Stigao je i praktičniji „tipo“
„Fijat“ je posle sedana, vozačima u Srbiji od 1. juna ponudio i petovratnu hečbek verziju svog popularnog modela „tipo“ koja košta od 11.990 evra za verziju sa 1,4-litarskim atmosferskim benzinskim motorom (95 KS) i osnovnim paketom opreme.
Hečbek modeli su među našim vozačima dosta popularniji od limuzina i karavana (tokom godine će početi i prodaja karavanskog „tipa SW“), tako da bi „tipo“ sa petora vrata mogao da bude među prodavanijim automobilima u 2016. godini.
Ekipa „Auto Bilda“ je već imala priliku da testira novi „tipo“, dugačak 4,36 metara i sa velikim prtljažnikom zapremine 440 litara. Verzija sa petora vrata razlikuje se od modela konkurentskih kuća, pre svega zato što linija krova nije toliko opadajuća, pa ovaj model ne gubi smisao svog imena tako što postaje, u stvari automobil sa crtom sportskih kupea, samo sa dodatnim redom vrata.
Na zadnjoj klupi „tipa hečbek“ putnici se osećaju prilično komforno, pre svega zbog visokog plafona, zbog kojeg je generalni utisak o prostoru pozadi povoljniji. Prostor za noge je takođe među najboljim u klasi: rastojanje između krajnjeg dela prednje sedišta i stopala putnika je 107 mm dok putnici na zadnjem sedištu imaju na raspolaganju 934 millimetra prostora. Srednje sedište na zadnjoj klupi oblikovano je kao sedište u punoj veličini sa dovoljno prostora za noge.
Udobnost je bila ključna i prilikom formiranja sistema oslanjanja u automobilu, koji je sačinjen od "mekferson" sistema napred i torzionog vešanja pozadi, koji su podešeni tako da smanje težinu vozila i na taj način doprinesu ekonomičnoj potrošnji goriva, bez uticaja na dinamično iskustvo vožnje. Kroz kratke test-vožnje uverili smo se da su se italijanski dizajneri svojski potrudili da to zaista bude tako, da pouzdano vešanje obezbedi preciznu vožnju, dobro držanje na putu, uz ključnu stvar - udobnost u kabini…
Pored već pomenutog 1.6 agregata sa 95 KS, u ponudi je i 1,4-litarski turbo benzinac sa 120 KS. Mi smo testirali „tipo hečbek“ sa 1.6 „multidžet“ dizel motorom i 120 KS, a vozači mogu da izaberu i slabiji „dizelaš“ 1.3 „multidžet“ sa 95 KS koji u proseku troši 3,7 litara.
Motor | 4-cilindrični, turbo, dizel |
Zapremina | 1.598 kubika |
Snaga | 120 KS pri 3.750 o/min |
Max obrtni moment | 320 Nm pri 1.750 o/min |
Menjač | 6-stepeni, ručni |
Dimenzije | 4,368/1.792/1.45 mm |
Masa praznog vozila | 1.370 kg |
Prtljažnik | 440 l |
Ubrzanje o 0 do 100 km/h | 10,1 sekunda |
Makimalna brzina | 200 km/h |
Potrošnja | 3,71 l/ 100 km |
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Svetska premijera nove Toyote GR Yaris
Spremna značajna poboljšanja za Toyotin “hečbek” visokih performansi proisteklih iz automobilskih takmičenja...»
Četvrtak, 09. 06. 2016. 12:25h
Četvrtak, 09. 06. 2016. 01:13h
Utorak, 07. 06. 2016. 18:53h
Utorak, 07. 06. 2016. 14:26h
Utorak, 07. 06. 2016. 00:11h