojim modelima. Tajna je u sistemu koji dozvoljava da se podigne i preklopi sedeća površina zadnjih sedišta, tako da se dobija slobodan prostor za prevoz visokih i kabastih predmeta.
Hondin sistem za sprečavanje sudara do 30 km/h
Kao i svi Hondini automobili od 2015. godine, i ovaj "sivik" je opremljen sistemom kočenja pri malim brzinama - City-Brake Active sistemom. Sistem omogućava automatsko kočenje na brzinama manjim od 30 km/h, što je idealno za uslove gradske kreni-stani vožnje, kad u milisekundi nešto može da vam skrene pažnju, a da ne primetite da se automobil ispred vas naglo zaustavio. Sistem radara i senzora koji se nalaze u prednjem delu automobila detektuje objekat, tačnije vozilo ispred - za detekciju su potrebne svetloodbojne površine kakve se nalaze u registarskim tablicama ili katadiopterima u svetslosnim grupama pozadi. Od njih se odbija laserski snop, pomoću kojeg sistem računa udaljenost i brzinu od vozila ispred, posle čega, ukoliko se ukaže potreba, aktivira sistem za kočenje.
|
Sa novom generacijom „sivika“ u penziju bi trebalo da ode i dobro poznati 1,8-litarski atmosferski benzinac sa 142 KS. Honda će, naime, kao i većina proizvođača početi da koristi samo turbo agregate. Zato, ovo je poslednja prilika da se uživa u prepoznatljivom zvuku atmosferskog motora koji maksimalnu „konjažu“ oslobađa pri 6.500 obrtaja u minutu! Iskusnijim vozačima neće biti teško da iskoriste sistem promenjivog vremena rada ventila (i-VTEC), koji se javlja na oko 4.000 obrtaja, ali 174 Nm obrtnog momenta na 4.300 o/min. je premalo iskušenja za predstavnike mlađe „turbo generacije“. Sa druge strane, moramo da pohvalimo precizan sportski upravljač malog obima i direktan šestostepeni manuelni menjač koji su pomogli da „honda sivik“, u određenim granicama, ostane automobila zabavan za vožnju.
Paket „sport“ donosi dosta navedene „šminke“, ali u sebi ima i sve što je dostojno više od 20.000 evra plaćenog automobila. Šest vazdušnih jastuka i aktivni sistem kočenja pri malim brzinama se brinu za bezbednost, koliko i dvozonski automatski klima-uređaj za udobnost...
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Ponedeljak, 21. 11. 2016. 13:26h
Ponedeljak, 21. 11. 2016. 12:38h
Ponedeljak, 21. 11. 2016. 07:51h
Nedelja, 20. 11. 2016. 14:01h
Nedelja, 20. 11. 2016. 13:36h